Új hozzászólás Aktív témák

  • KROK640

    veterán

    válasz Luck Dragon #1899 üzenetére

    "Épül az új főváros :DDD" - azt mondják Debrecennek szánták ezt a nemes feladatot. Kaptunk is mindjárt hat(!) akkugyárat az épülő BMW gyár mellé. Az eddigi 190-200 ezres lakosságot pedig a pletykák szerint 260-280 ezerre akarják felbővíteni (nyilván innen keletről hatalmas az elvándorlás amúgyis, szóval Török, Filippinó, és kínai polgártásakkal, de fentebb írtam, hogy van már itt keleti külföldi bőven, klikkesednek is mint állat ... De biztos nem lesz ebből baj).
    Ez persze megdobta az ingatlan árakat is.

    Mindeközben a buszvégállomás ismert problémáit 30+ (!) év alatt sem sikerült megoldani, a Petőfi tér a város egyik s3gglyuka, 30+ éve nem tudják megoldani azt sem, helyette időről időre milliárdokba kerülő terveket dobnak ki, és fognak egy új az előzőnél is szerényebb tervbe, hogy majd aztán azt is ki lehessen dobni ...
    A buszmegállókat páréve százmilliókért cserélték le város szerte, látszik, hogy aki tervezte, még sosem állt buszmegállóban, jól néz ki, csak nyáron hőgutát kapsz benne, télen minden oldalról ér a szél és az eső, de legalább hárman is le tudnak ülni, ha összehúzódnak.
    Ugyanakkor a bicikliutak úgy "épültek" meg, hogy mindenhol kettévágták a mindenkori járdát egy felfestéssel, fele a bicikliút, fele a járda. Hogy így egy ember fér el, az nem ügy. Minek is sétáljon az ember a párjával kézenfogva, mikor lehet úgyis, hogy előre megy az "ember" a nő meg megy utána, míg valahol lemarad... ugye? Ne adj isten megelőzhesse lassabban haladó polgártársát anélkül, hogy a bicikliútra belépjen.
    De gyalogátkelőhelyeket számolnak fel értelmetlenül, és (fizető) parkolók mindenek felett. Egy eléggé autós várost hoznak létre, ahol autó nélkül meg vagy b*szva. Holott relative kicsit belváros miatt pont nagyon is nyugati mintára mehetett volna a tömegközlekedős, biciklis zöld város project.
    És most jön a zseniális csavar : a főutcát, és a környező utcákat le térkövezték, és sétáló övezetet csináltak belőle. Se busz, se semmi. Innentől a belvárosban a sétálóutcán kerülgetheted az áruszállító autókat és ők is a sok embert, megnövelve a logisztikához szükséges időt. De innentől kezdve az autós élete sem játék és mese, mert a belváros szélén fizetőparkolóba lerakva az autót, ugyanúgy gyalogosként (tömegközlekedés nélkül, mindössze egy övezetből kivezető villamossal) közlekedhet.
    Ha pl valaki a Tóciban lakik és a belvárosba jár dolgozni, rögtön fel is merül a kérdés, hogy van-e értelme még egyáltalán autót tartani?

    De hogy egy kicsit a lakásokról is beszéljünk : állami lakásépítési program nincs, épülnek ugyan lakások mostanság a belvárosban, de az 1-2M ft-os négyzetméter ár a város egyik legzajosabb utcája mellett nem az egyszeri magyarnak szól, hanem arabok veszik befektetési célzattal, a lakások másik fele pedig üres. Hogy el sem tudták adni, vagy valaki befektetési céllal őrizgeti üresen azt nem tudom, de 3-4 éves házak fele simán lakatlan. Mindeközben a Fényesudvarban, - és még jó pár helyen - 50+ éves panelek várják a megváltó panelprogram eljövetelét mindhiába.

    Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

Új hozzászólás Aktív témák