-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#85619712
törölt tag
válasz tordaitibi #78325 üzenetére
Én is a relé pártját fogom, de akkor már két áramkörös legyen. Egyik kör az ejtve záró érintőjén keresztül, a tápegységet rákapcsolja a relé tekercsére a nyomógommbal, majd ezzel a lendülettel le is kapcsolja magáról, és a kondi tartja kb 1-2 másodpercig, elejtés után a folyamat indul elölről, amíg a gomb nyomva van. A másik kör a hálózati feszt kapcsolja a csengőre a húzva záró érintkezőn keresztül. Csináltam egy skiccet mire gondolok.
-
#85619712
törölt tag
-
#85619712
törölt tag
Nem tudtam, hogy az rm14ből is van mindenféle. Én tordaitibire támaszkodtam, ő írt 5 - 12V tápot. Végül is tök mindegy milyen relé, csak illeszkedjen a táphoz, és megfelelően kapcsoljanak az érintkezői. nálunk pl olyan relék vannak aminek a behuzótekercse cserélhető az adott feladathoz valóra.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
Én csináltam régen egy párat, egy 12V gyújtótrafó kell hozzá, meg egy 555ic pár alkatrésszel, ami kapcsolgat. Ha érdekel előtúrom a rajzot.
@tordaitibi : azt soha nem lehet tudni. Amúgy a relének amit linkeltem vagln nagy érzékenységű változata is, ami 16,7 mA-rel már húz, az meg lópikupa fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz Dr. Szilikát #78348 üzenetére
Ezzel most picit vitába szállnék, minden 5 gyűrűs 1 ohm alatti ellenállás feketével kezdődik, hisz az adja meg a nullát.
Pl. 0,88 ohm 5% fekete- szürke-szürke-ezüst-arany[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz Dr. Szilikát #78355 üzenetére
Ezt én is így tudom, de olvasd el még egyszer mit írtam: "minden 5 gyűrűs 1 ohm alatti ellenállás feketével kezdődik, hisz az adja meg a nullát"
Tehát csak az 1 ohm alatti ellenállásoknál van elvesztegetve az első gyűrű...
-
#85619712
törölt tag
válasz Dr. Szilikát #78358 üzenetére
Jobban belegondolva lehet hülyeség amit állítottam, bár mentségemre szóljon én ebben a hitben éltem, hogy ez így van. Semmi logika nincs abban, hogy 5 gyűrűvel jelöljenek valamit amit 4-el is lehet. Meg eleve az 1 ohm alatti ellenállások nem is szabványosak. Na de legalább már ezt is tudom.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz Panthera #78381 üzenetére
Szia!
A fényézékelés az gyanús, ha eltávolítod a napelemet, ugyanis azt szokták használni érzékelőnek. Egyszerűen az akkuk helyére mehet a tápegység, több áramot nem vesznek fel a lámpák ha tápegységről hajtod. (feltételezve, hogy az akukk és a táp feszültsége helye közel azonos) Ha meg akarod oldani, hogy nappal ne világítsanak feleslegesen, a tápegység 230-as bemenetére kell egy alkonykapcsoló.[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
Sajnos én se vagyok expert az adatlapokban. Elvileg jónak kell lennie. Ami nekem szemet szúrt az a be/kikapcsolási késleltetés különbsége (4x/0,5x) de mivel nem üvegen lesz járatva a fet, ez nem hiszem, hogy gondot okoz. Ha "bedrótozni" sincs kedved az smd verziót, és mindenképp ragaszkodsz ehhez a tokozáshoz, akkor marad a próba cseresznye.
-
#85619712
törölt tag
válasz cool13 #78419 üzenetére
Akár egy digitális termosztáttal is meg lehet oldani, ez 2400W fogyasztót elvisz, és egész pontosan tartja a beállított hőmérsékletet.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz Laacika79 #78429 üzenetére
Na igen, a kétüteműnél egy szikra 1 fordulat, a 4 ütemnél egy szikra 2 fordulat, nagyon nem mindegy. Igazság szerint ezek az univerzális ford.mérők olyan motorhoz készülnek ahol a gyújtásvezérlőnek van fordulatszám jel kivezetése ami minden főtengely fordulatnál ad egy impulzust. A kétütemű motoroknál hagyományos gyújtásnál ezt a gyújtótrafóról le tudod venni. CDi gyújtásnál ez kicsit bonyolultabb, ott 400 volt körüli feszkó megy a gyújtótrafóra, szóval felejtős. A jeladó tekercs ha leadja a megfelelő impulzust jó lehet, próbáld ki. Van még egy megoldás, amikor a gyertya nagyfesz vezetékre tekersz 3-5 menetet és azt kötöd a fordulatszámmérő bemenetére. Kókizni kell mindenképp, mert nem pont a te motorodhoz lett ez kitalálva.
-
#85619712
törölt tag
válasz Laacika79 #78447 üzenetére
Én inkább ledesíteném, az talán egyszerűbb. Szerintem elég lenne az első fényszórót, a többi maradhat ahogy van. Ehhez viszont kéne mérni párat. Ki kell szedni az első izzót, és ráadott világítás + féklámpa melett megmérni alapjárat melett a feszültséget a foglalatán. Majd ugyanezt féklámpa nélkül csutka gáz melett is. Így megtudjuk milyen feszültséghatárok között mozog az első izzóra jutó váltófeszültség. Ezt utána egyenirányítva, megkondizva egy dc-dc konverterrel mondjuk belőni 6V-ra és arra mehet egy 6V-os izzópótló led.
-
#85619712
törölt tag
Többnek is kell lennie, ahogy te is írtad, 90 volt fölé szalad ha nincs terhelés, majd lekapcsolja az ovp ami szerint az ic elvileg jól működik. Gondolom párhuzamosan vannak a ledcsíkok, és úgy van meghazudva az ic felé, mintha csak 1 led csík lenne, viszont mivel döglődik valamelyik (vagy akár több) ledcsík ezért megint csak tilt a led driver a túl sok áram miatt. De csak találgatok. Ha tennél a kimenetre egy műterhelést? Nem lehet úgy becsapni a driver ic-t?
-
#85619712
törölt tag
Ez ilyen róka fogta csuka helyzet, ha megmondod hány volt és hány amper kell a ledeknek megmondom hány ohm legyen a műterhelés. Szerintem engedjük el a sztorit, majd a tulaj csinál vele valamit. Bár azért érdekelt volna a megoldás, szeretek tanulni.
Szerk. A tulajt kifaggathatnád mit is csinált pontosan amikor kipróbálta a háttérvilágítást. Vannak anomáliák...
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz Dr. Szilikát #78464 üzenetére
De ha sorba vannak, a tulajnak miért világított 32 voltról? Ez nem fér a fejembe. Vagy szét lehetett szedve a kijelző és minden ledsor ki lett mérve egyesével? Sok a kérdőjel.
-
#85619712
törölt tag
válasz Dr. Szilikát #78468 üzenetére
Köszi az ötletet, ezzel gyakorlatilag bármit le lehet szimulálni a megfelelő zenner dióda(ák) megválasztásával. Nekem ez szimpatikusabb mint 30 ledet sorba kötni egy próba miatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
#85619712
törölt tag
"De ott van például, hogy mi az a "B"? "
A "B" az a fet teste (szubtrát) az a szilíciumdarab amibe diffundálják a source-t és drain-t és erre növesztik a gate-t. Össze van kötve a source-al alapesetben. Kivéve amikor nem, akkor 4 lába van egy mosfetnek és ezt is kivezetik. (fingom sincs mire jó, de biztos utána lehetne nézni. ) Ott van amúgy a mosfet rajzjelén is, bekarikáztam.
"Az alsó képet úgy, ahogy van, nem értem. Mi az, hogy output? A source?"
Az output az a DRAIN az alsó (előző) képen.
Itt van megint két rajz a megértéshez.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz #90088192 #78524 üzenetére
A CDI az kondenzátor kisütéses gyújtást jelent nyers fordításban. Két verziója van, AC és DC. Az AC verziónál a töltőtekercs melett van egy nagyfesz tekercs, ami kb 300-400 (AC) voltot ad le a CDI egységnek. A DC verziónál egy 12V-os akku táplálja a CDI egységet, amiben egy dc/ac átalakító van, és ugyanúgy 300-400 voltot állít elő, működésüket tekintve ugyanazt tudják, a 400 V AC egyenirányítás után egy kondit tölt, majd azt egy tirisztor szaggatja rá a gyújtótrafóra a jeladóból érkező impulzus által vezérelve.
-
#85619712
törölt tag
válasz #90088192 #78531 üzenetére
Nem mondott az hülyeséget, ezt is jelenti. A mercinél a közös nyomócsöves diesel motorok is így vannak jelölve. pl. 220 CDi Szóval van kavarodás. Amúgy ilyen AC CDI gyújtás van nagyon sok kisgépen is csak ott egybe van a nagyfesz tekercs, trafó, a jeladó tekercs, tirisztor, elektronika. Egyedül a tirisztor kapuja van kivezetve, azt leföldelve áll le a motor. De olyat is láttam már amikor valaki kismotorra rakott ilyen kombó láncfűrész gyújtást, és működik.
-
#85619712
törölt tag
válasz Laacika79 #78582 üzenetére
Akkor digit műszerrel nem fogod tudni megmérni vagy mutatós műszer vagy oszciloszkóp kell hozzá. Esetleg akassz rá egy gratez hidat, arra egy kondit pl. 100uF 63V meg egy terhelést. Azt már meg tudod mérni a műszereddel is, a mért értékből meg vissza lehet saccolni a váltófeszt.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz Batman2 #78593 üzenetére
Szelturbinához való generátor nem jó neked? Alacsony fordulaton is viszonylag jó hatásfokkal dolgoznak, Igaz ez 600 f/p-es de valahol láttam olyat ami 150 fordulat/perc melett is tudja a max teljesítményt. Ha megunod tekerni legfeljebb kiteszed hadd fújja a szél.
Szerk. Meg is van! Ez már 96 f/p-nél leadja a 12 voltot.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz tordaitibi #78600 üzenetére
Én nem is mondtam, hogy állandó mágnes van bennük. Pont ez a jó, hogy külső gerjesztést igényel a dinamó, így relatíve egyszerű felhasználni erre a célra, szemben a mai beépített szabályzós csodagenerátorokkal. Bár a dinamó elég rossz hatásfokkal dolgozik, szóval a fene se tudja.
@CirrMee : Nem tudom annyira nem értek a kispolszkikhoz (se), de azt látom hogy gombokért árulják a hozzá való dinamókat.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz Batman2 #78611 üzenetére
Meg egy ötletem támadt, ablaktörlő motor, lassító áttételt leszedve,azokban állandó mágnes van, szénkefések és kb 100w teljesítményt tudnak. Gondolom a felét csak ki tudod szedni belőle generátor üzemben is, esetleg egy 24V verzió ne kelljen nagy fordulaton pörgetni, ráakasztva egy CC/CV modul így kimenő töltőáramot is tudod szabályozni. A kerék külső felületéhez dörzshajtással csatlakoztatva meglenne a kellő fordulat is. Nagy hülyeség?
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz Batman2 #78616 üzenetére
Az áttételt mindenképp el kéne távolítani, csigás így visszafelé nem működik, meg ugye oda vissza mozog. A szénkefe szerintem bírja akár évekig is, és relatíve olcsó egy ilyen motor a bontókban. Én egy mini szélerőművön gondolkodom, lehet egy ilyen motort fogok használni, majd megírom a tapasztalatokat.
-
#85619712
törölt tag
Persze van olyan megoldás amikor a motor polaritását forgatják, és úgy mozog oda vissza, meg van amikor mindig egy irányba forog a motor és a lassító áttétel mechanikusan oldja meg az oda vissza mozgást. Viszont nagyjából mindegyikben csigaorsó van a motor tengelyén amit ahogy Tibi is mondta ha lehet is visszafelé hajtani nagyon rossz hatásfokkal.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Konfig! I5-9400F 512GB SSD 16GB DDR4 RX480 8GB!
- Lenovo ThinkPad T490: i5-8365U/16GB/1TB NVMe SSD/14" FHD,IPS,Matt/Win 10Pro
- iPhone 15 128gb Blue
- Ú, bontatlan, iPhone 16 Pro gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Mint az új !! iPad Pro M2 12.9" 128 GB Wi-Fi + Pencil 2 + 6HÓ Apple Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen