Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Vesa #41 üzenetére

    Már a pattintott kő is egy korábbi fejlesztésen és az abból szerzett adatokon alapul (nem pattintott kő használata).

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Vesa #50 üzenetére

    Spielberg nem színész, nem operatőr, nem ír zenét, még forgatókönyvet sem, ennek ellenére ha összeterelsz egy csomó tehetséges művészt csak nem rakják össze maguktól a filmet, valamiért kell hozzá egy olyan arc is, akinek van egy világos koncepciója és a döntéseivel a különböző résztvevők munkáját egy közös alkotásba tudja terelni.
    De hozhatnám példának a karmestert is. Külső szemlélőnek csak annyi jön le, hogy ott egy pálcával hadonászó bohóc, miközben a zenekar próbálja eljátsszani a zenét.
    Ahogy a filmrendező vagy a karmester, úgy a vezető mérnök is egy teamet vezet, döntéseket hoz és nem operatívan vesz részt a munkában.
    A SpaceX-nél pedig Musk mondja ki az utolsó szót mérnöki döntésekben is. Pont azért olyan hatékony a cég, mert a legkockázatosabb elképzelések a legfelsőbb szintről kapnak zöld utat, így a mérnöki gárdának és a középvezetőknek nem kell a seggüket védeni, hanem mernek vad ötletekkel előállni, mert tudják, hogy ha Musk a végén áment mond a dologra és nem jön be, akkor azt nem rajtuk fogják leverni.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Vesa #54 üzenetére

    Nekem nem tisztem Musk személyét védeni, vagy a nagysága mellett/ellen érvelni.
    Mindössze azt a tárgyi tévedésedet akartam korrigálni, hogy Musk csak egy "befektető showman" lenne, mert nem mellesleg a SpaceX vezető mérnöke is. Ott a link, ha azt gondolnád, hogy ez csak egy döntési kompetencia nélküli ráragasztott titulus, akkor olvasd el mit mondanak róla a saját munkatársai.
    Nem állítottam, hogy Musk zseni lenne, vagy hogy egyedül az ő érdeme a cégei sikere, ez klasszikus szalmabáb érvelés, jellemzően amikor egy konkrét tárgyi tévedést cáfol az ember, akkor azonnal előjön a "Musk nem Isten" mantra, mintha bárki is azt állította volna.
    A rendező analógia is arról szól, hogy egy szakmai csúcsvezetőnek mi a dolga és miért van rá szükség, nem pedig arról, hogy bármilyen csúcsvezető funkciójánál fogva tévedhetetlen lenne. Az viszont biztos, hogy úgy sikeres projekt még nem született, hogy minden előzetes koncepció nélkül összeterelnek tehetséges embereket és azok szakmai irányítás nélkül összehoznak egy remekművet.

    A Tesla-val kapcsolatban pedig szintén tévedések sorozatát hozod fel.
    A Tesla árfolyama mindig is volatilis volt, de amikor a Tesla "zakózott", akkor olyan cégek részvényeivel mozgott szinkronban, mint az Apple, Microsoft, Nvidia, stb.
    A Tesla nyeresége 2022-ben12.6 milliárd USD volt, kb. a duplája, mint 2021-ben. Milyen bukót kellett volna mérsékelniük? Az árcsökkentéssel elve csak a covid előtt szintre vitték vissza az árakat, és még úgy is brutális nyereséggel dolgoznak, miközben a többi gyártó kénytelen veszteségesen termelni, hogy egyáltalán versenyben maradjon.
    Hogy a Tesla elvesztené a lépéselőnyét meg sajna wishful thinking. Az UAW pl. pont most nyírja ki az USA autóiparát, amiben egyedül a Tesla (és még pár startup) nem érintett.
    Ami meg a tradicionális gyártók kínálatát illeti:

    A twitter Musk hosszú távú befektetése, ami az átalakítás korai szakaszában van és már egy éve megy a huhogás, hogy a jövő héten tutira csődbe megy, jah mégsem... sőt nőtt a user tábor, na nem baj, majd a jövő héten...
    Ettől még simán lehet, hogy Musk legnagyobb bukása lesz belőle, de várjál, mindezt mire is hoztad fel érvként?
    Jah hogy Musk szerinted nem vezető mérnöke a SpaceX-nek.

  • vicze

    félisten

    válasz Vesa #68 üzenetére

    Tényeket teljesen feleslegesen írsz, mert vagy jön a nagy csönd és máshol folytatja tök ugyanazt, amit már megcáfoltam, vagy jönnek a hülye kifogások és a "galambokkal nem sakkozok" idiótaságok. Mert továbbra is érvei nincsenek, és a demagóg propagandáját tolja 1000-rel.

    A mérnökzseni: link1, link2 és az aki ezeket írta tervezett rakétamotort egyesek szerint, mikor a két linken szereplő igen alap technikai problémákkal nincs tisztában.

    Ha kikeresném az összes hülyeséget amit összehordott eddig, lehet hónapokig tartana.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Vesa #69 üzenetére

    Pontosan arra reagáltam, amit írtál: hogy szerinted a Tesla számára a 2022-es év bukó lett volna (miközben egy év alatt megduplázta a nyereségét), vagy hogy a konkurenciával szembeni előnye csökkent volna.
    A konkurens gyártók megjelenésével párhuzamosan ugyanis bővül az EV piac, a Tesla eladásait a saját gyártókapacitása limitálja, nem a kereslet. Pontosabban a keresletet a fizetőképes kereslet is limitálja valamennyire, így a Tesla lassan tolja lefele az árait, na ez az, amire a tradicionális gyártók képtelenek anélkül, hogy veszteséget termelnének.

    "Globális folyamatokat kell nézni."

    Tessék:


    A BYD eladásaiba ugyanis ügyesen beleszámolják a hibrideket is.

    "Twitterről pedig már megtörtént tényeket hoztam fel"

    Ez eddig oké, én csak annyit jegyeztem meg, hogy egy hosszútávú befektetés korai szakaszában sommásan megállapítani, hogy bukta, az kb. értelmetlen. Lehet hogy az, lehet hogy nem, majd el dől néhány éven belül, amikor a twitter átalakítása befejeződik és a politikai ellenkampány elül.
    Illetve még mindig nem derült ki, hogy annak eldöntésében, hogy Musk valóban a SpaceX vezető mérnöke-e mennyiben releváns a twitter felvásárlása, mert ugye ez volt a vita eredeti tárgya.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák