Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bobalazs

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CactuS #85861 üzenetére

    Értem, de itt nem egy emberről van szó. Vagy ha igen, hol a quality check - control?

  • negyven2

    veterán

    válasz CactuS #85861 üzenetére

    Maga az Online rendszert mindkettő jelenleg támogatott játékuknál (GTAO/RDO), egy aránylag kis csapat tartja karban (pár ével ezelőtt volt róla szó, hogy GTAO esetében ez egy 25-30 főt jelent), valamelyik kisebbik csapatuknál. Bár mostanában már az összes stúdiójuk együtt csinálják a játékokat, azért még mindig az van, hogy a fő csapataikból kettő van. A Edinburgh lévő Rockstar North, akik a GTA mellet a játékmechanikákért felelősek, és a Rockstar San Diego (akik ugye korábban Angel Studio néven Midtown Madness-t, majd később Midnight Club-ot, majd RDR-t csináltak), akik mára inkább technológiai csapat lett (ő nekik köszönhető a Rockstar játékokban lévő RAGE engine folyamatos fejlesztése).

    Vagyis kérdés, hogy ez a 25-30 fő mennyire ér rá az ilyen jellegű dolgokkal való foglakozással. Itt is írták, meg máshol is okán, hogy bár nekik is érezhetően javult a patch után a töltés idő, de nekik előtte se volt annyira nagyon durva mint ahogy ez kiment net szerte. Illetve itt megjegyzem, hogy se a Take Two, se a Rockstar nem szereti, ha negatívan írnak róluk a hírek. Ilynek elég gyorsan tudnak cselekedni. És bár mentalitásban nem különböznek annyira egy EA/Activison-től, de valahogy ők nem kapnak, kaptak sose akkora sz*rcunamit a nyakukba mint más cégek, pl. a kevés tartalom, lassú támogatás, vagy a valós pénzért való befektetésért (shark card/gold bar).

    Ezért is van nekik is ez a program, hogy mivel "nincs nekik annyi idejük" foglalkozni a technikai résszel, és elég sok hiba nem jelentkezik mindekénél (elég csak végig olvasni a patch note-ot mindet update után amiben olyan hibákat is javítanak amiket a játékosok 99%-a talán nem is látott), így van ez a program (ami alapvetően inkább a security-ra megy rá), hogy pénzt adnak a hibákért. És azért $10 000, azért sok helyen elég sok.

    Az RDR fejlesztése meg állítólag maga volt a földi pokol, és a legtöbb rajta dolgozó ember szerint maga a csoda, hogy sikerült összerakni a játékot (technológiailag). Ráadásul Rockstar berkeken belül állítólag a San Diegoi branch az maga a gulag. Nem büntetés szempontjából, hanem mert az ottani crunch az nagyon híres. És igen, abban is elég sok minden maradt bent a játékan amit bár terveztek, de nem került be. De ez nem kirívó dolog a játékfejlesztésben. Mindenhol ez van, hogy nagyon sok ötletet végül bár elkezdnek, de kihagynak. Csak mivel a Rockstar esetében nagyon jól működik a titoktartás és az, hogy nem öntik tele a netet infókkal a bejelentés után (de nem is jelentik be 5-10 évvel a megjelenés elött a játékaikat - khmm... CP2077/Starfield/TES6 :D). Illetve azt mutogatják ami már a kész termék lesz, szánják, nem vágyálmokat, hogy ezt akarják megcsinálni, amibe pl. az Ubisoft rendszeresen belefutott.

    Úgyhogy igen sok dolog marad bent a Rockstar játékokban amiből nem lett semmi, de ezekről a játék megjelenése után szerzünk egyáltalán tudomást. Aztán ezekből vagy lesz valami vagy nem. GTAO esetében sok ilyen dolgot felhasználtak Online update-ként (pl. a Casino Heist, update alapjai is igazából a fejlesztés alatt még Story DLC lett volna, de más Story tartalom, tervezett DLC-ből lett egy-egy Online update alapja.

    RDR2-ben meg az egyik ilyen legjelentősebb valószínűleg Mexikó lett volna, vagy majd lesz.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

Új hozzászólás Aktív témák