- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Silenzio
addikt
Ahoy!
Hogy tudom rávenni az AtiToolt hogy a GT 650/850-es tuningját bootolás után azonnal beállítsa, tehát hogy ne nekem kelljen minden indításkor?https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
válasz Armando_19 #342 üzenetére
Lehet hogy hamisítják az Inno-kat?
Emberek, egy kérdés, amit inkább itt teszek fel mint a játék topikjában: amikor megcsináltam a GE vs 1950 Pro tesztet az Oblivionban csekély eltérések voltak, csak 1 fps volt a különbség a GE javára (asszem). Aztán most megpróbáltam az új GT-mmel, és csak 26 fps lett 650/850-en, ahol a GE 32-t dobott. Aztán állítgattam valamit a driverben, mert úgy emlékeztem mintha elállítottam volna az optimumról, meg kipróbáltam a jó öreg, sima xp-n, itt már 30.5 fps volt az átlag 1024x768 4xAA + Bloom max detailen. Ami jó, szinte ugyanaz mint GE-n. És a játék jól is fut, beltéren, dungeonokban pl 60-85 fps szokott lenni, egyébként AA nélkül és HDR-rel játszom. De pár helyen, az Imperial City piacterén vagy a sárkányszobornál (vagy mi) erősen lemegy: 14-15 fps-re. Ez normális? Úgy értem, a különféle netes tesztekben városban volt sokkal gyorsabb, nálam erdőben van szinte mindig 25 fölött, városban nem ritka a 15 sem. Swappelés a gond az esetek többségében, de van ahol nyilvánvalóan a kártya a lassú, és ez azért is otromba, mert kb. 5 lépést teszek és 15-ről máris 40-re ugrik az érték. Azóval rapszodikus a teljesítmény és nem a swappeléstől. Azért kérdezem, mert bánom hogy lecseréltem az 1950-esem dx10 ide vagy oda, de azzal nem nagyon játszottam az Obliviont, csak belekukkantottam, és könnyen lehet, hogy az se tudott volna sokkal többet. Szóval: létezik hogy ennyire belassul? Milyen gép (VGA) kellhet hogy mindig 30 fölött legyen?https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
válasz Parlagfű #346 üzenetére
Attól függ. Az újabb játékokban jelentős sebességnövekedésre számíthatsz. Ha megúszod max 10k-ból szerintem nyugodtan cseréld. De a lényeg a lényeg most is, a papírforma szerint: 8800 GTS... Kis spórolás .... És máris minőségváltáson megy át az egész életed... (ejj ha igaz lenne)
Ehhez még csak annyit: a legtöbb, általam kipróbált új játékban a 8600 GT nem sokkal lassabb a régi 1950 prómnál, van ahol gyorsabb is nála, pedig találkoztam olyan emberrel, aki 7900 GS-t akart adni az 1950-esért cserébe, és hajlandó lett volna még 8k-t ráfizetni. Nem rossz...
[Szerkesztve]https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
347-re valaki? Nem Oblivionozott még senki a 86GT tulajdonosok közül?
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Annak idején arról volt szó hogy az 1950-es érezhetően gyorsabb a 7900gs-nél. Mondjuk tuningban behozza de mindegy. Ha a 8600 GT jóformán (alacsonyabb felbontásokban) hozta az 1950-esem teljesítményét (húzva), akkor azért partiban kell lennie a 7900gs-sel is, nem? A 7600 GT-ről meg, akármilyen tuningos, senki nem győz meg hogy annyira faja lenne. A shader-berendezése nem egy kategória a több szereplőével, órajelek ide vagy oda...
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Hé, 8600-on szaggat a Diablo 2. Nem vicc, az Act III legvégén az angyalnál 15 fps volt! Még az Oblivion is jobban fut maxon...
Amúgy próbálta valaki a World in Conflictot? Nagyjából közepes részletességen a tutorial legelején 9 fps volt stabilan, swappelés nem volt. És kb itt ért véget a játék pályafutása... Persze lehet sima XP-n kellett volna próbálni.https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Egyet értek, az Ati lassan 3x gyakrabban frissíti a driver-parkját, igaz ott van a .net frame-es cseszekedés de ezzel a szarral nem egyedülállóak. Ám én nem Pista alatt játszottam, hanem xp 64 bit alatt, ami még megér egy misét, teljesen váratlan galibákat okoz. 10 játékból 3 nem fut, vagy nem jól (Prey meg se nyikkant, Lost Planet se, bár tök új), vagy lassabb mint XP-n. A Vistát olyan nagyon nem nyüstöltem, de nem voltak túl rossz tapasztalataim. Nagy általánosságban sebességre ugyanazt tudja mint az XP, persze sok játék meg se nyikkan (pl. a szintén nem régi Spiderman 3 rossz windows-ra hivatkozott), no meg egy igényesebb játék ramigényéből kifolyólag a Vista egyelőre nem nekem való, a Halo 2 néha 5 percig töltött aztán egy percig swappelt. Elhiszem ugyan hogy vannak játékok amik SOKKAL lassabbak, a Quake 4, illetve minden Doom engine-es játék vmi szégyent produkált 64 bit alatt. Aztán mikor feltettem a dual core patch-et, teljesen meggajdult: össze-vissza teleportáltam a pályán, single-ben is laggolt... XP alatt csak a játékok kb. tizedével van memóriagondom. Elviselhető. Ja a 64 bites XP-ben a helyigénye a legjobb 7 gigás particióra tettem fel, az mindig elegendő volt, de ez a galád 5 gigát foglal... Szóval most szenvedek és kurtítom ahol érem...
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
-
Silenzio
addikt
Na most akkor egy hülye, de jogos kérdés: Ugyebár Carmackék OpenGL-ben utaznak, szvsz ő terjesztette el. És ugyebár ez egy más API mint a DX9. No akkor a kérdés: Mennyi köze van a DX-hez? Illetve milyen aktuális OpenGL verziószámot tudnak a DX10-es kártyák? Egyáltalán hogy lehetne 'átszámolni'' a grafikai teljesítményt? Értem itt a SM4.0-használatot meg az összes gpu-s finomságot ami a 8xxx-es szériában új.
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Egy észrevétel, ezúttal off-ba:
Észrevettétek hogy a Doom3 engine-es játékokban nincs víz? Máshol meg (Far Cry, HL2), épp a víz megjelenítésére gyúrtak rá. A Quake 4-ben azt hiszem savtócsák vannak, de azoknak sincs sok közük a likvid anyagok korszerű megjelenítéséhez. Mondjuk a víz a S.T.A.L.K.E.R.-ben is rusnya volt. Elég kevés is volt belőle.
Kiváncsi vagyok a ''vízhiánynak'' köze van-e az OpenGL engine képességeihez.https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
-
Silenzio
addikt
Na ja. De az OpenGL-nek is hasonló a shader-használata (gondolom legalábbis), semmiképpen sem marad le sokkal a dx-től... Nem is tudom... Van mostanság népszerű OpenGL motor, illetve fejlesztés alatt álló játék ilyen API-val az ID érdekeltségein kívül?
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
válasz MadBlade #490 üzenetére
Annak idején azért terjedt el a Glide meg az OpenGL, és az ezeket kihasználó VGA-k, mert a megnövekedett 3D grafikai igényekhez specifikus célhardverre volt szükség. Magyarra lefordítva: a Voodoo, a Geforce, a TNT és a Radeon nélkül elég szegényesen néznének ki a mai játékok. A válasz nem. Szegény processzorod nem éppen a lebegőpontos számítások bajnoka, sőt, 2001 óta a geometriai gyorsító szinte alapkövetelmény, amihez a cpu-nak köze sincs, tehát ne csodálkozz hogy a procid még 640x480-ban is köhög a demók alatt. d3d-ben gondolom minden szélsebes, nem? Nálam 2006-ban 1-2 fps-t produkál. Undorító, de ez természetes. Még egy erős Core2-esen is.
[Szerkesztve]https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Persze nem a Conroe-val van a gond. Egy ilyen procival 10k körül kéne kapnia. A VGA-val nem stimmel valami, a prociteszt jó eredményt adott, de nagyon... Megy mint állat. Igaz, az a 3d pontszám elég csekély, driver-gondok, bios-beállítások, valami program ami visszafogja... Ilyesmikkel lehet a gond. Őszintén szólva ötletem nincs. Bunkó is vagyok, mert nem szeretem az ASUS-t. Pont ezért. Ha valami szoftvert felpakol, mert egy csomó csilivili szarság van a driver cd-n, az isten se menti meg tőle a felhasználót. Az egyszerű megoldások híve vagyok. Galaxy, eVGA ... De inkább a Galaxy. Szóval nem hardveres, hanem szoftveres gebasz lehet.
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
válasz MadBlade #494 üzenetére
Nekem bejött. Remélem azért nem volt nagyon magasröptű. A lényeg hogy amit nem a videokártya számol és 3d, az szarul néz ki és lassú. Ezt kb 10 éve tudjuk, akkor jöttek ki az első 3d kártyák. Ezt azért írtam mert a CPU score miatt aggódtál pedig az több mint kielégítő...
A VGA-ra ötletem sincs de ez a kártya nem lassú (az ASUS nem tartozik a leglassabbak közé és amúgy sincs nagy különbség az egyes 8600-asok között, csak tuningban meg órajelekben pár típusnál (OC)... Valami más gond lehet, talán kifogtál egy driver-hibát vagy rosszul lőtték be a BIOS-t (bár elképzelni nem tudom milyen beállítás okozhat PCI-E-nél ilyen sebesség-deficitet)... Vagy, feltéve, de meg nem engedve, nem jó a tápod, de erre szvsz kevés az esély.
A tuningról meg: 650/850-ig legtöbbször bírni szokták, én is annyin járatom, gond csak 40 fokban van...Azt azért érdemes kipróbálni.https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Ez komoly? 8600 GT-k ddr2-vel? Ilyet még nem hallottam, őszintén szólva nem is nagyon hiszem el... Tudod igazolni?
MadBlade:
ha a 3dmark szar meg részrehajló, akkor szar és kész. Emiatt kár siránkozni. Őszintén szólva a 8600 GT elég gyökér kártya, már ami a nyers performance-t illeti, ezért lehet hogy ezek a ratyi eredmények helytállóak. A 2006-os mark már sokkal jobban rámegy a shader-erőre, amiben a kis 8-asok elég jók. Lehet azzal jobb eredmény születne...https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Ez most mi? Ha lépcsőzni akarsz mennyé Tibetbe vazze'!
A 8800 GTS 640 Mb-os sok változást nem hoz. Kevés játéknak van szüksége a dupla annyi memóriára, árban sincsenek túl közel egymáshoz. Persze lehet az év vége felé már elhúzna a kistesótól a dupla memóriával szerelt bratyó... A következő a GTX, ez már combos és drága. Legfelül, ha jól tudom, az Ultra van, emelt órajelekkel, 3/4 (vagy több?) giga rammal.
Én személy szerint 2900xt-t vennék, ha 80 körül lehetne kapni. Vagy 65 körül egy GTS 320-ast. Hm... talán inkább az utóbbit. VGA-ra minél kevesebbet, de nyolcvanat azért tuti nem költene az ember, ugyebár ...https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Atiban. Igen... Ezt az apró szócskát nem olvastam el ... Jó kis kártya a 2600xt, bárki bármit mond. Olcsó is. Vegasban maga mögé utasított mindent abban a kategóriában, ez sokat elmond. (természetesen a Rainbox 6-ről van szó, és nem arról, hogy mekkora ''nyerő széria'' ejjjj, ez de szar volt, büszke vagyok magamra ...
Hehe, 2900 pro, lehet mégsem 8800 GTS lesz a következő kártyám... Hm az is lehet hogy még ezeknél is jobb, valami, amit még be sem jelentettek, amilyen ritkán van pénzem vga-cserére ... Nem vagyok elfogult, sem márka-fan, de az Ati kártyák valahogy mindig szimpatikusabbak voltak. persze mióta leváltottam az 1950-est, bár lassult a gép, kevesebb gondja van... Szóval az Ati felé húz a szivem, de csak ha nem piros!!!
[Szerkesztve]https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Ejj-ejj. Nekem meg 1950 próval a játék legelején a téren 8 fps volt... 8600 GT-vel is... Neked vmi csoda 7300-as lehetett
Amúgy most vettem egy Galaxy 7300-ast havernak. Mikor kijött, a régi gépbe még ilyet akartam csak nem találtam sehol. És képzeljétek: most is megdobbant a szivem mikor kézbe vettem. Ejj, Galaxy, Galaxy...https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
válasz mandras81 #553 üzenetére
Az AtiTool gyökér, irreálisan széjjelhúzza a kártyát, viszont ha alapórajelen is fagyogat, akkor (ha jól értettem amit írtál) driverhiba, egyéb win-baszakodás, rossz táp, rossz proci, rossz ram, rossz bármi. Elsősorban driver-gond és winfos gond lehet.
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
Nem rossz? Ne viccelj, a GTS-eknél nagyobb eredményt kaptál a gpu-n... Ez csak elég jó, szerintem... Az én 650/850-emnél csak jobb. Bár jobb hűtés lehet azon is dobna kicsit... Ejj, ilyenkor utálom az egész tuningolós pc-miskulanciát, mindenestől... Nekem csak ennyit megy, más meg az egész jó kapott eredményt is kevesli... Akkor vegyél 8800-ast ... Na jó, úgyse a sebesség miatt csinálod, hanem csak kiváncsiságból.
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
válasz mandras81 #557 üzenetére
Passz. A többi hardver korrektnek tűnik és a tuning sem magas. Ellenben amit írsz az árulkodó: lefagy. VGA memó irreális túlhajtásánál szemetelni kezdi a képet, durvább esetben azonnal, sőt, akár a vindózban is. A fagyás a gpu túlmelegedésének a jele, nem a memóriák túlhajtásáé. Szóval: vagy a gpu-t hajtod túl, vagy szar a drivered/windows-od, vagy a kártyáddal van baj, hardveres baj. GPU mennyin megy ilyenkor? Nem akarlak dilettánsnak nézni, úgyhogy bocs a kérdésért: nem lehet hogy 3d performance-ban (vagy máshol) a csúszkát a GPU-nál is 750-re tolod? Mert az sokmindent megmagyarázna... Még egyszer elnézést.
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210