-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
válasz < CyberBob > #25864 üzenetére
„7. §
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.”
Forrás: [link] -
aktív tag
Szia!
Itt vannak a sávos jótállás szabályai: [link] . Az Apple 1 éves korlátozott gyártói jótállása: [link] egy ettől független, a gyártó által vállalt „garancia”. Tehát téged a magyarországi, fogyasztóként történt vásárlásodat követően megillet a további évekre szóló jótállás (a vételár függvényében).
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Superhun #26494 üzenetére
Úgy gondolom, ebben az esetben a Telekom jár el jogszerűen, ami az online rendelést és a jótállást illeti: a november 6-án délután leadott rendelés mellé még aznap megkaptam a számlát (természetesen hatodikai dátummal), a jótállás kezdete pedig nyolcadika, amikor ténylegesen át is vettem a terméket. Ez egyezik a jogszabály által előírt eljárással.
-
aktív tag
válasz Fox Mulder #26497 üzenetére
-
aktív tag
válasz prime_adam #26656 üzenetére
„14 napos elállásnál nem lehet véletlen kérni a termék cseréjét is?”
Szia! Nem lehet kérni.
A szerződéstől történő elállás azt jelenti, hogy helyre kell állítani a szerződés megkötése előtti állapotot (azaz te visszaadod a terméket, ők pedig visszaadják az árát). -
aktív tag
válasz somnia #26672 üzenetére
Szia!
A rendelés során megnézted, hogy milyen tartozékok lesznek a csomagban?
A példa kedvéért pl [ez az üzlet] csak tápkábelt és útmutatót mellékel [kép] , ezért volna jó tudni (a válaszhoz), hogy mi volt a rendelésed alkalmával a honlapon.
Ha ugyanis ott volt több minden felsorolva, akkor hibás teljesítés történt és kötelesek biztosítani a pótlását. Ehhez nem hátrány, ha van videó a kicsomagolás folyamatáról. -
aktív tag
válasz abdulka1 #27021 üzenetére
Szia!
Esetedben „hibás teljesítés” történt, ezért ki kell cserélniük a terméket.
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
Forrása: [link] PTK
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Ericsson K600i - csőszelet
- Jogász topic
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Amazon Fire TV stick/box
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gmail
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest