-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
őstag
válasz galuska95 #17950 üzenetére
"Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási (szállítási) költségeket - a kötelezettet (azaz az eladót, forgalmazót) terhelik."
VGA-t, AM4, AM5/ Intel 10-14. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-, DDR5-t, SSD-t veszek!
-
PeeterssoN
őstag
Üdv!
Gyorsan a tárgyra térnék!
Adott egy magyarországon vásárolt termék amely meghibásodott. Az eladó cég szervízbe akarta küldeni, de én cserét kértem amibe nem ment bele! A szervizre is azt mondta, hogy nem fogják tudni megcsinálni! Ezért nem éltem a fölösleges szervízhercehurcával, így közvetlenül a gyártót kerestem fel aki nem magyarországi, telephelyük sincs. Azonnal kicserélték! A cseretermék is elromlott igy újból felkerestem a termék gyártóját! Ezt is kicserélték!
Ezek után felmerült a kérdés hogy meddig fogjuk ezt csinálni?
A honlapjuk szerint a cseretermékre az eredeti vásárlástól számít a garancia vagy 30 nap, ha az eredeti hamarabb lejárna! Tehát ha holnap lejárna és mondjuk egy hónap múlva tönkremenne ez is, akkor kuka! De azt is leírják hogy ettől eltérhetnek, ha az adott országban több az előírt vállalási idő! Felkerestem az ugyfélszolgálatukat és telkesen mást mondtak azaz csak az eredeti vásárlástól számítják!
Itt egy link a garanciális jogokról: [link]
Ebben az szerepel hogy cseretermék esetén is ujraindul a garancia!Vagy ez mind nem számit mert nem az eladóval intézem a problémát? Felulbírálódik minden?
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz PeeterssoN #17953 üzenetére
Egy even belul volt az elso csere?
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
asdf_
veterán
válasz PeeterssoN #17953 üzenetére
A termeket magat, meg a vasarlasi arat nem artana tudni.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz PeeterssoN #17956 üzenetére
Egy ev a kotelezo jotallas itthon. Ezen felul a gyartoi gari van. Itt a gyarto megszabhat dolgokat. Raadasult te nem a gyartoval hanrm a kereskedessel vagy szerzodesbe. Szoval szerintem a gyartotol nem tudsz kovetelni semmit. A kereskedodhoz meg szerintem mar nem tudnal menni egy olyan termekkel ami nem toluk van. Plusz magyarorszagi jog azokra vonatkozik akik itthon forgalomba hoztak. A made in chainaban nem ervenyes a magyar jog.
[ Szerkesztve ]
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
PeeterssoN
őstag
válasz Biznisz Elek #17957 üzenetére
De az EU-n belüli országokra gondolom valamennyire igen! Hiszen ő is írja! (nem csájná)
Nincs követelésem csak tisztázni szeretném, hogy melyik az erősebb!
Egyébként bőven garis még, nem fogom verni az asztalt.[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz PeeterssoN #17958 üzenetére
Az EU-s fogyasztóvédelmi törvények eltérnek. A magyar esetében ahogy írtam 1év a kötelező, ezen felül van még 1év szavatosság. Az egy év kötelező is a forgalomba hozónak kötelező, illetve a gyártót is ha van magyarországi képviselete. De Más országban lévő gyártót aki nem is árulja itthon, azaz nem ő hozta forgalomba szerintem jogilag itthon nem vonható felelősségre. Max az adott ország szabályai szerint, de azt meg ott kérdezd. Az meg megint érdekes kérdés, hogy az így cserélt alkatrész ügyintézésére az itthoni kereskedő kötelezhető e. Mert az egy éven felüli feltételek a gyártó szabja meg, a gyártó adja. Ezt természetesen a kereskedőnek is tovább kell adnia feléd. De jelen esetben te megkerülted a kereskedőt. Így már nem hiszem, hogy vele tudsz mit kezdeni. A gyártót meg a magyar jog szerint megint csak nehéz lenne bármire is kötelezni.
Szerintem
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
asdf_
veterán
Az, hogy a magyar elado csere helyett javitani akar, az teljesen szabalyos, jogaban all, amennyiben a javitashoz kepest a csere tobbletkoltseget eredmenyez, megteheti, hogy csak javit.
A magyar eladot "megkerulve" cserelt cumoval meg akar gyari szamos, akar nem, kilokted magad alol a szeket, leven ha gyari szamos, akkor az magyar elado csak pingvinezni fog egy ujabb meghibasodas eseten, hogy ezzel meg itt mi a fenet akarsz, koze nincs ahhoz, amit en eladtam, ha meg nem gyari szamos, akkor meg azert, mert az o szempontjabol a csere nem tortent meg, adott egy ev jotallast, nala az akkor is letelik, ha neked a gyarto a 11. honapban cserelt. Hogy aztan a magyar jogszabalyi eloirast, miszerint a 11. honapban torteno csere ujrainditja a jotallast le tudod-e verni a gyarton, az meg majd kiderul.
-
PeeterssoN
őstag
Én meg pont telibe.. az eladót!
Csak azért említettem meg, hogy teljes legyen a kép!
Itt a gyártó és köztem mint fogyasztó van most a hangsúly! Nincs követelésem, még egyszer leírom! Bőven a garancia határidején belül mozgunk!
Még egyszer mondom csak pusztán kíváncsi vagyok, hogy nekem vagy a gyártónak van e igaza!Mint az összefoglalóban is irva van:
"Milyen határidőn belül reklamálhatunk?
Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.
Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik."
A cég oldalán pedig ez szerepel!
"Mennyi garancia van a csereként adott eszközre?A Logitech a csereként adott eszközre a garancia eredeti időtartama lejártáig vagy harminc (30) napig vállal garanciát (attól függően, hogy melyik időtartam a hosszabb), kivéve, ha a vonatkozó helyi jogszabályok ennél hosszabb garanciális idő vállalását kötik ki."
Ergó joggal feltételezem azt, hogy a kivéve szó azt jelenti, amit a fogyasztóvédelemtől idézett szövegben megtalálható!
BizniszElek: Onnantól kezdve hogy a gyártó átvállalta a termékcserét és minden fittyfenét, él a szerződés közöttünk és innentől kezdve élnie kell azoknak a feltételeknek amik azelőtt megvoltak az eladó és köztem! Hiába nincs képviselet!
Vagy tévedek?[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz PeeterssoN #17961 üzenetére
A gyártó nem vállalta át a fittyfenéket. A cserét vállalta, mert van egy gyártói garanciakezelése. Csinál ilyet a WD, Corsair, Kingston és még sok más gyártó. De pl ezek közül a WD-hez küldött HDD-re se él az eredeti eladó által vállalt feltételek. A WD egy javítottat küld amire x ideig még lehet gyártói gar, de annak már semmi köze a magyar jogszabályokhoz és a magyar kereskedőhöz.
Az megint más eset ha van magyar márkaszerviz - logitech esetében tudtommal a FixIT - aki vállalja a javítást vagy a cserét. Ebben az esetben valóban a magyar jogszabályok lennének érvényesek. De ahogy te írtad a gyártónak, más országba küldted ki. Akkor az Ö feltételeivel folytatódik az ügy.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Topikgazda
válasz PeeterssoN #17961 üzenetére
"Én meg pont telibe.. az eladót!"
Rosszul teszed. Vele vagy szerződésben, vele tudod érvényesíteni a jogszabályokat, amiket szépen felsoroltál. Vagyis csak voltál szerződésben, mert már nincs meg az eredeti termék... Most már csak a külföldi gyártó feltételei játszanak. Esetleg az EU-s fogyasztóvédelemnél kérdezz rá a dologra. Ők többet tudnak segíteni ilyen ügyekben. Sok sikert!
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Srácok. Erről az esetről eszembe jutott egy érdekes dolog. A jogszabályban ugye az van, hogy a 2 év szavatosság újraindul a termék cseréje esetén. Kérdezem én, mi van akkor, ha az 1 év jótállás után cserél a bolt? Most mindegy, hogy nagykeren keresztül vagy sem, az ügyfél ebből úgy sem lát semmit. Ekkor is újraindulna a szavatosság? Mert ha igen, akkor mint tudjuk, a szavatosság első 6 hónapja gyakorlatilag jótállásnak felel meg, azaz ha a 2. év gari utolsó napján cserél a bolt, akkor még fél évig vihetnéd hozzá a terméket és a boltnak egy szava sem lehet, mert rajta van a bizonyítási teher. Én itt arra tudok gondolni, hogy a kötelező 1 év utáni csere nem a szavatosság keretein belül történik, hanem a gyártói gari hatáskörben. Viszont ha jól tudom, ilyenkor is adnak a boltok szervizlapot, amin szavatossági igény van vagy mi a fene. Hogy is van akkor ez?
-
PeeterssoN
őstag
válasz Biznisz Elek #17962 üzenetére
Csak a téma befejezéseképp: Az egész átvállalás a Logi ötlete volt! Azért kerestem meg őket mert javasolták.
Telefonon beszéltem az ügyintézővel! Ki se kellett küldenem csak a hibát kellett bizonyítani képekkel, és ők is arra az álláspontra jutottak, hogy ez javíthatatlan! (Eladó is ugyanezt mondta, csak a szabály szerint küldte volna a szervizhez)(Anyagfáradás) . A logitech javaslatára irtam egy levelet; már leirom MM-nek amiben arra kérem a cégüket hogy adják at az ugyet a logitech részére a gyorsabb levezetés céljából.
Köszönöm a válaszokat! -
asdf_
veterán
válasz PeeterssoN #17961 üzenetére
Alapvetoen ugy megy a dolog, hogy bekerul a hibas cumo a vasarlas helyere, itt hiaba van belole akar keszleten, es hiaba tudjak, hogy a logitech gari az az esetek boven donto tobbsegeben cseres, ok nem itelhetik meg (nem is tudjak megitelni!), hogy az eset garis-e vagy sem. Igy beviszik a fixitbe, aztan felmegy Miskolcra, ott jol megnezik hozzaerto szemek, ha CS, akkor meg lepapirozzak es viszi a futar a cseretermeket az eladohoz. En ertem, hogy vevoi szempontbol ez nem feltetlen optimalis, lassu, ketszer kell ertemenni, de ez a dolgok rendje es menete, es nem mellesleg jogilag egy centit nem lehet belekotni. Ha valaki kulonutasan a gyartoval csereltet, akkor en azt tippelem, megnyerte azt, hogy a cseretermek kapcsan viszont mar csak a gyarto fele elhet barmifele kovetelessel is (vagy azt, hogy megakasztja egy kicsit a fogaskerekeket ez a dolog egy normal, eladonal tortent kovetkezo garis ugyintezesnel, mert vissza kell nezni mi tortent, jova kell hagyatni, hogy ez ez, annak a csereje, meg garis, es lehet csinalni).
For future reference: amugy vevokent is lehetett volna egyenesen a fixithez fordulni, meg futart is kuldtek volna a hibas termekert.A jogi izehez pedig: jogilag 1 ev gari jar, a logitech jellemzoen ezt megtodlja tovabbi eggyel, tehat egy 2016 szeptemberi cuccot barmikor is cserelnek 2018. szeptembereben vege a tortenetnek, akar gyartoi gari, akar jogszabalyi kotelezo 1 ev, ami mondjuk 2017. szeptemberben megujul egy cserelt termek miatt, mert csak ez ujul meg, a logitech onkent vallalt +1 eve nem! (ennek az megujulo kotelezo egy eve pont ugyanugy 2018. szeptembereben jar le, mint a gyarto altal amugy is pluszban vallalt, tehat itt ugyfel csak ugy tud szarul jarni, ha ketszer egymas utan a 365. napon hibasodik meg a termek., erre meg ugye csak elmeleti esely van).
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy most érvényben van-e még a 30 napos javítási határidő és visszakérhetem a pénzem ennek a leteltével, vagy addig javítgatják a meghibásodott terméket, amíg akarják?
Egy két hónapon belül meghibásodott telefont vittem vissza az Edigitál üzletébe garanciális javításra, jegyzőkönyvet is kaptam. A 30 nap már lejárt, de még mindig folyamatban van a szevízelés.
Megtehetem, hogy bemegyek és visszakövetelem a készülék árát? Van érvényben ilyen jogszabály, amire ezt kimondja és hivatkozni tudok? Vagy addig ülnek rajta, ameddig kedvük tartja?
-
tag
Sziasztok! A jogszabály szerint tényleg addig lehet szervizben a termék ameddig csak akarják? 1 hónapja van az iponnál van a videokártyám és azt írták majd értesítenek. Már 2x rájuk írtam de azt kaptam válaszul, hogy legyek türelemmel majd jeleznek ha kész. Meddig húzhatják? (garanciális javításról van szó)
-
tag
-
gabor9991
őstag
válasz Pr0GrEsSiVe #17969 üzenetére
Nem húzhatják semeddig, de amíg te türelmes vagy....
Írj nekik, hogy a 30 nap letelt, ennyi állt rendelkezésükre, hogy a hibát kijavítsák, mivel ez nem történt meg, te a kártya javítása helyett most már élni kívánsz fogyasztói jogoddal és azonnali kicserélést kérsz.
Ha nem tudják cserélni, akkor pénzt vissza.
Amennyiben a kérésedet elutasítják, ezt írásban indokolják meg.Ezzel meg felkeresed az illetékes békéltető testületet. -
őstag
válasz gabor9991 #17977 üzenetére
Pont azt ami le van írva.
Kereskedő a továbbítási költséget nem számolhatja fel a vásárló részére.Elállás:
"Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?
Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni. "[ Szerkesztve ]
VGA-t, AM4, AM5/ Intel 10-14. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-, DDR5-t, SSD-t veszek!
-
fa4hu
őstag
Sziasztok!
Van egy HOMTOM HT16 Pro androidos telefon a családban, amit az itteni mobilarénás teszt alapján vásároltunk. Időközben sajnos kiderült róla, hogy a Messenger nevű alkalmazástól állandóan lefagy, újraindul (ez onnan derül ki, ha nincs fenn ez az alkalmazás, akkor nem jelentkeznek ilyen problémák). Két alkalommal volt a garanciális szervizben már, ahol egy szoftverfrissítésen kívül nem történt érdemi munkavégzés, a gyári állapotra visszaállítva azt nyilatkozták, hogy a gyári alkalmazásokkal hibátlanul működik.
Véleményetek szerint emiatt lehet-e kérni a készülék visszavételét vagy részleges árvisszatérítést? Egy okos telefonnak illene alapból vinni az alap kommunikációs alkalmazásokat, és a készülék nem is a legrégebbi típus, 2 GB RAM van benne. A családban van ennél gyengébb specifikációjú telefon, azon gond nélkül fut.
Természetesen a telefon még bőven garanciás.
Előre is köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
-
asdf_
veterán
android-support@fb.com (ha a facebook messengerrol beszelunk). Aztan persze lehet, hogy bosz egymasramutogatas lesz a vegeredmeny (FB mutogat a telefon gyartojara, hogy ok benaztak el valamit, az meg javitani gondolom nem fogja, mert csajnafon, amihez az sw frrissites ritka, mint a feher hollo).
-
g4b3n
tag
Sziasztok!
Szeretnék mobilt venni a kérdés, hogy melyik online üzletben vegyek telefont?
A cél telefon XZ1 compact lenne, arukeresőn 146e-200e-ig mennek árgépen még olcsóbbért is van. Gondolom pl. játszhatnak egyéb dolgokkal, kiegészítők, garancia stb.Konkrét példa:
[1] [2] két külön bolt 20e Ft különbség, 1-nél 1 év normál gariés válaszható +1 év szoftver garancia 5e ft felárért, a másiknál 2 év gyári garancia.Kieg: Ha a bolt csak 1 év garit vállal, attól a két év gyári még megmarad, csak személyesen kell intéznem?
Sajnos nincsenek ilyen jellegű ismereteim, köszönöm a segítséget.
-
Aguinaga
őstag
Tud segíteni valaki, hogy szoftverrel kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdésben hová fordulhatok?
PSN: OldSlowhand74
-
sinick
senior tag
válasz Aguinaga #17988 üzenetére
Fogyasztóvedelmi jogszabályokon kívül esik. Polgári peres ügy, bíróságra fordulhatsz, aminek gyakorlatilag csak akkor van értelme, ha nem felhasználói szerződés keretében van nálad a szoftver, hanem tulajdoni és/vagy vagyoni jogot is kapsz, azaz te gyártattad a progit.
-
ron8
senior tag
Sziasztok! Tervezem használt vga beszerzését de nemtudom megmerjem-e lépni. Mennyire igaz az hogyha vállalkozóként veszi az ember a terméket akkor a féléven túl nem kötelező a bolt érvényesíteni a garanciát rá? Mert rengeteg ilyen hirdetés van fent viszont így félek vásárolni hiába van az eladónak esetenként akár több 100 pozitív értékelése. Mi van ha másfél év múlva krepál be a termék? Akkor cseszhetem a "3 év garanciát "
-
őstag
akkor itt alapvetően azt kellene tisztázni hogy milyen feltételeket nyújt jótállást az eredeti eladó, akitől Ő vette
plusz mindenképpen kellene legalább egy adásvételi szerződést írnotok majd, de leginkább számlát kellene adnia a te nevedre
és mivel te tőle vásárolod, felé lehet jogi igényed, ha valami probléma vannehéz ügy, könnyen lehet hogy lesznek bonyodalmak, ha garanciát kell intézni...
cryptot minden termékemért elfogadom
-
default.
őstag
Szervusztok!
Gyártói garancia témakörében kérdeznék.
Adott pl. egy tápegység, melyre a gyártó 10 év jótállást vállal. Ezzel szemben a hazai forgalmazók 2-3 évet vállalnak rá.Kérdéseim:
- A forgalmazónak kötelessége minimum a gyártó által biztosított jótállást biztosítania a fogyasztó felé?
- Ha igen, ugyanúgy a forgalmazón keresztül intézheti a fogyasztó a garanciáztatást?
- Ha igen, és ezt a forgalmazó nem hajlandó beismerni/teljesíteni, akkor közvetlenül a fogyasztóvédelemhez kell fordulni?Köszönöm szépen előre is!
Üdv![ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz default. #17998 üzenetére
A kereskedő jogszabály szerint azt köteles továbbadni, amit ő is megkap. Ha a kereskedő nem közvetlenül a magyar hivatalos importőrtől vásárolja a terméket (neadjisten az adott márkának nincs is magyar képviselete) akkor szürkeimportos lévén annyi a garija, amennyi (de nyilván a jogszabályi egy év kötelező az adott). Ha ott, ahol vetted, már kifutottál a gariból, akkor ha van, gyártói RMA-t kell intézni, a kifelé futár/postaköltség pedig téged terhel.
-
F_Peter
őstag
Sziasztok.
Kérdésem a következő. Adott egy notebook, ami kiállított darab volt az MM-ben. A jótállási papíron 24 hónap jótállás van, viszont be kell regisztrálni a terméket. Regisztrációnál pedig kiderült hogy már regisztrált és nincs rajta 2 év.
Mire lehet ilyenkor számítani? A tmx-et felhívni nem tudtam, kérdés hogy elfogadják az MM által adott 24 hónapos garit vagy sem.
Előre is köszi a választ.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest