Hirdetés
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
válasz radi8tor #1757 üzenetére
Négyajtós a mostani fókám is, így nem szoktam nagyobb dolgok cipelésével foglalkozni. 4 kerék férjen bele, oszt jóvan.
Meg aztán az ember évente hányszor cipel ilyesmit? Nekem 6 éve van meg a kocsi, talán kétszer voltam úgy vele ennyi idő alatt, hogy de jó lenne, ha kombi lenne. A többi idő alatt meg jó, hogy nem kell a relatíve nagy és nehéz ajtót emelgetni, ha egy szatyrot be akarok tenni (pláne asszonynak, aki alacsonyabb és nem biztos, hogy eléri a felnyitott ajtót).
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz hurenzon #1772 üzenetére
Ha 90 lovas, akkor nincs benne elvileg. A 110 lovasokban van, de a korai darabokban asszem azokban sincs. A legbiztosabb persze az alvázszám lenne és meg lehet kérdezni...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Dehogynem, csak legyen 6-8 henger, V-betű formában, meg 5-6 literes lökettérfogat. ...és persze hozzá egy benzinkút.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Hja, az a lényegtelen kis szó kimaradt...
SzlogiG: aha, csak aztán 200k km után majd szétesik vagy a gatyádat ráköltöd. Én inkább meghagyom másoknak a kísérleti nyuszi szerepét.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ha már kicserélték a vezérlésállítót rajta, akkor veheti a 115 lovast is. Apósomé 10 éves, az említett művelet óta motorikus baja nincs.
Menetzaj: hát, egy 10 éves konstrukciótól nem kell csodát várni, mai viszonylatban hangos, de nem zavaróan. Nem is a motor, inkább a kerekek rossz zajszigetelése miatt. Egyébként mostanra ezek az autók is eljutottak arra a szintre, hogy a szittya úthálózat szétrázta őket (ha nyugatról behozott, akkor lehet akár jobb állapotban is ilyen téren), szóval a menetzaj nem is fog zavarni az egyéb cicergések közepette.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz DeFranco #1954 üzenetére
Volt ilyet, de a válság szerintem megtizedelte őket...persze lehet maradtak, de összességében talán javult a hozzáállás.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szerintem az nem kevés utántöltés. Persze függhet a megtett km-ek és az üzemviszonyok aránya között, ha pl.: sok a város és a rövid utas hideg üzem, akkor nem szóltam.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz radi8tor #2009 üzenetére
Városban jellemzően nem sokat megy egyfolytában az ember, nagyobb a hő- és terhelésingadozás és a hideg üzem, ezeket egy korosodó motor már nehezebben tolerálja + az olajban is több szennyeződés halmozódhat, amik szép lassan teszik tönkre a szigorú tűréssel tervezett és jó esetben gyártott alkatrészeit a motornak. Új korában még frissek a tömítések, dugattyúgyűrűk sem kopottak, ott még nem tűnik fel, aztán ha az ember el-elhalasztja időben cserélni az olajat vagy nagyon elhiszi, amit az alapvetően profitorientált gyártók mondanak, egyszer csak elkezdi "csipegetni" a motor a nedűt, amit visszafordítani...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz radi8tor #2011 üzenetére
Ez is igaz, az első 1000 km után illik olajat cserélni, de utána új motoroknál nem kéne, hogy olajfogyasztás legyen. A 20e km-t meg én sem hiszem el, rosszat nem teszel vele a motornak, ha gyakrabban cseréled, ahogy írták, 10-12e vagy 1 év. 6-8k-ba kerül 5L olaj a Fordhoz, ennyit megérdemel.
Dorien: úgy valóban belefér.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Kevesebb hideg üzem és városi használat, de ha már muszáj, ésszel használni a váltót.
Nekem a 2 literes Focus II (145 paci) városban max. 9 liter, nagy átlagban az elmúlt 6 évre 7,3l. És nem óvatoskodom, nem vagyok útban senkinek, sőt...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szerintem ez nem így van, elnézve a pillanatnyi fogyasztást, amit a fedcomp mutat.
TayRol: ez ugye hosszú távú átlag, ha több a város vagy pálya, 8 fölé is elmegy simán, pályán 8,4 140-ennél, 2 személlyel, átlagos csomaggal, az elcseszett váltóáttételezés miatt sajnos itt már közel 4k-t forog. Viszont felénk pálya egy méter sincs és a miénkhez hasonló városokban is sok a menekülőút, hogy ne kelljen dugóban araszolni...arról nem is beszélve, hogy a belváros kb. fél km hosszú. ...szóval a dugó sem vészes. Előnye is van a döglött városoknak.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Zalaegerszeg.
2 óra? Annyit ebben a városban nem is lehet araszolni... Az nem kevés+ a Mondeo szerintem +100kg. Nekem mondjuk a 4. simán megy városban, ha nincs előttem senki, az 5.-et is megkapja és 60-nál kényelmes neki. Városra jó a váltóáttétel, de pályán siralom, könyörög a 6.-ért, de a Ford persze nem adta, csak a traktorokhoz....a kettős tömegűvel persze nem fukarkodott benzines vonalon se. :
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Jahogy te is egerszegi vagy? Akkor ismered a járást...persze, központ felé nincs menekülés, de mit tartasz itt központnak? Azt az 500m x 500m-es területet? Én Kertvárosban lakom, Páterdombon melózom, így "központ" helyett inkább elsurranok Besenyő és a hegyi út felé.
Amúgy igaz, a Tesco környékére aki az egysávos körforgalmat betette, azt addig ütném, míg mozog. Simán elférne a kétsávos és nem lenne az, amit írsz. Egyébként sokan úgy tesznek, mint te, a sok birka meg sajnos beengedi őket...
Sajnos az enyémben már biztos van, asszem a 1,6-osokban nincs.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Én eredetileg andráshidai vagyok, most már onnan is könnyen elkerülhető a központ, ha csak átmenne az ember a városon.
Igen, szívóbenzin, magam sem értem, a kibaszáson kívül mi vezérelte a Ford agyroggyantjait, hogy ebbe beletették. Nincs akkora vibráció, mint egy traktorban, az eredeti szerepe meg ugye annak csökkentése lenne. Remélhetőleg nem is fog 200-250k-nál tönkremenni, bár a városi használat okozta sokkokat így is kénytelen elviselni szegény.
MiSu: a helyszínelés más téma, az bárhol megeshet. Itt egy nagyon rosszul megtervezett csomópont a gond, ami generálja a helyszínelési alanyokat is többek között. A Praktiker elé (ami kevésbé forgalmas hely) persze be tudták tenni a kétsávost, soha nincs is dugó. Érthetetlen
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Pedig az a kör nem rossz, simán kikerülhető a "belváros", Csácsból elkerülőn Neszelébe ki, Platán soron fel Landorhegy felé, majd onnan Kertváros már nem vészes, vissza meg a hegyen átmész és a 74-esen vissza a városba, körforgalomnál meg irány Csács. Persze hosszabb, de stresszmentes autónak és embernek egyaránt.
Azért majd kopogd ezt le valami fából készült tárgyon alulról.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Kephamos #2102 üzenetére
Az enyémben automata mind a négy.
Nekem a kedvencem, hogy egyet még utántöröl az ablaktörlő, mikor már nem igazán kellene, ill., hogy 3-4 percig világít egy része a műszerfalnak leállítás és bezárás után...hja és záráskor nekem nem villan az index, csak nyitáskor.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nálam meg az 1-et veszi nehezen, hidegen pláne, de még a 2-es is tud akadós lenni, fölötte nincs baj és a rüki is mindig sima. Asszony gyűlöli is vezetni emiatt az autót, de sehol nem tudtak érdemben hozzászólni, hogy mi miatt ilyen...szokásos pingvinezés és "ezilyen". MTX75-ös szinkronizált váltó...hulladék, akárkitől is veszi a Ford, mind az áttételezés, mind a kapcsolási komfort. Apósom 1.6-osában IB5 van, ugyanaz az évjárat és futásteljesítmény és azt élmény vezetni az enyémhez képest.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
2 lityis benzinesem van.
Rossz áttételezés alatt azt értem, hogy túl rövidre sikerült, vagy inkább sikít egy 6. fokozatért. 5.-ben kényelmesen elmegy városban is 60-as tempónál, de ugyanez a fokozat van pályára is, ahol már forog 3800-at...ami egy benzinesnek nem sok, de itt már hangos és ha a traktor megkaphatta a 6-os váltót, akkor ez miért nem?
Olaj lett benne cserélve fél éve, semmit nem ért ilyen szempontból, bowdenezést meg én nem tudom beállítani, ha a szervizekben meg csak pingvinezni hajlandóak, akkor mi a rossebet csináljak?
Recsegni nem szokott, csak az első (két) fokozat akad. Második tulaja vagyok, bár ez nem tudom, miért érdekes.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Tehát nincs még meg a külön felnid? Ez esetben legolcsóbban úgy jössz ki, ha mindig átszerelteted a gumit a mostani felniszettre és akkor a TPMS-sel nem kell kínlódni. Persze így az alufelni hamarabb tönkremehet a téli hatások miatt, de X év múlva egy felniszett vásárlása anyagilag lehet nem rosszabb, mint megvenni és fenntartani egy külön garnitúrát télre. Lehet amúgy szenzort külön is venni, kérdés megér-e plusz 40-45k-t egy külön téli szett belőle.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz LamaCube #2334 üzenetére
Miféle hideg? Megint egy nyálas vacak télnek nézünk elébe...
Garázsban áll az autó vagy csillagparkolóban? Tavaly "télen" is így viselkedett?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Goose-T #2348 üzenetére
Ez valóban jó gondolat.
A benzinkérdéshez hozzászólva: én nem vettem észre, hogy másként viselkedne a taliga az OMW benzintól, mint a Shell-től. Általában utóbbi helyen tankolok, mert egyrészt az esik útba, másrészt a helyi OMW kút eléggé...hogyismondjam, rozoga, elhanyagolt, nem bízok bennük, hogy mi kerül még a tartályaikba és a kártyás fizetési rendszerük is instabil és már volt, hogy megszivatott.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
FORDuljanak mindenkinél jobbra a dolgok, akinek meg már most jó, ott ne legyen FORDulat!
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2425 üzenetére
A ráncfelvarrt jobban ajánlható, esztétikailag is (bár szerintem a sima II-es sem csúnya manapság sem) és addigra már a Ti-VcT is kinőtte a gyerekbetegségeit.
Hogy eszi az olajat? Ez szerintem általánosságban nem jelenthető ki, legalábbis családban lévő nem ráncfelvarrt II-esek közül egyikre sem jellemző.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz DeFranco #2450 üzenetére
Én nagyon szeretem, hogy lehet külön nyitni a csomagtartót, nagyon gyakran használom. Nem igazán tudom elképzelni, hogy fordulhatna elő, hogy bezárom a kulcsot, ehhez be kéne tenni a kulcsot a csomagtartóba, de miért tenném be? A kulcs a zsebemben van, elő se szedem a nyitáshoz. A kilincs ezen amúgy mit segítene?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz DeFranco #2452 üzenetére
Nem, az enyém 2-es Focus, de ezen a téren nem hinném, hogy sok különbség lenne köztük. Mondjuk nálam viszonylag messziről is nyit....hülye kérdés, de jó az elem a kulcsban?
Elismerem, figyelni kell rá, de hogy ezen a kilincs miért segítene, azt még mindig nem látom be. Éppen az a jó a külön csomagtér nyitásban, hogy utána ha lecsukom, nem kell még egyszer rányomni a zárásra (pl.: kijövök a boltból, bedobom a szatyrot, de megyek tovább gyalog) + ugye eleve csak a csomagér nyílik és míg én hátul kotorászok, más nem fogja az utasteret kitakarítani. Ha lenne kilincs, nálam értelmét veszítené az egész. De nem fogok ezen vitatkozni, nem vagyunk egyformák, szerintem ez a rendszer kivételesen jól működik a Fordnál (az már sokkal rosszabb, hogy a motortér nyitásához is a kulcs kell).
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz DeFranco #2454 üzenetére
Hát,akkor sok ötletem nincs, ha a kulcs oldalán minden ok, akkor a kocsiban a vevő körül lehet valami. Akku mennyire viseltes benne? Még akár egy akksihalál előjele is lehet ez, de ez csak megérzés, nincs ilyen tapasztalatom, a villamossághoz meg alapból is hülye vagyok.
A kilincstémát lezártuk, neked az (lenne) jobb, nekem meg ez.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz DeFranco #2456 üzenetére
Üsse kavics, ma jó napom, vitasd meg nyugodtan.
Mióta tiéd a taliga? Mindig ilyen volt a távirányító? Két kollégámnak is 1-es fókája van, de most megkérdezve őket, egyik sem panaszkodik erre, persze lehet, hogy csak megszokták.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz DeFranco #2483 üzenetére
Ez már velem is előfordult, bezárta a rohadék a kulcsot, amit azóta soha nem hagyok a gyújtáskapcsolóban, még ha ismerős udvarában állok meg vele, akkor sem. Szerencsére volt lehetőség elmenni a pótkulcsért.
Szerelőm szerint nem ritka, hogy megbolondul a fókák központi zárja, ilyenkor ki kell cserélni mindkét első ajtóban a zárat, ami eléggé költséges tud lenni....vagy elvágni a jobb első ajtónál egy madzagot és utána nincs vele gond. Valami olyat mondott anno, hogy a jobb első ajtó szokott hamis jelet küldeni a bal elsőnek és ugye utóbbi a főnök, magyarul összeveszik a két ajtóban lévő zár, oszt a végén vagy bezárja mindet vagy kinyitja, rosszabb esetben ezt váltogatva csinálja és olyankor is kinyit a kocsi, amikor te azt hiszed, zárva van.
Aztán lehet, hogy mese az egész, mint mondtam, a villamossághoz hülye vagyok.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2489 üzenetére
Felmerül a kérdés, milyen szempontból kényelmetlen?
1., Nincs benne hely? Ez attól függ, milyen magas vagy, stb.,átlagos termettel szerintem elég hely van benne. Vállban is elférünk, nincsenek egymás szájában az utasok, középkonzol sincs útban, könyöklők is a helyükön, ergonómia rendben.
Csomagtér karosszériafüggő, az enyém szedán, akkora valaga van, mint Winnetou terhes lovának, elég sok minden bele tud férni. Más kérdés, hogy a csomagtér "buta", egyrészt kárpitozott, amibe minden tüske, szösz belegyógyul, másrészt egy darab kampó és egyéb praktikus térelválasztó nincs benne, amire pl.: egy szatyrot ráaggatnék.2., Kényelmetlen az ülés? Szerintem ez is felszereltségfüggő, az enyém Ghia, nincs rá panaszom. Persze deréktámasz, masszás, fingelszívó és elektromos herevakaró nincs benne, de ezek akkoriban még nem is voltak általánosak a kategóriában.
3., Zajkomfort nem elégséges? Ebben van igazság, lehetne halkabb, mérést ugyan nem végeztem, de pl.: az elöl ülők beszélgetését hátul már nehéz érteni.
Én sok minden miatt szidom a Fordot, de a kényelem pont nem olyan, amibe bele tudok kötni.
#2491: Haverod gondolom japán autókat kedveli jobban. Nos, van némi igaza, de nem véletlenül futkos sok fóka az utakon, vészes problémája nincs és alkatrész is akad bőven jó áron is.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2498 üzenetére
Az enyémmel sok bosszantó hiba előjött, amiknek szerintem nem kellett volna, figyelembe véve a használatot, kort és futásteljesítményt. Nyilván nem a tökéletességet várom el, mert olyan nincs. Rosszul megválasztott beszállítók, hanyag összeszerelés, logikai hibák egyaránt jellemezhetik a márkát. Ár/érték tekintetében ettől függetlenül is elismerem, nem rossz választás a Ford, de nagyon bele kéne szeretnem, hogy újra a kék oválosoktól vegyek taligát. Hamarosan kiderül, terveim szerint pár hónapon belül lecserélem a fókát, de nem minden áron, csak ha találok valami értelmes alternatívát.
sky11: Szerintem jobban járt azzal a motorral, ha a vezérlését már rendbe rakták (vagy gyárilag vagy utólag), akkor nem rossz darab.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem kopásból eredtek, legalábbis az aktuális futásteljesítmény még nem indokolta őket. Pl.: a már említett központi zár megbolondulás, generátor-csere, klímakompresszor-csere, első lengéscsillapítók megadták magukat viszonylag korán(ezt mondjuk a szittya úthálózat némileg magyarázza). Ezek csak a költségesebbek, pár kisebb dolog is volt,pl.: a kuplungpedál-visszahúzó rugó eltörött, meg ilyesmik.
Félreértés ne essék: biztos van, akinek nem rossz a Focus, de nekem kicsit összességében csalódás, még úgy is, hogy ergonómiailag és kényelem szempontjából rendben van és (még) nem hagyott az út szélén egyszer sem (kivéve, mikor bezárta a kulcsot és bedurcizott). A jó dolgokat idegesítőkkel sikerült feledtetni, pl.: az elbaltázott váltóáttételezés és kapcsolási érzet, esőérzékelős ablaktörlő logikátlan működése, automata fényszóró használata mellett gyakoribb izzócsere (amihez ki szokták venni a lámpatestet és az azt rögzítő műanyag pöckök közül néhány már elgyengült, letört), mostanra már rossz utakon nyöszörgő kárpitelemek, gyenge vételi minőségű rádió (CD6000). Szerintem benzinesbe indokolatlan a kettős tömegű beépítése is és elsőre, az előző Opel után nagynak tűnt a fordulási sugara is. Ezek már elegek ahhoz, hogy legközelebb csak akkor válasszak Fordot, ha nagyon beleszerelmesedek.
Nejem pl: utálja vezetni a fókát a balfasz váltó és a fordulókör miatt.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2506 üzenetére
Igen, ez II-es, facelift előtti, viszonylag korai gyártás.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Első tulajtól vettem, 85k kilométerrel, amit azóta kb. megdupláztam, hetedik éve van nálam. Nem komoly? Hát, nem örültem, mikor a kompresszort ki kellett fizetnem...nekem az fájó tétel volt, a többi inkább csak bosszantó, mindennapos használatot megkeserítő dolog.
Hogy mit vennék? Még nem tudom, majd körbenézek és meglátom. Az biztos, hogy méretében kisebbet, hogy asszony is kedvelje. Valószínűleg a Távol-Kelet felé fordulok.
Mostanra sajnos terjed a kettős tömegű, de 11 éve még nem volt szokásos benzinmotor mellé társítani. A Fordnak persze kellett, mer' nagy szükség volt rá.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Igen, kétliteres, Mazda-eredetű motor, amivel nincs is bajom (le is kopogom gyorsan valahol). Kár, hogy a váltót nem gondolták újra hozzá, az MTX75 egy kalap kutyaszar, de asszem erről már beszéltünk egyszer korábban (vagy nem ).
Nem vitatom, nem ismerem azokat az autókat, nekem logikátlan húzás ehhez a motorhoz a kettős tömegű, az 1,6-os benzinesekhez a Ford sem gondolta társítani, pedig az is csak négyhengeres, nyomatéka sem vészesen kevesebb, járáskultúra biztos nem indokolja.
Jazz amúgy esélyes példány lenne egy normálisabb motorral.
Még nem tudom, 2-3 hónap, majd akkor belövöm az árát. Mivel itt szidtam eleget szegényt, majd álnéven hirdetem meg, de valószínűleg nem innen kerül ki a vevőm.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2520 üzenetére
Azt, hogy szar, nem jelenteném ki rá, pedig én tényleg kritikus természet vagyok. Rengeteg fóka van az utakon, a nagy számok törvénye alapján mindenféle véleményből akad szép számmal róla. Próbálj ki többet is belőle és a konkrét példányt próbáld leinfózni, mielőtt megveszed.
Nekem egyébként az újaknál inkább a belső tér nem tetszik, a középkonzol ronda azokkal a nagy függőleges légbeömlőkkel és a rengeteg gomb...mellé a hangyafülnyi kijelző, amit képesek multimédiának csúfolni...szerintem gáz. Ergonómiából visszalépés és ugye az Ecoboost motorok tartósságáról se tudni még sokat, persze van 1,6-os szívóval is még szerencsére.
hurenzon: ez benne van sajnos, némelyik márkánál gyakrabban, másoknál ritkábban. Csak kíváncsiságképpen, évjárat, motor, futott valós km?? Milyen jellegű a probléma vele, amit ennyi pénzből nem tudtak megcsinálni? És még számtalan kérdés felmerül...
patomi: majd megnézem az enyémet, látom ez az MkII szedán segge. Nem tűnik amúgy rossznak így elsőre.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ennél azért kevesebb talán, de ez sokparaméteres egyenlet. Nyilván a szokásos ütés-kopásból származó dolgokat én nem soroltam fel korábban, az olaj+szűrők szokásos cseréje mellett ez is néha egy-egy izzót kiéget, akksi is lett természetesen cserélve, gyertyák is, stb., de ezek természetesek.
Árakat nem írok, mert annak függvénye, ki akar gyári és ki utángyártott/bontott/felújított elemeket betenni, ill. esetleg kinek van tehetsége, lehetősége saját maga javítani.
patomi: valenciai gyártás, spanyoloknál ez még lehet benne van a szórásban.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Majd megnézem, ma gyalog vagyok, talán hétvégén találkozom csak a kocsival. Szép idő lesz a héten és nem kell semerre kocsival mennem előreláthatólag.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2532 üzenetére
Alkatrésztől függ, minőségi utángyártott néha még jobb is tud lenni, mint a gyári, meg aztán szerintem néha egyszerűbb megvenni Ford embléma és az ezzel járó felár nélkül közvetlenül a beszállító termékét. Utána kell nézni, hogy az adott alkatrészből mi az ajánlott.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Lehet, hogy igazad van, a lényeg, hogy a tempomatot a 3 küllőshöz nem adták. A képen is egy alacsony felszereltségű autó van, azt gondoltam, azoknál mindig a 3 küllős volt. Egyébként szerintem a 4 küllős szebb és kényelmesebb is, mondjuk én sokszor fogom (helytelenül) alul a kormányt.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Hja, elfelejtettem megírni, megnéztem, az enyémen is lehetne jobban kidolgozott a lemezek és a lámpa kapcsolata. Ez ilyen ezek szerint.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2582 üzenetére
Persze, a 2005-ös a legjobb, nekem is az van, hamarosan eladó lesz, bájdisznájszkár.
Viccet félretéve, szerintem az idő előrehaladtával nem romlani szokott a gyártási minőség ugyanabból a típusból, sőt, gondoljunk csak a gyerekbetegségekre. Fókánál pl.: a Ti-VcT motorok konstrukciós hibás vezérlésállítása és a korai szériák gyenge hátsó kerékcsapágyai is javítva lettek idővel, meg még sok más is, amit nem kötnek az ember orrára.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SAMEBIKE MY275 Elektromos Kerékpár 27,5 500W 625Wh
- Wacaco készlet eladó
- Opel Insignia Full extra! Ezt érdemes megnézni és elolvasni a hirdetést !
- ÚJ EcoFlow Delta 2 MAX Extra 2kWh LiFePo4 3200W hordozható erőmű védőborítással, kempinghez is
- Honda Accord - 2009/04. havi - 2.2 dízel - 150LE magyarországi - 265 ezer km, 2025/02.-ig műszaki
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen