- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csorbi
addikt
válasz Ferenc1946 #250 üzenetére
Muszáj az SP1 mindenféleképp az SP2 előtt.
A comdlg32.ocx pedig a windows\system32 mappában van, az .oca és .dll kistesójával együtt.[ Szerkesztve ]
-
Csorbi
addikt
válasz Ferenc1946 #341 üzenetére
Belépsz a prohardverre a felhasználói neveddel, és a jobb felső sarokban vannak a beállításaid. Azon belül a legalsó sor.
-
DeepDish
őstag
válasz Ferenc1946 #552 üzenetére
WAREZ TILOS TUDHATNAD!!!!!
-
Csorbi
addikt
válasz Ferenc1946 #570 üzenetére
Ezzel mélységesen nem értek egyet
Nézzünk már meg egy mostani gépen pl. egy 2002-es játékot! Ne menne? Ugyanmár...
A FS-ek egyetlen nagy problémája, hogy iszonyatosan összetett, nagy grafikával, fizikával és forgalomszimulációval működik, ezeket kellett volna "kicsit" jobban optimalizálni. (Gondoljunk bele, a légtérben hány másik repülőt is kell irányítania a gépnek.) Brutális számítási kapacitás kell hozzá. Persze nem ártott volna, ha a kedves MS jobban optimalizálja a többprocesszoros módot...
[ Szerkesztve ]
-
Csorbi
addikt
válasz Ferenc1946 #573 üzenetére
Az a megállapítás, hogy: Ha megveszek egy programot, nem kevés pénzért, akkor az tegye a dolgát. - nos, ez így önmagában elég kevés, kell alá a szükséges hardver is, ami FSX esetében különösen igaz!
A konfigurációdra rápillantva, igen, egyértelműen megállapítható az, hogy bizony, nálad az FSX igen erős megalkuvásokkal futtatható. Ha az a 3.2-es proci esetleg kétmagos lenne, a videokártya pedig nem egy 8600-as, hanem esetleg egy 8800-as, jelentős javulást vennél észre. A jelenlegi konfigodnál muszáj a kompromisszum.Ne hasonlítsuk össze az NFS Carbont az FSX-szel! Az előbbi egy arcade játék, pár km2 leképezendő területtel, néhány autóval, míg az utóbbi egy komoly szimulátor, ami sok száz, ezer km2 területtel, gazdag légiforgalommal, valós időjárásszimulációval, tehát mint leírtam már korábban, a kettő összevetése nagyon-nagyon rossz példa!!!
Többnyire az olvasható, hogy egy kis csökkentés ebből, egy kicsi abbol és akkor elfogadhatóan megy a progi. De ennek nem így kellene működnie. - de bizony, ennek így kell működnie! Kicsit kevesebb légiforgalom, kisebb látótávolság, s a processzornak máris több ideje marad kiszámolni mást.
Személy szerint nekem semmi gondom az FSX futtatásval, a konfigom látható az adatlapomon, nem azt mondom, hogy 100 FPS, de a grafika maxon, forgalom is van, és kellemesen repkedek, nem akad.
-
Csorbi
addikt
válasz Ferenc1946 #575 üzenetére
Az FS2004-es működése lényegében ugyanolyan mint az FSX-é, gondolj bele a szükséges számításokba! De ha úgy érzed, a gépnek elégnek kéne lennie, akkor lehet nem ártana szétnézned a géped környékén, ha nem hozza az elvárt teljesítményt.
a BP Scenery gyalázatosan belassítja az FSX-et is, ez tény. Próbálj meg ne ott fel/leszállni.
MS Train Simulatort is használok, na annak a teljesítménye sem túl meggyőző, nem hoz többet 30 fps-nél max beállításoknál.
Ne mérgelődj, ha tudsz, ruházz be egy kétmagos prociba meg egy picit jobb VGA-ba, és ne a BP Scenery-beli Ferihegynél repkedj, meglátod, jobb lesz bőven! Ha mégsem, akkor nem ártana egy körbenézés a gépeden, lehet hogy van ami visszafogja a teljesítményt. Nézz megy egy tisztán felrakott Windows-t meg az FSX-et, legfrisebb driverekkel!
-
Geryson
addikt
válasz Ferenc1946 #570 üzenetére
Hahó!
Végre van időm írni...
Jómagam FS3 óta (nem elírás!) nyomom a repülésnek ezen formáját, FS95 óta meg szabályosan a nagygépes, polgári repülést azóta már hivatalos csapatban, sok-sokezer repült órával, így azt hiszem vannak már tapasztalataim.
Az FS szinte soha nem ment jól a maga korszakában a Microsoft sajátos programozása miatt, ezt el kell fogadni. Ez nem egy NFS, még csak egy napon sem lehet (vagy érdemes) említeni őket. Értsd ezt úgy, hogy az FS2004 nem ment normálisan az akkori elég komoly gépemmel, sőt még 2006-ban sem ment amikor már komolyabb videókártya és hypertrading-processzor került bele. Az első megoldás a tavalyi új gépem jelentette, ami ugye legalább 3 évvel később jött ki mint az alapprogramm és több mint 300e Ft (szintén nem elírás!) volt az ára (gépkonfig látható a profilomban). Na ezzel a géppel már megy az FS2004. de azt még most is el tudom mondani, hogy produkálok Budapesten (Kozma szintén "ügyes" programozó ilyen szempontból) 15 FPS-t, ami azért gáz ilyen gép mellett.
Az FSX ugyanez a tészta. Majd 2010 körül lesznek olyan gépek, esetleg frissítések amiken szépen megy majd a játék. Azért meg kell említeni, hogy az SP2 sokat javított ám az FPS-eken, mert én szépen tudok játszani vele (persze nem PMDG nagygéppel és nem csúcsra húzva a csúszkákat) ha éppen kicsit repkedni van kedvem.
Szóval türelem és sok-sok pénz és akkor lesz itt megoldás! Csak ismételni tudom önmagam: az FS az bizony egy ilyen "furcsa" játék, ezt el kell fogadnunk...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Ferenc1946 #601 üzenetére
Szia Czakó!
Mi újság, sikerült orvosolni a gondot? Amúgy egy apró tipp: miért rögtön a világ egyik legnagyobb utas- és teherszállíójával próbálkozol? Ott van a PMDG-nek a 737-es sorozata is, kiválló az FMC-je és repülhetőbb is.
Persze ez csak egy javaslat, de sztem megfontolandó...
SZERK: Bocsi, hülye vagyok. FSX-hez nincs PMDG, de akkor is valami lényegesen kisebb gépet javasolnék!
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Ferenc1946 #610 üzenetére
Nem igazán van most időm repülni, de én is szívesen segítek Neked PMDG-ben augusztusban már. Ha jól megy az angol, akkor megvan az angol, hivatalos manual is - én anno 2x is elolvastam és azt hiszem jól megtanultam a 737-es sorozatot...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
DrGonzo22
őstag
válasz Ferenc1946 #614 üzenetére
Köszi, igazából mindegy melyik, még csak most fogom kipróbálni a játékot, egyszer repültem vele
-
Geryson
addikt
válasz Ferenc1946 #616 üzenetére
Szia Czakó!
Bocsi, hogy nem reagáltam az MSN-re, de elég riktán vagyok gép előtt. Szóval:
Pusback jobbra/balra: PMDG-nél van egy külön settings vagy valami hasonló menü a felső menüsorban, természetesen a PMDG menüből kiválasztva. Ott egy csomó mindent be tudsz állítani, többek között a kimondottam a PMDG-re vonatkozó billentyűbeállításokat. Na, ott van egy Pushback fül, ahol be lehet lőni, hogy mi legyen a hátratolatás (alapesetben "P") és melyik legyen a jobbra vagy a balra. Én úgy lőttem be, hogy "P" a hátra, "O" a balra és "Ő" a jobbra, merthogy így egymás mellett vannak a gombok.
Kapcsolatfelvétel: offline játszol? Akkor azt hiszem a "Ö" vagy az "Ü" gombbal elő tudod hívni a kommunikációs panelt és ott van az a bizonyos "tune xxx.xx..." szóval ott tudsz ráhangolódni különböző frekvenciákra, vagy megtanulod őket (persze ez lehetetlen, de egy párat idővel megtanul az ember) és Te saját magad betekered a rádiópanelen a COM1 csatornán.
Amúgy pályairányt a széliránynak és a reptéri szokásoknak megfelelő Te is bármikor ki tudsz választani, főleg ha offline játszol.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Ferenc1946 #649 üzenetére
A Start menüben kell megkeresned az FSNAV bejegyzését és ott van egy ilyen nevü ikon. Elindítod és ott a Create Database parancsot használva dolgozik egy pár percet, de ilyenkor a felinstallált scenery-k alapján megcsinálja a maga adatbázisát és mostmár akkor tudod használni az FS-en belül is. Minden scenery install után érdemes megismételni, mert egyébként az FSNAV nem fogja látni a felinstallált scenery-t.
Szóval semmi mást nem kell tenned, csak "create database" és ha készen van már használhatod is!
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Ferenc1946 #650 üzenetére
Természetesen van összefüggés, hiszen non sense felmenni egészen magasra, ha már jöhetsz is le utána. Azt tudod, hogy a magasságnak fontos szabályai vannak a repülési irányodhoz viszonyítva is? A PMDG amúgy javasol magasságot Neked miután beprogramoztad az útvonalat, az egy elég jó irányelv - táblázat amúgy nincs, majd belejössz idővel.
A Youtube videót megnézem, soha nem tanul eleget az ember!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Hypo
csendes tag
válasz Ferenc1946 #650 üzenetére
Hali, a magassag megvalasztasa tobb dologtol is fugg, utirány, repcsi, flightplan.
Nagyobb távolsgra meno gepeknel sok benyaval altalaban stepclimb van, emelkedes majd benzinfogyasztas majd emelkedes és igy tovább.Itt egy apro ismerteto rola Frecc tollábol.
A magasság meghatározásának módját alapvetően kétféle szekcióra bonthatjuk. Amennyiben a magasságmérő a helyi QNH-nak megfelelően van kalibrálva, magasságunkat lábban fejezzük ki, pl 5000ft. Azonban a magasságmérőt a levegő ritkulása miatt egy bizonyos magassági szint felett át kell állítanunk standrard QNH-ra, ami 1013 Hpa / 29.92HgIn. Amennyiben a magasságmérő a standard légnyomásra van kalibrálva, a magasságot flight levelben fejezzük ki. Pl. standard légnyomásértéket használva indikált 10000 láb esetén FL100. Tehát a rádiós kommunikáció során pl. a magasságot az alapján kell lábban vagy FL-ben közölnünk, hogy standard QNH-ra kalibrált magasságmérővel repülünk-e vagy sem.
Az az indikált magasság, amelynél a kalibrálást meg kell változtatnunk, lehet egy nagyobb földrajzi területet magába foglalóan egységes (pl.: USA-ban 18000 láb), azonban lehet régiónként különböző. A repterekhez tartozó chartokon általában mindig megtaláljuk ezt a magasságot, sőt minden reptér közelében 2 átváltási magassággal fogunk találkozni:
Transition altitude (átváltási magasság - TA) Az az indikált magasság lábban, amely felett emelkedéskor magasságmérőnket át kell állítanunk standard QNH-ra.
Transition level (átváltási szint - TL) Az az indikált magasság flight levelben, amely alatt ereszkedéskor magasságmérőnket át kell állítanunk helyi QNH-ra.
A kettő természetesen eltérhet egymástól. Az eltérés pedig annál nagyobb minél nagyobb a különbség a helyi QNH és a standard QNH között. (Pl.: Ha a helyi QNH 1030 Hpa, a különbség a két szint között kb 500 láb.) A két szint között elhelyezkedő tér a transition layer. Ennek alapján transition layer-ben repülve x láb indikált magasságon emelkedéskor flight levelben, ereszkedéskor lábban fejezzük ki azt. (Ennek kapcsán, ha emelkedünk és a transition altitude 12000 láb, akkor annak nincs értelme, hogy FL110, de annak se hogy altitude 14000 feet.)
-
Hypo
csendes tag
válasz Ferenc1946 #655 üzenetére
FMC be betaplalva az utvonal es sid star esetleg, akkor az utvonal alatt ha megnezed a des gombra kattintva feljon melyik pontnal kell elkezdeni a sullyedest, ki is irja des now beallitod az mcp-n a kivant magassagot, majd fmcben des now es elkezd a gep sullyedni a kivalasztott profil alapjan, lehet nemi sebesseg korrekcio szukseges akkor kiirja drag required.
Ami az autolandot illeti,
ami kell hozza a palya kurzusa betekerve a courseba, a playa ils frekije nav radiokba mehet mind a kettobe palyairanynal appr button aztan vorloc button es szepen leteszi a gepet. -
Hypo
csendes tag
válasz Ferenc1946 #655 üzenetére
FMC rol http://fs2004faq.uw.hu/FMChun/index.htm
ILS leszallas: http://fs2004faq.uw.hu/ils/ils.htm
-
Hypo
csendes tag
válasz Ferenc1946 #658 üzenetére
ok aztan ha valami nem megy szolj megprobalok segiteni
-
Geryson
addikt
válasz Ferenc1946 #655 üzenetére
Csak, hogy tudd: a valós életben a gépekkel 1.800 - 3.000 lábbal süllyednek, tehát ennyivel Te is nyomhatod neki lefelé, én olyan 2.000 - 2.500 körül szoktam nyomni lefelé (mint ahogy kb. felfelé is). Persze ezek megintcsak erősen függenek attól, hogy mekkora a géped és mennyien ülnek rajta, hiszen ezetől függ az is, hogy mennyire gyorsulsz be. Egy 800-as 737-essel pl. erősen kell "fékezned", mert rendesen be tud gyorsulni ha rajta ül 180 chateres túrista. Még egy alapszabály: 10.000 láb alatt max. speed IAS-ben 250 csomó, ez illik nem túllépni (sőt büntetnek is érte).
Más: ha a magasságod nem elég jó az ILS-hez nyomj egy jobb vagy bal "orbit"-ot (erre utasíthat az ATC is ha már online repülsz), azaz egy 360 fokos fordulást, ami közben szinte egy helyben maradsz, viszont a magasságod szépen lecsökken.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...