-
IT café
Köszöntünk az EA SPORTS™ WRC Topikban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PR0JECTNR56
addikt
Gyors első impressziók:
Hardver nem a legfrissebb, de FHD alá szerintem még egy decens opció (i7-10700K, 32GB RAM, RTX3090 24GB, SSD, Windows 10 Pro) ennek fényében:Ami tetszett:
- az új helyszínekből végre van annyi, ami szerintem egy rally játéktól elvárható
- az új helyszínek szakaszai szórakoztatóak, jó a vonalvezetés, jó a művészi direkció az egyes lokációk helyi sajátosságainak bemutatásában
- bár az előző Dirt játékokból hoztak át nem egy korosodó 3D autómodellt, de a fejlesztések szépek rajtuk, egy lépéssel közelebb léptek az igaziakhoz (szép fényszóró implementációk, új motorterek, új kipufogó és felfüggesztés elemek, szemmel láthatóan rászánták az időt a részletezésre)
- a hangok továbbra is nagyon jókAmi nem tetszett:
- a fenti hardverrel egy sima FHD monitoron is katasztrofális teljesítmény, a legrosszabb UE4 implementációk egyike (nagyon durva stuttering, véletlenszerű FPS dropok, pocsék LOD beállítások és az ebből következő pop up vagy késésben lévő render, helyenként texture flickering, a finomabb textúrák esetében - pl. rácsok, hálók - a játék szemmel láthatóan szenved, NM textúra felületek kezelése teljesen véletlenszerű, AO textúra helyenként nem ártott volna, mert élettelen sok objektum felülete nélküle, a kipufogóból érkező lángok komikusan lassúak az autó képernyőn zajló dinamikájához képest)
- a fehéregyensúlyt ebben a részben sem sikerült rendesen belőni, a fehér színek helyenként teljesen kiégnek (ez már a Dirt 2.0-ban is probléma volt)
- értem, hogy WRC licensz, de a UI-al soha el nem követett bűnök bevallására lehetne embereket rávenni, gusztustalan, helyenként szinte gyerekes, valahol pedig teljes elhagyja a logika ösvényét (amely furcsa kicsit lévén, hogy az előző részekben ezt sikerült eltalálni)
- a fizika összességében nem lenne rossz alap, de a Dirt 2.0-hoz képest rosszabb - pl. a megszokott autó trió mellé egy modern opciót is beválogattam (Lancia Stratos, Lancia 037, Lancia Delta S4, Toyota Yaris WRC) és a mind a 4 autó esetében több különböző útfelületen is érezhetően rosszabbul kommunikálta az autó, hogy hol van a tapadáshatár és mikor kell óvatosabban vezetni, valamint az egyes autók sajátos karaktere kevésbé hangsúlyos, mint a korábbi részekbenÚgy gondolom, hogy egy ponton lehet ebből még egy jó játék, amely a Dirt 2.0 méltó utódja lesz egy ponton, mert tartalmilag az alapok adottak, de rengeteg patch fog ide még kelleni, főleg teljesítmény fronton.
-
PR0JECTNR56
addikt
válasz PR0JECTNR56 #213 üzenetére
Ide még némi kiegészítés összesen 4 óra játékkal később:
Ami tetszett az előzőekben leírtakon kívül:
- a beállítások skálázhatósága a Dirt 2.0-hoz hasonlóan elég részletes és jól személyre szabható
- mindez egészen addig terjed, hogy billentyűzettel is teljes élményt nyújt, így ez senkit se tartson vissza (nyilván így egy sokkal arcade jellegűbb élményt kapsz, de tekintve, hogy minden külön állítható a nehézségi faktorokat illetően, így itt is könnyen megtalálhatja valaki azt az élményt, amit keres - az előző posztomban mutatott autó kvartett bármelyikét el lehet vele szórakoztatóan vezetni szűk útszakaszokon is)
- még a fentiekhez kapcsolódva cockpit és chase camera módban is jól működik a billentyűzetes élmény
- az aszfalton történő vezetés élménye és fizikája egyértelműen jobb a Dirt 2.0-hoz képest
- a fizika része összességében megelégedésre ad okot, a negatívumairól még lejjebb haladva írok
- a szezonális változások remekül tudnak kinézni (örülnék, ha ez Time Trialben is elérhető lenne)
- a Time Trial azon aspektusa, ahol egy másik játékos ghostját kell egy adott helyszínen egy adott autóval megverni egész jó, szórakoztató kihívás (Pacifico + Delta S4 kombó volt ezek közül a kedvencem eddig)
- a Moments játékmód kellemes kihívás szintén, de ez események száma kevés, 2 pedig EA Play hozzáférés mögé volt zárva, ami nem egy okos húzásAmi nem tetszett az előzőekben leírtakon kívül:
- a DLSS, mint funkció egyáltalán nem működik (bekapcsolva konkrétan 5-9 FPS átlaggal kevesebbet tud egy RTX3090)
- az előzőekben felvázolt teljesítménnyel kapcsolatos problémák mellett átlagos FPS is rettentően gyenge (vagy a játéknak kellene sokkal jobban kinéznie vagy az átlag FPS-nek kellene sokkal magasabban lennie)
- korábbi Dirt játékok más vizuális gyengeségeit is örökölte az új motor ellenére (pl. növények lombkoronája körül transzparencia problémák)
- a mélységélesség meghatározással is vannak problémái a játéknak
- bár a játék általános vizuális művészi iránya jó, néha kiegyensúlyozatlan az összkép, van ahol sokkal pocsékabbul néz ki, mint a Dirt 2.0, van ahol látványosan felülmúlja
- a fizika gyenge pontjai számomra a korábban említett tapadáshatár pontos beazonosítás mellett a weight transfer lenne, az autó nem mindig nyújt megfelelő visszajelzést arról, hogy mégis milyen súlyú és dinamikus mozgás közben ennek a súlypontátemelése hogyan lenne a legideálisabb - ebben a két dologban a Dirt 2.0 még mindig jobbnak tűnik
- Livery Editor: egyértelműen F1 játékokból átemelt funkció, amely bár koncepció szinten jól ki van találva, sokkal jobban korlátoz, mint a korábbi Dirt játékok megoldásai, ahol szimplán megrajzoltad a fájlt a választott programodban, becsomagoltad, betöltötted, mindenki örült (remélem erre is lesz lehetőség egy ponton, mert értem én, hogy a Lancia a Martini és a Totip szponzorációval is feladja rendszeresen feladja a leckét egy PEGI 3-ra besorolt játéknak, de mindenki ezzel a külsővel ismeri őket)
- a GT rally autók nem volt szerintem egy népszerű kategória a Dirt 2.0-ban, de én hiányoltam őket, érdekes lett volna kipróbálni őket az új pályákonTalán ezt a játékot úgy tudnám a legjobban leírni, hogy vélhetőleg az eddigi legjobb WRC cím lesz a javítások után, de nem a legjobb Codemasters Dirt Rally nyomdokait követő játék.
-
PR0JECTNR56
addikt
válasz xenom0rph #311 üzenetére
Köszi PH Club-ot!
Csatlakoztam én is az eseményhez, Chilei szakaszokon még nem autóztam, szóval ezzel avattam fel őket, érdekes helyszín, kicsit olyan, mintha a DR 2.0 Argentína-Wales hibridje lenne vezetési élményre.
Professzionális megoldások kísérték végig az eseményt, egy szervizpontot kihagytam, mert véletlenül a tovább gombra mentem, a stutter féktávokon/kigyorsításnál még mindig néha erdészeti kirándulásra küld az ideális ív helyett, de összességében nem volt olyan rossz.
-
PR0JECTNR56
addikt
Kedvelem a kormányt is, jelenleg viszont nincs, a legutolsót szettet (Fanatec CSL Elite) videókártya vásárlás miatt adtam el (a klasszikus covid éra vége, VGA kártya árak az egekben, a kínálat pedig nulla közeli).
Magát a simrig piacot viszont nyomon követem, a direct drive alapú kormányok és a load celles pedálok relatíve hozzáférhetővé váltak, így lehet, hogy a jövőben majd megint beruházok rá, addig meg egy hétköznapi billentyűzeten pötyögtetem a gázt.
[ Szerkesztve ]
-
PR0JECTNR56
addikt
Kétlem, hogy bármilyen szubsztanciával éltek volna, pusztán arról lehet szó, hogy van olyan konfig amelyen érdemben tud segíteni, ha már a fejlesztőktől ez a spagettikód volt a legtöbb, ami eddig elérhető.
Remélhetőleg a rövidesen érkező hivatalos patch majd több követ megmozgat, hogy ezt a gyalázatos teljesítményt legalább egy elfogadható szintre emelje.
[ Szerkesztve ]
-
PR0JECTNR56
addikt
PC-n játszol, az egyes konfigok közötti variáció ezen a platformon a legnagyobb mértékű, mivel minden fontosabb komponens más az egyes gépekben (OS, CPU, RAM, GPU stb.), így nem várható el, hogy egy univerzális, mindenki cuccával hirtelen csodát művelő felhasználói mod egyik pillanatról megoldja a játék azon problémáit, ahol vélhetőleg hónapok fejlesztői teszter és optimalizációs munkája maradt el.
Tekints erre inkább egy opcióként, ha segít, akkor kiváló, ha nem, akkor mehet a kukába és csak várni kell a hivatalos javításra.
-
PR0JECTNR56
addikt
Steam-en tölthető az 1.3-as patch, 1.3GB nálam.
-
PR0JECTNR56
addikt
Nálam igen, az átlag FPS kb. 25-el nőtt a korábbiakhoz képest (RTX 3090, a konfig többi része a korábbi posztomban), stutterből kevesebb van és kisebb időtartamra szólnak, de még mindig jelentkeznek (Arai - az Indonéz rally egyik szakasza) néztem meg time trialban Stratos-al, a szakasz végéig kb. 6 kisebb stutter volt csak, ami javulás az előzőekhez képest, de még mindig nem jó.
A képkiégés, a színegyensúly/fehéregyensúly, mélységélesség és egyéb grafikai anomáliákhoz köthető problémák változatlanok.
-
-
PR0JECTNR56
addikt
Mint kiderült a játék integrált TAA élsimítása az autó körül mozgás közben masszív szellemképet, az autó élein túlzott csillogást és képkiégést, valamint mosottságot eredményez, kb. olajfestményt csinál a mozgó háttérből és elmossa az egész garázst a menüben.
Ami nálam ezt megoldotta RTX3090-nél:
Anti-aliasing Quality: Low (kikapcsolni nem lehet, újabb profi döntés a fejlesztőktől viszont ezzel a moddal lehet próbálkozni AA kikapcsolás ügyében)
Upscaler: DLSS
Upscaler Auto Quality: Off
Upscaler Quality: Quality
Upscaler Sharpness: 50FPS-ben nálam a DLSS még mindig csak elhanyagolható különbséget hoz (átlag +5FPS) viszont cserébe már látni mi a zajlik a pálya távolabbi részein is.
[ Szerkesztve ]
-
PR0JECTNR56
addikt
válasz Találtgyerek #681 üzenetére
Igen, én vagyok az.
-
PR0JECTNR56
addikt
-
PR0JECTNR56
addikt
Holnap érkezik az 1.3-as javítás, részletes leírás erre.
-
PR0JECTNR56
addikt
Igen, az esemény következő szakaszának a hosszára vonatkozólag is rossz kommentár van bevágva, valamint az adott szakaszon zajló eseményekre is (a szakaszok utáni kis rövid szöveges értékelőinél először arra gondoltam, hogy lehet nem az adott eseményen belüli időkhöz méri, hanem a globális time trial tabellát nézi, de tekintve, hogy a kommentár minden része téves, így valószínűleg csak egy bug lesz).
-
PR0JECTNR56
addikt
A játék jelenlegi festés felhozatala harmat gyenge, a livery editor ócska, azonban volt aki a kezébe vette a dolgot.
A Mesa Artworks nem ismeretlen a rally festések terén, jelenlegi munkái a patreon oldalán érhetőek el ide kattintva.
-
PR0JECTNR56
addikt
December 14-én érkezik az új patch, az 1.4.0 javításainak listáját itt találjátok.
-
PR0JECTNR56
addikt
Holnap érkezik az 1.4.1-es javítás, részletek erre.
Az 1.5.0-n is dolgoznak, a jelenleg futó Season 2 vége felé várható több hír róla.
-
PR0JECTNR56
addikt
A játék egyik elég olcsó húzását orvosolták a modderek, immáron Unreal Mod Unlocker nélkül, nagyon egyszerűen telepíthetőek a skinek, részletes leírás erre a #12-es posztban.
A letölthető skinek folyamatosan bővülő kínálata pedig itt található.
-
PR0JECTNR56
addikt
A teljesítmény javuló tendenciát mutat nálam is bár ennek ahhoz is elég sok köze van, hogy 2.5-es SSD-ről M.2-re váltottam mostanság.
Még bőven akad tennivalója a fejlesztőcsapatnak, de talán a mostani verzió az az elfogadható minimum, ahogyan a játéknak eleve meg kellett volna jelennie. A Rally 2-es Toyota kapcsán meg remélem összekapják magukat, mert ezzel a sebességgel AC-ba is hamarabb megérkezik, mint ide:
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Villanyszerelés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Háztartási gépek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Steam topic
- További aktív témák...
- Dell Precision 5570 ( XPS 9520 ) 15.6" FHD+/i7-12700H 14mag/16-64G/512G/Quadro A1000/IR/FPR
- Dell Precision 3571 15.6" FHD IPS i7-12800H T600 32GB DDR5 1TB NVMe SSD gar
- Latitude 5540 15.6" FHD IPS i7-1370P MX550 32GB DDR5 512GB NVMe SSD gar
- Eladó iPhone 13 Mini 128 GB Blue 100% aksi szép állapotú - 12 HÓ GARANCIA - S1324
- MICROSOFT SURFACE PRO 5. Gen - 12.3" 3K IPS 2736 1824 Pixel Sense, i5-7200, 8/256, MAGYAR bill. +gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs