Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
A Lodgy-nak eleve 4 csavarja van kerekenként. Na de nem is ez a lényeg. Én is nemrég cseréltem le a kerekeket itthon, képeket is tettem fel róla. Eléggé nehezen indultak meg a csavarok kifelé, és ami viccesebb, egy csepp semmivel sem voltak megkenve. Fém a fémen beszorítva aztán jól van az úgy. De nekem cseresznyém volt, lejött, felment mind a négy kerék és természetesen kapott grafitos zsírt is rendesen amikor tettem vissza. A tehermentesítőket is megkentem meg a környéküket, mert már rozsdásodott, így legalább egy kicsit védve van.
Én nem hagynám annyiban, max. majd keresel másik Renault szervizt.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1703 üzenetére
Nekem volt 2.0 TDCI fókám. Jó szerelő mellett 15 hónap 500.000-be fájt minimum. Bár ha tényleg jó lett volna a szerelő, megeshet, csak 20.000Ft lett volna minden költségem vele ez idő alatt.
Engem inkább az érdekelne, egy villanynak tényleg annyival nagyobb a gumiigénye (extra súly, állandóan elérhető max. nyomaték), hogy ne érje meg? Ok, ha Tesla van a garázsban vagy valami igen nagy teljesítményű, akkor esély van rá, hiszen úgysem takarékoskodni veszi az ember, de egy Dacia nem az a kategória, amin nem bírna ki 4-5 évet egy garnitúra nyári meg egy garnitúra téli. Szerintem. Merthogy sokan a gumifogyást hozzák fel negatívumnak a közelemben.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1705 üzenetére
Na nekem itt esett le, hogy nem feltétlen ezt kellene megvegyem... 3 gyerekkel kompromisszumos a dolog. Sajnos.
-
-
kelly416
veterán
válasz konyi79 #1722 üzenetére
Na, hogy izélnéd meg... Eddig jól éreztem magam, megbeszéltem magammal, hogy marad az Opel, de olyan szinten teljesen tök igazad van, hogy megyek és foglalózok magamnak egy villany valamit.
Nincs rá zseton, de tényleg tök igazad van és ha megtehetném, már vettem volna valamit a Lodgy mellé. Az Opel is azért volt, mert építkezés, futózás, bírja a dízel, meg azért marad, mert pénzt nem kapnék már érte csak gombokat, meg elveszne a biztosítás bónuszom. De pár év múlva tuti lesz valami tisztán villanyos ketyere a garázsban. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1741 üzenetére
A lényeg, hogy nagyobb baj nem lett.
Én jártam úgy motorral, hogy az előttem lévő autó behajtott a körforgalomba, én meg utána, mert senkinek nem kellett elsőbbséget adnom, csak éppen hatalmas olajfolt az autó kerekei között, ráadásul friss. Első kerék elment mellette, de a hátsót kénytelen voltam bele húzni. Ott drifteltem 2/3 kört egy 800-as Drifterrel, mint a nagyok, el nem estem, kimentem amerre akartam, csak majdnem alsógatyát kellett cserélnem utána. Te is elhagyhattad volna a motorolajadat akár. Bár nem tudom, a Loganban mi lóg le, ha nincs motorvédő...
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1743 üzenetére
Ez a lényege, nem? Olcsó, olcsón fenntartható és megbízható. Kell ennél több?
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1755 üzenetére
Megrendelni kellene, csak se opció, se pénz. Így is találkozhat a kereslet a kínálattal...
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1757 üzenetére
Én fázom az automatától, és ezen még nem sikerült túl tennem magam. Vezettem automatát, kényelmes. Sőt, a 800as Driftert 400as Burgmannra cseréltem, gyakorlatilag a jobb kezemen kívül szinte semmit nem kell mozgatnom ahhoz, hogy több városon át közlekedjek (kivéve index, az bal kéznél van, de se fék, se váltás, se kuplung...), és igazából ellustítja, elbutítja az embert. Persze, hogy más nekem kisvárosinak kis távokra és más olyannak, aki napi szinten ingázik akár pályán is, mert ott rengeteg előnye lesz a dolognak egyből.
Gondolkoztam rajta sokat, hogy veszek valami automatát kényelemből, de eddig nem tudtam meggyőzni magam. Persze ki tudja. Mire lesz opció Opelt leváltani, még bármi is lehet. -
kelly416
veterán
válasz gerisz23 #1768 üzenetére
Nekem csak egyetlen Lodgy-val van tapasztalatom, de simán pont olyan, mint eddig bármelyik használt autóm, nagyjából pedálút fele és 2/3-a közt dolgozik. Ennek szerintem ilyennek kellene lennie más autóban is, de mivel egyetlen bowden mozgatja, szerintem simán lehet állítani rajta, nem kell egyből kuplungot cserélni. Szerintem.
-
kelly416
veterán
Hát... még kifejtve sem értek egyet Veled teljesen. Sajnos magyar szokás, hogy "nézzen ki valahogy és bírja ki az első 2 napot, utána felőlem széteshet" állapotban akarják eladni lehetőleg az újkori árán, vagy többért. Ha Loganod van, azért vetted mert kis pénzből megvan, de azt a kicsit sem akarod pluszba rákölteni ha már eladod, mert kicsi pénzből élsz, vagy legalábbis erre ennyit akarsz elkülöníteni, mert nem térül meg. De ha 4-5 éves négykarikás vagy Bajor autód van, akkor meg nem akarsz rálocsolni 1-2 millát ami nem térül meg. Persze, hogy nem, mert a balek aki végül megveszi, elhiszi, hogy jó. Egyébként nem adná meg azt a pénzt, mert abból meg nem enged az eladó sem, hiszen jó az autó és költségmentes. Kapuig. Aztán ha azon kimentél...
Szerk. Ezért vettünk mi is újat, legalább számíthatóak a költségek az elején. Ha nem lett volna az állami támogatás, most Logannal menne a feleségem vásárolni.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1807 üzenetére
Nekem a Zafirát, úgyhogy teljesen le vagyok léptetve a Lodgyról.
Kicseréltem a kerekeket télire múltkor, de nem tudom, írtam-e, hogy úgy rá volt húzva szárazon gyárilag, alig tudtam.leszedni mind a négyet. Persze zsírozva mentek vissza a csavarok, tavasszal együttműködőbb csavarokra számítok. -
kelly416
veterán
Nem is tudom. Oké, öreg dízel, nem úgy megy, mint a Lodgy, de 4 elektromos automata ablak (igen, mind a négy automata) van, tempomat van, könyöklő van, ráadásul állítható magasságú, nem fix. mint a Lodgyban. Kevesebbet eszik, szívesebben futózom vele mert jobban bírja a 2L tdi, nem a Lodgynak való a sok futózás, főleg nem a nehéz cuccok. Ok, a fejegységet kicseréltem, de mostmár kékfogas kihangosítós, ráadásul ha kikapcsolom mert nem kell a zene, de jön egy hívásom, aktivizálja magát, kihangosít, hívás végén kikapcsol. A gyári fejegységek nem ilyen "figyelmesek". Egy jó telefontartóval az AA is meg van oldva szintén kékfoggal, szóval még a navi is meg van oldva, még ha parasztos is kicsit a megoldás. Szóval jó a Lodgy, de az én igényeimnek ez is teljesen megfelel. Majd ha nem kell futózni, akkor kellene egy városi kis benzines (pont ma néztem egy Meriva OPC-t ), de addig ez nekem maga a tökély. Még a klímáját fel kell töltessem egy tömszelence csere után, meg profikkal kitakaríttatom majd a belsejét és majdnem olyan lesz mint az új. De majd egy új generációs Sandero-ba beleszámíttatom, ha rám szakad a bank. Kár, hogy már az 1.33-as turbós motorral sem lehet megvenni most sem.
Szerk.:
Ja? És a kerékcserés dolog természetesen a Lodgyra vonatkozott, amint ott írtam.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1819 üzenetére
Az az igazság, hogy minden eddigi autómra (és ami nem a nevemen volt, de én hajtottam sokáig, pl. Anyámé amikor Neki 2 is volt én meg még pelyhes szakálú voltam) boldogan emlékszem vissza. Mindegyikben volt amit mai napig sajnálok, de úgy összességében talán a Fóka mk2 2liter dti-ből hiányzik a teljesítménye legjobban. Kis pénz, kis szórakozás. Nekem már az is mosolyt csalt az arcomra a kombiban is. De a 626 plüss ülései, a Proton Persona 315 fürgesége, meg a 77-es Fiesta fürgesége is, a Clioval együtt töltött idő emlékei mind mind pozitívak. A Lodgyval is szép emlékeink vannak már víruska ellenére is, meg még lesznek is, remélem. Az Opelt is vissza sírom majd valamiért, az tuti.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1822 üzenetére
Ez a legfontosabb.
-
kelly416
veterán
válasz Flowtation #1826 üzenetére
Nekem ez az árajánlat elfogadhatónak látszik. A Lodgyra kevesebbet fizettem a 3000-es olajcserénél, de ott csak olajat cseréltek.
-
kelly416
veterán
Örömmel látom, hogy mindenki ennyire elégedett az autójával.
-
kelly416
veterán
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1841 üzenetére
Jól van na, valamit kell nekik adni a km-ért cserébe. Egyébként meg közel sem annyira szomjasak mint elődjeik. Ügyes kis gépek ezek.
-
kelly416
veterán
Azt tekintve, hogy majdnem 0km-es pillanatától ismert lesz az élete az autónak, sokkal jobb döntés ez. Több lesz a járulékos költsége, casco, szerviz, de ezek mellett is megérheti. Viszont azt is vedd figyelembe, hogy egy Aygo-t még vastagon nem 100.000km-re terveztek, ha kerestek, lehet találni megfelelően karbantartottat és azzal nem lesz sok járulékos költségetek. Nem kell még 2,5 millát kiköhögni, nincs hitel a nyakán, nincs kötelező szalon-szerviz, ha van bevált szerelőtők lehet menni tovább hozzá. Ez sem.fekete vagy fehér, mint sok minden más sem. Ha Neki elég egy Aygo (méretét és beülési magasságát is nézve), meglehet, sokkal jobban járna azzal mint egy hitellel és kissé kevésbé minőségi anyagokból készült Dacia-val.
Itt vagyok én is példanak, a 20 éves Zafirát nem azért nem cserélem le egy Sandero-ra mert nincs miből, hanem mert koszolom, futózok, pakolok, stb. Lehet Ő sem szívesen tartaná mondjuk az utcán a 0km-es autót, jobban féltené, sokkal nagyobb is mint az Aygo így még nehezebben is parkol adott esetben... Sok mindent figyelembe kell venni amit mi nem tudunk Rólatok.
-
kelly416
veterán
válasz kelly416 #1874 üzenetére
Ez egy a sok közül, de annyira nem változnak évek alatt a méretek 1-1 tipuson belül. Fél méterrel rövidebb az Aygo.
-
kelly416
veterán
Folyadékot, szűrőt, és ne 5w31-at meg 10w40-et tegyenek a toycsiba, hanem 0w20-at. Igazából ha magyarázatot szeretnél rá, Göbi elmondja az IQ tesztben 6:15-től.
Szerk.: De paraszt vagyok... Sok balesetmentes km-t kívánok én is!
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1887 üzenetére
Hát... én a zafírt krézi-fékkel marasztalom a garázsban is, másutt is, ahol helyben maradásra kell bírni, de még sosem fagyott be. Tudom, sokkal biztonságosabb ha sebességben hagyom, de ameddig egyszer meg nem szivatom magam, úgysem tanulom meg.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1891 üzenetére
Akkor lehet, túl öreg már a Zafira, ez a funkció még nincs benne.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1898 üzenetére
Álmodik a cifra nyomor. Jól nézne ki, de oda az olcsósága ami szerintem a legnagyobb előnye a kategóriájában.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1900 üzenetére
Akkor legyen úgy. Én nem vagyok semmi rossznak elrontója.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1906 üzenetére
Sajnos ettől tartok én is. Igaz, még 2 év, mire másik autót veszek magamnak (meg most pickup-on agyalok nagyon, de nem sok hasznát látnám csak be vagyok sózva), csak félek, addig mind-mind felfelé fog menni az a pénz amiért megkapnám.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #1908 üzenetére
Mindennapokra ott a Lodgy. Nem feltétlen kell a második autó, de azért sokszor hasznát vesszük. Pl. futózni, hurcolni nem szívesen fogom be a Daciát. Később majd ki megyünk a természetbe a gyerekekkel, biciklit, miegymást könnyebben dobok a platóra, de ott a futó meg a Zafira, így indokolatlan döntés lenne, csak rákívántam és most motoszkál a vezérhangya.
Sokkal logikusabb (és valószínűleg az is lesz megvalósítva) venni egy Fiestat vagy valami kicsit. A nagyobbak pár év múlva már vezetni akarak úgyis, városban rohangálni, bevásárolni jobb mint a Lodgy és azon ritka alkalmakkal amikor még kell majd a futó, majd elhúzza az is. Vagy kibírok még 2-3 évet, veszek egy Sanderot vagy Dustert és életemben egyszer nekem is lesz új autóm.
Szerk.: Korán van, javítottam pár hibát.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1910 üzenetére
Áh, crew cab nélkül semmitérő, azt meg igen nehéz lenne kifogni, de tetszene. Egy jó Duster összkerékkel és benzinnel jöhetne, a horog 40 volt a Zafirára is, a Dusterre can bus--ba kötve sem lenne 60 felett szerintem, de a Duster is felesleges kiadás egy jó Sanderoval szemben logikusan gondolkodva.
De dízelt semmi esetre sem vennék már. Anya taxi üzemben meg bevásárlósnak, hogy egész nap be sem melegszik, csak folyamatosan hidegen kopik, annak semmi értelme. -
kelly416
veterán
De szép lenne...
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1922 üzenetére
4.750.000JMF... vagy majd látom mit tesz hozzá a Stepway, lehet, nem is kell semmi olyan a csomagból (pecázni nem járok, az a +4cm hasmagasság sokat nem oszt nekem), de úgyis van még legalább egy évem mindezt eldönteni...
De most jók az árak, az biztos. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1924 üzenetére
Igen, én a sima vagy a stepway comfort között nézem majd az eltéréseket. Azért 450.000-ért nem csak 4cm hasmagasságot és némi műanyag külső díszítőelemet adnak, úgy gondolom.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1926 üzenetére
Nekem sehol (telefon, pc) nem töltött be ma a honlap. Gondolom karbantartás, vagy sok az érdeklődő.
-
kelly416
veterán
Ha a Dustert venném, kellene az összkerék, de mivel már nem annyira, vagy ha minden jól megy, egyáltalán nem lesz rá szükségem, már nem is vennék Dustert. Legalábbis asszem.
A Sandero jó volna, rövid, magas, tökéletes, futózni már sokat remélem nem fogok, de így meg már drága. Sajnos. -
kelly416
veterán
válasz konyi79 #1932 üzenetére
Áh, az automata vészfék, automata krézifék meg a többi ilyen nekem nem kell. Telefontükrözős (AA) rádió, az sem baj ha kábellel, tolatókamera is kb. csak megpakolt futóra rátolatáskor, egyébként nincs bajom a tolatással, villany ablak, digit klíma, fűthető első szélvédő. Ezt az utolsót hiányolom is nagyon, ritkán, de akkor marha jól jön. A többi sallang már csak akkor, ha nem drága. De én a start-stopot és társait is kigyomlálnám, bár azt már esélytelen vagyok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Formula-1
- Google Pixel topik
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Automobilista 2
- Synology NAS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen