Új hozzászólás Aktív témák
-
rdi
veterán
xxx
A jövedéki adó mértéke 2000 (?) vagy 2001 óta változatlan.
A MOL és a világ összeesküvő finomítói a bűnösök.
Kár, hogy globális választ nem tudunk adni a problémára, pedig azt kéne: csökkenteni a benzinfelhasználást. Én pl. leteszem az autót, amíg normálisan nem kezdenek viselkedni az arabok, akik afinomító cégek cinkosai
[Szerkesztve]Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
monnyuk ez jogos.
Sajnos nekem is kell kocsival járnom, és szerencsére még telik rá, de azért havi 10 - 15 ezernél többet nem szívesen szánok rá (és ez nem is olyan sok)
De azért szerintem a amgas olajár súlytja a világot és egyszer már képes volt lereagálni ezt, drasztikus felhasználás csökkentéssel, szerintem most is ez jön majd.Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
Sajnos igen.
De azért tartják az előnyüket a magyarországi árakkal szemben. Sőt vannak Ausztriában is olyan helyek, ahol akár 10 - 15 centtel is olcsóbb lehet az ütemanyag mint máshol az országban.
Egyébként nálunk az ''olcsó'' kutak a ''- 10'' forintra álltak be
Szóval ha olcsó üzemanygaot akarunk, akkor legyünk nagyon jóban az arabokkal )
ŰViszont szerintem szinte biztos, hogy nem indokolt ekkora ár a piacon, viszont nehéz lesz belenyúlni, mert mind az exportáló országoknak, mind a multi olajcégeknek jó.
Csak nekünk nem jó, de azt ezek a cégek nagy ívben leszarják.
Azt is tudni kell, hogy ''Kína minden mennyiséget átvesz'' duma azért hülyeség, mert egy - két hónap alatt nem nő ennyit ott sem a fogyasztás.
Egyébként pedig tessék hidrogén autóval járni DD
[Szerkesztve]Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
válasz Overlocker #863 üzenetére
sőt, Kanadában a marhahús is olcsóbb mint nálunk. Büdös imperialistái
Fej! Tor! Potroh!
-
-
rdi
veterán
válasz steve@prhw #1554 üzenetére
Én pl. vidéki városban lakom, de kb. 50 %-al visszafogtam az autózást, amikor lehet kerékpárral megyek.
Persze ősztől rosszabb lesz, mert sok meló mellett kénytelen az ember autózni...
Viszont volt mát ilyen árrobbanás a 70 -es években és abból is az amcsik jöttek ki jól, az isten tudja miért ?Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
-
rdi
veterán
ha így megy tovább, lassan megéri majd az alternatív üzemanyag kereskedelme...
Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
Az index híre:
''A lengyel pénzügyminiszter bejelentése szerint az ólommentes benzin jövedéki adója a literenkénti 1,57 zlotyról (0,4 euró) 0,25 zlotyra csökken, a gázolajé (1,1 zloty) viszont nem változik. Egy liter ólommentes benzin jelenleg 4,5 (kb. 290 forint) egy liter gázolaj pedig 4 zlotyba (kb. 255 forint) kerül Lengyelországban.''
Nos közölni szeretném az általam igen 10telt indexes ujságíróknak, hogy kinti barátaim közlése szerint Lengyelországban az átlagos benzinár tegnapelőtt átlépte az 5 zlotyt, vagyis jócskán 300 forint fölött van (volt).
Azért ez még egy ilyen bulvárportálnál mint az Index is túlzás...Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
Azért ma reggel az is érdekes volt, hogy egyébként egyet lehet érteni az MDF javaslatával, hogy a jövedlkire ne tegyék rá az ÁFÁ-t (mellesleg sok más esetben is így van), de az indoklása érterlmetlen, valahogy így hangzik:
(amellett, hogy egyébként is elnagyolt leegyszerűsítés, hogy minden ÁFÁt vissza lehet kérni )
''a fuvarozókban lenne fontos, hogy az ÁFA ne terhelje a jövedéki adót is, mert az ÁFA csökkentése a fuvarozókat nem érinti, hiszen ők amúgy is visszakérik az ÁFÁt.''
Ugye az indoklásból logikusan következik, hogy mivel a fuvarozól amúgy is visszaigénylik az ÁFÁT, teljesen mindegy nekik, hogy adózik ÁFÁval a jövedéki adó vagy sem...Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
Azért nem kéne leértékelni az áfacsökkentés értékét.
Ugyanis lehet, hogy januártól úgy is érvénybe lép, de azt is ugyanez a kormány javasolta és valósítja meg.
Vagyis az áfacsökkentés nem rossz dolog, bár szerintem lakossági oldalon el fog menni fogyasztásnövekedésre.
Másrészt Hobizoli számítgatja itt a MOL hasznát, nos egyrészt a tengeri szállítás nagyon olcsó, de a vezetékes méginkább olcsó, másrészt a számításaival az a hiba, hogy ha egy cég nyeresége ugyanakkora forgalom mellett nagyot nő, akkor az az áremelés miatt van.
A MOL haszonkulcsát nyugodtan górcső alá kell venni, hasonlóana abankokéhoz, mert túlságosan jövedelmező.
A jövedéki adóról már ezerszer elmondták, hogy szerződésben fagyasztották be (elsősorban nyugati érdekből) mert egyébként is adóparadicsom vagyunk hozzájuk képest.
Az állam + bevétele is igen érdekes, mert ugye azt hajtogatják, hogy az kb 25 ft-al több mint tervezték literenként, csakhogy ez így nem teljesen igaz, mert az ÁFÁk értéke között van különbség, másrészt nem minden nagyker Áfa idehaza realizálódik.
De még ha el is fogadjuk a 25 Ft/ l fölös hasznot, akkor sem akkora pénz az. Valaki tudja a napi lakossági benzinfogyást ?
Mondjuk 1 millió személyautó esetén, lehet a forgalom napi 1 millió liter ?Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
Á szerintem rendszerekben kell gondolkodni, ami igen nehéz és eléggé lelassítja az ilyen típusú tevékenységet.
Mellesleg folyton azon sírunk, hogy nem éri meg az alternatív energiaforrásokat rendszerbe állítani. Hát tessék, ha így megy tovább, rövidesen jól járhat Magyarországszág..Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
válasz gege71.hu #2023 üzenetére
Azért mert valaki egyszer bunkó volt, még nem szükségszerű, hogy megismételd.
Ha valódi árcsökkenést akarnánk, akkor visszafognánk a fogyasztást, ami rövid távon lehet, hogy rossz, de már középtávon is akkora előnyei vannak, hogy a most energiaéhes feltörekvők megint megrekednének és nem kerülhetne bajba a gazdasági dominanciánk.
Ráadásul egy csomó modern energia - iparág ott várakozik a megérhetőség határán.Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
Miért is kevés az ÁFA ?
Eddig hány kormánnyal találkoztál, amelyik ténylegesen is tett az árcsökkenés érdekében?
Mi köze is van a MOL árrésének az adóhoz?
Olyanok némelyek, mint a gyerekek: fáj, mert nem nekik jutott az eszükbe, meg egyébként is a kisujjukat nyújtják de nekik a fél karjuk se lenne elég.Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
Na ez szép:
1) mindenütt egyforma benzinár,
2) az összes utat újítság fel de azonnal...
hol is hallottam én már ilyesmiket?
Úristen, milyen öreg vagyok!Fej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
Dohánynál azért auz egyező ár, hogy ne lehessen promóciósan árulni olcsóbban ...
Benzin esetében szerintem ne álljatok meg félúton: legyen mindenhol egyforma a benzinár, de akkor meg minek több cég - legyen csak egy , nevezzük Magyar Állami Üzemanyag Kereskedő Vállalatnak (MÁÜZKEV) és csak ennek a cégnek lehessenek benzinkútjai.
Ezen kívül bevezetném még az MaGYAR Üzemanyag Redisztribúciós Központot is (MÜREK) és bevezetném a havi benzinjegyet : mindenkinek egyenlően jusson havonta 30 liter benzin. Ez lenne a mozgási támogatási rendszer, a MOTÁ. A MOTÁ kimutatása alapján a MÜREK adná ki a benzinjegyeket, amelyeket természetesen a MÁÜZKEV benzinkútjainál lehetne kedvezményesen beváltani. Természetesen a MATAXI - nál dolgozó taxisoknak külön mennyiség járna, ahogy a TEFU-soknak is.
Nem ismerős ez valahonann?Fej! Tor! Potroh!
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5