Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz #Morcosmedve #152302 üzenetére

    Nálam a TM3 már a kilincseken elbukna, a következő ponton meg a funkciókhoz dedikált fizikai kezelőszervek hiányán... Mondom ezt információs rendszerekkel foglalkozó szakemberként... :DDD

    A Yarist egyébként szerettem vezetni a kis tabletes/kilátós kellemetlenség ellenére is. Egyébként meg is értem, hogy ilyen kicsi városi autót nem ilyen nagy emberekre méreteznek, valahol nyilván kompromisszumokat kell kötni.

    [ Szerkesztve ]

  • MiklosSaS

    nagyúr

    válasz #Morcosmedve #152302 üzenetére

    Mennyi a reális hatótávod?

    Neked van a világ legundoritóbb müszerfalja szerintem :D

    ~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

  • MiklosSaS

    nagyúr

    válasz #Morcosmedve #152332 üzenetére

    Örülök hogy neked tetszik és szereted, kivánom hogy ez igy is maradjon. Nincs közöm sok a Teslához, max 600-700 km-t vezettem a 3-ast meg az X-et. Visszont, számomra a használt piac a legjobb barométer mindig, legyen az autó vagy ingatlan. Ismerős körben kb 7-en voltak Teslások, most 3-an maradtak. Visszatérve a használt piacra, az azért elég rendesen elmond mindent amikor egy 2021-es dízel Skoda Superb kb annyiba kerül mint egy alap 2021-es model 3-as. Érted?! Skoda, nem Audi, Merci vagy mit'tom én.
    Akiket én ismerek itt kint, azok nagyon kiábrándultak belőle.

    ~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

  • MiklosSaS

    nagyúr

    válasz #Morcosmedve #152334 üzenetére

    Egy alap Superb kb £27.000-nél kezdődött, egy alap 3-as meg kb £40.000-nel. 2020-2022 között.

    ~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~

  • HSM

    félisten

    válasz #Morcosmedve #152332 üzenetére

    "Szerintem annyira pikk-pakk, mert kivágja az ajtót és kész"
    Szivatod magad a megoldásukkal, ami csak arra jó, hogy ők máshogy csinálják, mint 30 éve mindenki. De csak kicsit szivatod vele magad értelmetlenül, végülis pikk-pakk. :DDD
    Nekem ez nem jön be.

    "Mondjuk, ha használnád, tudnád, hogy kb minden szükséges funkció ... elérhető a kormányról (fizikai gomb) vagy auto módban tökéltesen szabályozott/elérhető egyből."
    Nem szükséges kipróbálnom ahhoz, hogy tudjam, hogy MINDEN olyan funkció, amikhez menükből kell turkálni, nyomkodni, és kijelzőt nézni, vezetés közben potenciális balesetveszély. Teljesen mindegy, az érintős tabletet, a kormányos menügombokat vagy az öledben lévő telefonod nyomkodod. Dedikált gomb esetén oda sem kell nézni, tudod hol van, hova kell nyúlni, értelmes tervezés esetén érződik is, eltaláltad-e. Ezért jó, ha pl. a kormányról fel tudod venni a telefont a kihangosítóhoz vagy letenni dedikált gombbal, vagy dedikált gombja van a kabin hőfoknak, ventilátor fordulatnak, vagy a zeneszám léptető funkciónak, ablak páramentesítőnek, klímának, belső levegőkeringetésnek, csak hogy a legfontosabbakat említsem, amik miatt nem tartanám praktikusnak félreállni, csak hogy kapcsolhassam őket biztonságosan menükből, tablet kijelzőn. :N

    "az eladások igazolják"
    Az, hogy valami egy adott időben népszerű és viszik, nem jelenti azt, hogy a termék jó is.
    Másfelől, 2023-ban kevesebb, mint 2 millió járművet gyártottak/adtak el, pl. a Toyota 10 millió felett. De nem ettől lesz egyik vagy másik jobb vagy rosszabb.

    "plusz divat fikázni"
    No, ez az a rész, ami a legkevésbé érdekel. Mérnöki szemmel szeretem nézni a dolgokat, gyakorlatiasan.

    De ahogy írod, ízlések és pofonok. :R

  • HSM

    félisten

    válasz #Morcosmedve #152338 üzenetére

    Nézd, kis túlzással naponta tervezek UI-okat, látom, hogy van megoldva, nem kell beüljek ehhez. :N Bőven elég megnézni mondjuk ezt: [link] . Mondjuk a plafonra rakott pót-váltókapcsoló nekem is új volt. :D Azért örülök, hogy amiket eddig vezettem autók, azokon nem a tetőn kellett matatni a váltóhoz. ;]

    "élményt nem adnak a Supra alatt"
    Az élmény egy nagyon komplex dolog. Ha vezetési élményre vágyom, a motoromra ülök, és olyan helyekre utazom vele, ami élvezetes. Út közben élvezem a röfögő-visító V2 zenéjét, a 4 másodperces gyorsulást 100-ra, a döntögetést a kanyarokban. Az autóban nekem az élmény egész másból fakad. Az inkább legyen halk, takarékos, vigyen el biztonságosan, olcsón és kényelmesen A-ból B-be. Azzal oda megyek, ahová mennem kell. Autóban ennél többre sosem vágytam, nem volt rá igényem, 100Le körül engem már kiszolgálnak.
    Számomra emiatt telitalálat pl. a Toyota hybrid rendszere, az nálam kipipálja a pontokat. Takarékos, gazdaságosan üzemeltethető, rendkívül kényelmes és halk, miközben kellő dinamikát is ad.

    Marketingben és stratégiában nagyon hatékony, amit csinálnak Tesláék, ezt aláírom. Bár ugyanakkor a személyes értékrendemmel teljesen inkompatibilis is. :)

    Egyébként a modern autók (~elmúlt 10 év) trendjei révén elég sok modell nálam már papíron megbukott. Korábban is írtam, én pl. nem vagyok a downsizing híve. Ugyanakkor bár kezdetben féltem tőlük, de a Toyota hibridjei azóta nálam bizonyítottak.

    Hogy mi az ideális lakossági autó, azt sajnos nem tudom. :)
    Az elmúlt évekből nagyon rossz tapasztalatom robotizált automata váltós kisautókkal volt (nem írok típusokat), nagyon pozitív élmény pedig a hibrid XP210 Yarissal. Ami véleményem van még a témáról, lásd itt: [link] .
    Illetve bár nem mai darab, de szoktam járkálni egy Prius 3 Pluginnel is, szerintem nagyon eltalált, nagyon élvezetesnek tartom vezetni, pedig nem egy erőgép, viszont nagyon kényelmes és megy, amennyire kell, kiszámíthatóan, ez főleg automatáknál nem mindig mondható el. Mondhatom, nálam megüti a mércét. Kicsit elektromos is, bár biztos a Teslához képest megmosolyogtatóan hathat a pici 4.4kWh-s akkupakk, de a 99LE-s benzinmotor mellett ez mégis 700-1000km hatótáv egy töltésből + tele tankkal. :DDD
    Ha pedig ökörködni is akarsz, a 4. generációból a Plugin már abban is jobban partner, a kétszerakkora, így jóval erősebb akkujával. Azt viszont sajnos nem tudtam még kipróbálni. A friss ötödik generációs plugin pedig már EV-s mércével sem csiga, hogy feltornászták 200LE fölé a rendszer teljesítményét. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Aljasvip

    senior tag

    válasz #Morcosmedve #152332 üzenetére

    Köszi a részletes leírást. Érdekes infókat írsz, számomra egy új szemszögből. Remélem lesz majd nekem is egyszer lehetőségem egy hosszabb úti vezetni egy Model 3-at - a céges flotta kicsit le van maradva ezen a téren.

    Nekem csak a Kia Ceed vs. Model 3 összehasonlításon akadt fenn a szemem.
    Ha megvennéd, mint hétköznapi halandó, akkor van egy majd' kétszeres árkülönbség (~8mFt vs 17mFt) a két autó között, így gondolom lízingelt autókról volt szó.

    Részemről teljesen boldog vagyok amúgy a Ceed-del. Hasonlóan HSM-hez, nálam is az autó egy funkcionális tárgy, ami visz és hoz, akár nagyobb távra is kompromisszum mentesen - ha már kiadtam érte annyi pénzt.
    Elektromos téren megvárok valami jobb akku technológiát, mert ezt a mostanit egy kényszer megoldásnak érzem.

Új hozzászólás Aktív témák