Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz Citroware #2284 üzenetére

    Hát a DK2-vel kapcsolatban tudok nyilatkozni, azzal van aránylag sok tapasztalatom (van nálam egy már pár hónapja :D). Természetesen sokkal alacsonyabb a felbontása mint a monitoron látott képé. DK2 esetén ugyanaz a fullhd felbontás, csak épp nem cirka 20-30 foknyit fed le a látószögedből hanem 90+-ot, és nem fél méterről nézed a képet, hanem gyakorlatilag nagyítóval. Szóval igen, ha az ember nézi, dk2-ben lehet látni a különálló pixeleket, sőt néha el sem lehet olvasni bizonyos kisebb betűket, mert túl kevés pixelből állnak (elvégre a fullhd-nak az egész 90-100 fokos látóteredet le kell fednie). De a lényeg itt nem is a kevés vagy sok pixel, hanem hogy technológiából adódóan látod a pixelek közti hézagot, fekete rácsozatot ahol nincs fény. Ezt nevezik SDE-nek (screen door effect)

    Viszont sokaknál, nálam is, onnantól hogy valami érdekes van a képen (nem csak egy felirat mondjuk vagy egy kis golyó, hanem egy város, körülötted katonák, stb), onnantól már nem a pixelt látni, hanem embereket, törmeléket, golyókat, várost, stb. És mivel baromi pontosan reagál a fejed mozgására még a DK2 is, és elfogadható tempóval (75 fps), így elég áll-leejtő tud lenni az élmény.

    A CV1 (a 600 dolláros kiadott oculus rift) ráadásul olyan lencsékkel operál, kissé nagyobb felbontás mellett, ami sokat csökkent az SDE-n, ezáltal jóval homogénebb a kép. Igaz sajna a fresnel lencsének hátránya is van, a god ray effekt, ami ehhez hasonló hatást kelt akkor, amikor baromi nagy kontraszt van a képen (tehát pl fekete háttéren fehér alakzat). Ugyanez vive-on más jellegű, ehhez hasonló, tehát inkább körkörös, nem kisugárzó.

    A mostani generáció a csúcs? Dehogy. A mostani generáció kb mint az első iPhone. Aztán az hol van már a mai 6S Plus-hoz képest sebességben, képernyőben, tudásban, stb. Ez az első generáció. Az a generáció, ami végre elég jó ahhoz, hogy az első vásárlók megvegyék és használják. Nem ez lesz a tömegek játékszere, az majd pár generációval később jöhet, ahogy mindig minden technológiának van adoptálási üteme. Ez még a fogyasztói vr első nagyobb lépése. Minőségben már van olyan jó, és árban olyan alacsony, hogy nagyságrendekkel több és elégedettebb tulaja lehet, mint eddig bármikor. Szerintem garantáltan ez a jövő, kérdés folyamatos lesz-e innen, vagy még most elbukik pár év múlva és újra előveszik a kérdést mondjuk 15-20 múlva. Ugye a 90-es években az akkori vr még messze nem volt olyan árú és minőségű ami elvárt lett volna. Most van a következő kör.

    Michael Abrash amúgy azt mondta, több kutatnivaló van ezen a téren mint a 3d kártyák esetében, pedig ugye azt is folyamatosan fejlesztik és kutatják sok sok éve. Azt mondta, 40-50 évnyi kutatás biztos benne van, mire mindenki által elfogadott, természetes és a valósággal összetévesztett vr-t hozunk létre. Ráadásul ugye még most csak a szem és a fül van soron.

    Szóval az "ez az igazi vr jövő" kifejezés nekem kissé fura. Ez a jövő, de ezzel az első generációval még fényévekre vagyunk a csúcsától. Ez az út felfelé, hogy kitapossák a továbbiakat.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • wolfhgb

    aktív tag

    válasz Citroware #2284 üzenetére

    A htc volt a fejemen, harom dologgal tudnam jellemezni az elmenyt es a negativumokat igy sorban, elso erzes, mikor felvettem, hu bazdmeg, ezt pozitivan ertsd, masodik, basszus, de kar, h latom ezeket a pici palcikakat a kepen, harmadik erzekelesem, de kar, h korben a dolgok picit homalyba vesznek, mikor oda nezek es probalom elesen latni a kepet ott is. A vegso erzesem az, h megrendeltem az oculust es azota nem elvezem annyira azt a programot monitoron, amit a htc vel kiprobaltam, mert hianyerzetem van hozza kepest.

Új hozzászólás Aktív témák