Új hozzászólás Aktív témák

  • 6absbulldog

    tag

    Rég volt élménybeszámoló, gondoltam megosztom az elmúlt egy hét kalandját. Nemrég teljes egészében elkészült a GTA V VR (amihez nem kell vorpx, csak pár fájlt kell bemásolni), és eddig olyan 20 órám van benne. Jópár VR játékkal játszottam, de ez egy hangulatbomba.

    Pár élmény:
    Üldözök egy platós teherautót, aminek a platóján verekednek, a haverom lehajítja onnan a csávót, az meg elém esik, félrerántom a kormányt, aztán már esik is a következő csávó, a szélvédőmön landol... iszonyat intenzív élmény.

    Máskor meg csak úgy "krúzolok" a városban és azon kapom magam, hogy betartom a kreszt. :D Este van, a tenger felett a hold hatalmas, a másik oldalamon a város fényei, közben szól az egyik rádió. Órákat töltöttem ilyen autókázással és figyeltem az apróságokat, amik régen is ott voltak a játékban, de VR-ban jobban előjönnek. Pl.: a mellettem ülő gesztikulációi, a random NPC a járdán, patkányok a sikátorban stb. Ráadásul így már kevésbé van kedve az embernek leütni valakit, vagy áthajtani rajta, mert inkább tűnnek embernek, mint üres NPC-nek.

    A mod célja az volt, hogy a szingleplayer-t végig lehessen játszani. Eddig 30% környékén járok, de tökéletesen működik a cucc. Van azért feketeleves is. Mivel tákolt VR mod, bármennyire profi is (pl van VR nézet recenter, ha megrázod a fejed), van pár kisebb gond vele. A legégetőbb, hogy gyors mozgásnál, ha nem arra mozdul a fejed, amerre mész (és gyorsan haladsz, pl sportkocsiban), akkor kép ilyen homályos/kettős lesz. Ez a lövöldözést nem befolyásolja, mert ha gyalog vagy, sétálsz/futsz, akkor nem jön elő. Lassabb autóknál sem.
    A "megoldás" erre az volt, hogy kicsit gyakoroltam és ha gyorsan megyek, kanyarodásnál abba az irányba nézek és tudom, hogy mennyire szabad ekkor mozgatnom a fejem, akkor ez kiküszöbölhető valamennyire. Leírni kicsit nehéz, de nagyon gyorsan és könnyen hozzászokik az ember és akkor máris oltári az élmény. Illetve motorozni érdemes, ha kanyarodáskor bedőlök én is abba az irányba, akkor nem jön elő ez a kettőződés. Bár azt aláírom, hogy aki kicsit is érzékeny a Vr motion-nel járó dolgokra az inkább kerülje.

    Szóval összességében bőven megéri időt áldozni rá, mert amit nyújt, azt így jelenleg semmi más nem tudja nyújtani. Ha esetleg youtube-on keress rá valaki, akkor ne tévesszenek meg a régebbi GTA VR videók, a kezdeti verziókban még mozogni se lehetett rendesen. Engem azok a videók inkább eltántorítottak a dologtól, de aztán egy unalmas délutánon csak feltettem a modot és azóta, ha a fejemen az Oculus, csak ez megy.

    Ja igen, a célzás free aim, ahova nézek oda megy a célkereszt. Van akinek ez a megoldás bejön, van akinek nem. Nekem nagyon bejött, tetszik. Kontrollerrel érdemes játszani a két stickel jól irányítható a karakter.

    Illetve a fedezékrendszer kicsit más így, non VR esetben megnyomod a gombot és odalapul a fal mögé. Itt ha megnyomod, akkor is csak átvált third person nézetre, ami azonnal kiszakít az élményből. Épp ezért én nem használom így a fedezékrendszert, hanem a gombra bindeltem a stealth-et (nem leguggol, hanem behajlítja a térdét a karakter, hogy kisebb legyen) és csak beállok a fedezék mögé, kihajolni pedig értelemszerűen könnyű a VR szemüveggel, csak kinézel oldalra. :)

Új hozzászólás Aktív témák