A rendszerváltás óta nem tiltottak be egyetlen tévéreklámot sem Magyarországon, a Vodafone-nak most mégis sikerült kicsapni a biztosítékot egy olyan szpottal, amelyben régi szokásuk szerint a konkurenciának mutatnak fricskát – írja az Index. A Telenor jelentette fel a cég ralis kampányfilmjét, melyben egy piros autó száguld el az út mentén veszteglő magenta, illetve Telenor-kék színű kocsik mellett, miközben azt sulykolják, hogy „A Vodafone vadonatúj hálózatára mindig és mindenhol számíthatsz!”
Hirdetés
A Telenor nemcsak a Gazdasági Versenyhivatalhoz nyújtott be keresetet, de a Fővárosi Bíróságon is pert indított jó hírnév megsértése miatt, mivel szerintük az út szélén, húszas rajtszámmal, tanácstalanul tabletező fickók valójában a céget jelképezik. A bíróság sürgősségi eljárásban tárgyalta az ügyet, vagyis nem hallgatta meg az alperes Vodafone álláspontját, és elfogadta a Telenor érvelését, miszerint a reklám a szlogen ellenére nemcsak arra utal, hogy a Vodafone gyorsabban építette ki, és megbízhatóbban működteti mobilinternetes hálózatát, de a száguldozó raliautó azt sugallja, hogy a Vodafone rendszere gyorsabb is, mint a konkurenseké, noha nincs olyan független mérés, ami ezt megerősítené. A Vodafone-nak így most vagy újra kell vágnia a reklámfilmet, vagy le kell tiltania a tévékből a szpotot.
Túl messzire mentek?
„A reklámfilm egy tereprali bemutatása során a Vodafone-nal, a T-Mobile-lal és a Telenorral egyértelműen azonosítható színekkel (a piros, a magenta, illetve a kék) és rajtszámokkal (70-es, 30-as és 20-as) ellátott autók segítségével azt az érzetet keltette a nézőkben, hogy a két versenytárs nem rendelkezik használható mobilinternet-szolgáltatással, és ez csak a Vodafone-nál érhető el” – mondta el az Indexnek a Telenor sajtóosztálya.
Az operátor szerint a mostani reklámfilm átlépett egy etikai, üzleti és jogi határt azzal, hogy konkrétumok hiányában negatívan állítja be a konkurenciát. A Vodafone sajtosztálya nem kívánta az esetet kommentálni. Az ügy még nem zárult le, május 16-án a bíróságon találkoznak a két telekommunikációs cég jogi képviselői, mivel a Telenor kártérítést is követelhet az eset miatt.
A Telenor egyébként azért nem az Önszabályozó Reklámtestülethez fordult a panaszával, mert – ahogy az Indexnek elmondták – levélben is tájékoztatták a Vodafone-t az álláspontjukról, de erre a megkeresésre elutasító választ kaptak. „Majd mivel szerettük volna elkerülni a fogyasztók további félrevezetését és kezdeményezni a reklám beszüntetését, ezért a bírósághoz fordultunk, amely rendelkezik az ehhez szükséges hatáskörrel” – áll a cég nyilatkozatában.