A piackutató Kantar Worldpanel ComTech legutóbbi eredménye további bizonyítékokat szolgáltatott arra, hogy az Androidnak egyre nagyobb a részesedése az okostelefonos piacon. A tizenkét hetes felmérés a hét, vásárlóerő szempontjából legbefolyásosabb ország (Ausztrália, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország) piacát vette górcső alá.
Hirdetés
Az eredmények egyértelműen kimutatják az Google rendszerének térhódítását: a mediterrán országokban a tavalyi év elejéhez képest több mint a duplájára – az olaszoknál 48,5 százalékra, míg a spanyoloknál 72,3 százalékra – nőtt a részesedése a Google szoftverének. Az angolszász területeken ezek a számok Angliánál 50,1 százalékot, az Egyesült Államoknál pedig 47,6 százalékot mutatnak. Ausztráliában az összes eladás 52 százalékát birtokolja a rendszer, míg Németországban közel 61,8 százalékát. Az eladások Franciaországban is a több mint a felét, egészen pontosan 54,6 százalékát birtokolja a vállalat a tortának.
A felmérés azt is kimutatta, hogy az androidos készülékek közül a HTC és a Samsung modelljei voltak a legkelendőbbek a vizsgált területeken. A kutatás nem hagyta figyelmen kívül a többi, ismert operációs rendszert sem. A legsiralmasabban a Nokia szebb időket is megélt Symbian rendszere teljesített: az Egyesült Államokat kivéve az összes országban csökkent a vásárlói bázisa, egyedül az előbb említett területen sikerült megőriznie a tavaly óta fenntartott, 0,5 százalékos uralmát. Ha már finnek, érdemes szót ejteni a Windows Phone térhódításáról: az új szoftverrel szerelt készülékek inkább a megfontolt terjeszkedés hívei; részesedésük egyik piacon sem ugorja meg a négyszázalékos határt sem. Az Apple termékei az angol ajkú területeken kívül még Olaszországban tudtak még némileg terjeszkedni, ám a többi nemzet vásárlóinál némileg csökkent az érdeklődés.