Ügyfélkapus regisztráció már az APEH-nál is

November 10-étől már az APEH Központi Ügyfélszolgálatain is regisztrálhatnak az adózók az Ügyfélkapu rendszerébe, mivel jogszabályváltozásból eredően az Okmányirodák mellett erre mostantól az APEH-nak is van jogosultsága, az elektronikus úton történő adóbevalláshoz ugyanis nélkülözhetetlen az adózó részéről az Ügyfélkapus azonosító és jelszó megléte.

Hirdetés

Az ügyfélkapus regisztrációra eddig csak az Okmányirodákban kerülhetett sor. A kormányzati elektronikus szolgáltatásokról szóló jogszabály változásából eredően mostantól az állami adóhatóság is jogosult lett az első ügyfélkapus azonosító kiadására, így az adózónak a jövőben csak egy helyre, az APEH központi ügyfélszolgálatára kell elmennie, ha az elektronikus adóbevallás teljesítéséhez szükséges feltételeket akarja megteremteni. Azok számára, akik még nem rendelkeznek ügyfélkapus hozzáféréssel, az igénylés díjmentes és akár már a regisztráció napján használhatják az elektronikus ügyintézés szolgáltatásait.

Ügyfélkapu igénylésére az APEH központi ügyfélszolgálatain van lehetőség, a megyeszékhelyeken, valamint Budapesten az alábbi helyszíneken:

  • 1096, Budapest, Vaskapu u. 33-35.
  • 1139, Budapest, Petneházy u. 6-8.
  • 1144, Budapest, Gvadányi u. 69.
  • 1132, Budapest, Kresz Géza u. 15.

Azóta történt

  • Új magyar törvény a nyílt szabványok használatáról

    A magyar hivatali rendszerekben a jövőben kötelező nyílt szabványokat használni.

  • Jön az Ügyfélkapu 2

    Bár a fejlesztés lezárult, a rendszer tavaly év vége óta kész van, az azonban még sok tényezőn múlik, hogy a megújult portál mikortól működhet élesben.

Előzmények