Szárnyal a Yahoo!

Éves összehasonlításban csaknem a négyszeresére, 65,3-ről 253,3 millió dollárra növelte nettó nyereségét a harmadik negyedévben az amerikai Yahoo! Inc., a világ második legnépszerűbb internetes keresőprogramjának tulajdonosa. Igaz, a nyereségnek mintegy fele, 129 millió dollár abból származik, hogy a rivális Google Inc. augusztusi első nyilvános kibocsátásakor a Yahoo! eladott 1,61 milliót a birtokában lévő 8,2 millió Google-részvényből. A papírokat annak a februárban lejárt megállapodásnak a keretében kapta, amelynek értelmében weboldalán közzétette a Google keresőprogramjának eredményeit. A megmaradó 124 millió dolláros profit megfelel az elemzői várakozásnak.

Az árbevétel szintén jelentősen, az egy évvel korábbi 356,8-ról 906,7 millió dollárra nőtt, ebből 655 millió dollár marad meg annak az összegnek a levonása után, amelyet a Yahoo! más weboldalak tulajdonosainak fizet az általa szerzett hirdetések megjelenítéséért. A reklámbevételek meglódulásával párhuzamosan 31 százalékkal, 104 millió dollárra nőttek a fizetős szolgáltatásokból – főként a távközlési cégekkel közösen nyújtott széles sávú internet-hozzáférésből – származó bevételek is.

Azóta történt

Előzmények