Reklámokból szerezne több pénzt a Spotify

Több száz főt toboroz a Spotify, hogy növelje a jövőben a reklámbevételeit.

A jelentések szerint a Spotify hamarosan több száz fő toborzásába kezd azért, hogy Európában, Ausztráliában, Kanadában növelje a reklámbevételeit.

Ennek érdekében a reklámmal, marketinggel foglalkozó üzletág dolgozói létszámát több mint 70 százalékkal növelik. A cél az, hogy a fogyasztók többségét jelentő, ingyenes felhasználókból származó árbevételt növelje a cég.

A Spotify szerint hosszú távon nem tartható, hogy a reklámok a teljes árbevétel kevesebb mint 10 százalékát adják. A nemzetközi eladásokat egy 25 évnyi, nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező szakember vezeti majd – az illetőt nem nevezték meg.

A Spotify havi szinten 365 millió aktív felhasználóval rendelkezik, ebből 210 millió ingyenes, reklámmal támogatott csomagot használ. Belőlük származik a teljes árbevétel 12 százaléka. Az arány a podcast-tartalmak miatt nemrég sokat javult. Ezekbe rengeteget fektet a Spotify, az eMarketer szerint idén átvehetik a kategóriában a vezetést, az Apple előtt.

Azóta történt

Előzmények