Sokan csatlakoztak a Matáv-konkurens Tele2-höz

Látványosan növelte ügyfelei számát a magyar piacon tavaly megjelent Tele2 távközlési szolgáltató. A svéd cég Európa-szerte több mint 5 millió új felhasználót szerzett 2004-ben, ezzel már 28 millió emberhez jut el szolgáltatása.

A cég árbevétele a tarifacsökkentések ellenére 16 százalékkal 43 milliárd svéd koronára (4,74 milliárd euró) emelkedett – derül ki a cég gyorsjelentéséből. A társaság nettó nyeresége azonban elmaradt az egy évvel korábbi 2,4 milliárd svéd koronától, a cég tavaly 1,9 milliárd koronás (209,5 millió euró) profitot termelt. Közép-Európából Magyarországon érte el a legnagyobb ügyfélszám-növekedést a Tele2, de a társaság jól teljesített Dél-Európában, a Baltikumban és Oroszországban is. Nehézségei a cégnek az olyan, erős versenynek kitett piacokon akadtak, mint Németország vagy Franciaország.

Magyarországon több mint 200 ezren fizettek elő eddig elő a Tele2 szolgáltatására, a cég a Matáv területén mintegy 10 százalékos piaci részesedéssel bír. A társaság a tervek szerint márciusban az Emitel 3, illetve júniusban az Invitel 9 primer körzetében is megjelenik majd. A Tele2 azt tervezi, hogy még az első félévben bevezeti betárcsázós internetszolgáltatását, ám a széles sávú ADSL-szolgáltatás elindításában egyelőre nem gondolkodnak.

A társaság a tavalyi eredménye után az igazgatóság részvényenként 5 korona osztalék kifizetését javasolja.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tele2

Azóta történt

Előzmények