A Salesforce a jövő héten felvásárolhatja a Slacket

Az üzleti felhasználók kiszolgálására saját chatplatformot kaphat a Salesforce, a Microsoft Teams riválisának, a Slacknek a felvásárlásával.

A The Wall Street Journal úgy értesült, hogy a Salesforce fel szeretné vásárolni a Slack néven ismert üzleti chatplatformot azért, hogy bővítse az üzleti felhasználóknak szánt termékportfólióját.

A Slack állítólag a világjárvány hatásait nem igazán tudta kihasználni (ellentétben a rivális Microsoft Teams és Zoom termékekkel), ezért aztán az üzletet napokon belül nyélbe üthetik a felek. A Slack a harmadik negyedéves üzleti jelentését december 9-én, a Salesforce december 1-jén hozza nyilvánosságra.

A Slack a második negyedévben érezhető visszaesést szenvedett el bevételek terén, a részvényárfolyama is tükrözte ezt – bár a felvásárlás hírének hatására jelentős emelkedésbe kezdett. A Slack piaci értéke jelenleg 23 milliárd dollár körül van, az aktív felhasználók számáról viszont nem sokat tudni, a 2019-es 12 millió a legfrissebb adat.

A Reuters úgy tudja, hogy a Salesforce készpénzben fizetne a vállalatért, amely egyébként évek óta a partnere is. És elsősorban nem is a videós meetingek miatt, hanem a chatre fókuszálva szeretné megszerezni a Slacket. A cég legújabb appjai például lehetővé teszik az üzleti ügyfeleknek a vásárlói adatok megosztását a kollégákkal, ehhez pedig eleve ideálisabb a chat, mint a videó. Vagyis a Salesforce alapvetően egy saját, üzleti üzenetküldő platformra pályázik, sok-sok integrálható üzleti app támogatása mellett.

Azóta történt

Előzmények