Mobilját leteszi, élni kezd

A Valentin-napra készült Telekom reklám arra szólítja fel nézőjét, engedje el okostelefonját.

Ha éppen nem lábgombával vagy vízkővel riogatnak két műsorblokk között, (és nincs Super Bowl sem), az emberek általában nem várnak el túl sokat a reklámoktól. Tavaly karácsony előtt a Telekomnak ennek ellenére sikerült felbőszítenie a klasszikus táblajátékok szerelmeseit a "Mi lesz, ha megint társasjátékot kapok, pedig már rég kinőttem?" kampányával. A vállalat elismerte hogy a fogyasztóktól érkező kritika jogos volt, készült is gyorsan egy másik hirdetés, amiben a kádban üldögélő gyermek vezetékes- és (!) mobiltelefonnal a kezében társast rendel a testvérének.

Az emlék nem múlt el nyomtalanul, a Telekom tanult az esetből és reflektálva napjaink egyik komoly társadalmi problémájára olyan rövidfilmet készített Valentin-napra, amelynek üzenete így szól: "A mobil segít, ha távol vagytok. De eltávolít, ha közel."

Hasonló ötlettel állt elő tavaly ilyenkor  a Durex is, ők mobilos alkalmazással megvalósítható szexreformot ígértek. A témában (okostelefonok mögé bújt emberek és az emiatt elhatalmasodó magány) az egyik legjobb alkotás Gary Turk ötperces rövidfilmje, melyet két évvel ezelőtt készített. Ezt közel 56 millióan látták, ha ön még nem nézte meg, most megteheti, tényleg érdemes.

Bár nem a szerelmesek napjára készült, nem mehetünk el személyes kedvencem, a Volkswagen és a hongkongi MCL mozihálózat kampánya mellett sem, amelyben a vetítésre várakozó nézők számára maradandó élményt produkáltak a készítők.

Jó látni, hogy egy hazai telekommunikációs vállalat is felismerte a problémát, mi több igyekszik többé-kevésbé szórakoztató módon reagálni a jelenségre. Azért remélhetőleg Magyarországon nem kell majd mobilozásra kijelölt sávokat létrehozni az utcán.

Azóta történt