Minor volt, AQUIS lett…

Fél éve vezető- és tulajdonosváltással jelentős változások indultak el az idén 18 éves IT-cég életében: egy sikeres hazai családi vállalkozásból néhány év alatt nemzetközi babérokra törő, tőzsdére érett vállalattá szeretnék fejleszteni a Minort. Márciustól új köntösében új fejlődési fokra lépnek: AQUIS Informatika Zrt. néven, új stratégiával folytatják munkájukat. Az őszi vezérigazgató-váltás – amely a modern vállalatvezetésnek megfelelően a tulajdonosi és menedzseri funkciók szétválását is jelentette – volt az átalakulás előszele; s a mostani változások már piaci pozícióváltást is prognosztizálnak.

„Az üzleti környezet változásai bennünket is nagy átalakulásra késztetnek. Olyan jelentős informatikai megoldásszállító és szolgáltató céggé szeretnénk fejleszteni az AQUIS-t, amely stabil magyarországi piaci pozíciót elérve, erős exporttevékenységgel, árbevételének több mint felét a szolgáltatásokból nyerve, már két éven belül tőzsdeképes lehet. A közeljövőben évente átlagosan 15%-os árbevétel-növekedést tervezünk. Ütőképes menedzsmentcsapatunk és szakembergárdánk, valamint neves referenciáink és partnereink lehetnek a garancia minderre” – mondta Dobozi Péter vezérigazgató, a megújult cég első sajtótájékoztatóján ma délelőtt.

2010-re olyan stabil hazai piaci pozíciót céloz meg az AQUIS, ahol a fókusz az informatikai megoldásokon és szolgáltatásokon, valamint az exporton van. Előbbiből az árbevétel több mint 50%-át várják, utóbbiban a tavalyi eredmények megduplázását tűzték ki célul, már 2007-re: egymillió eurós exportbevétellel számolnak. Tudatos piacépítésbe kezdenek régiónk, a balkáni országok, Oroszország, Ukrajna, Nyugat-Európa, valamint a Közel-Kelet felé.

Hangsúlyos üzletág marad továbbra is az eddigiekben is fókuszban álló, a felhasználóik globális működési folyamatait támogató rendszerintegráció (pl. integrált kommunikáció, csoportmunka, stb.), míg a közép- és nagyvállalatok számára létrehozandó üzleti megoldások hozhatják meg a további bővülést. Termékszinten a cég azon alkalmazás-implementációs megoldásai és saját fejlesztései kerülnek fókuszba, mint például az ügyfélhívó, a CRM és a webportál integrációjából kifejlesztett professzionális ügyfélkezelő rendszerek, vagy a könnyen integrálható dokumentumkezelő és ügyviteli back-office megoldások, amelyekre a piaci előrejelzések szerint az idén is növekvő kereslet várható. E stratégiai elemnek is köszönhetően az AQUIS szeretné kiterjeszteni, illetve tovább erősíteni jelenlétét az üzleti szférán kívül a kormányzati, (e-)önkormányzati területeken is.

Előzmények