Nemrég számoltunk be arról, hogy egy nem túl szerencsésen megválasztott technológia keretében egy rosszul elvégzett frissítés miatt igen sok felhasználó tárolt személyes adatai kerültek veszélybe a Microsoft leányvállalata, a Danger, illetve a T-Mobile amerikai cégének közös üzemeltetésében működtetett Sidekick okostelefonok esetében.
A lehetséges adatvesztés egyik oka, hogy a Sidekick nem rendelkezik háttértárolóval, hanem minden személyes adatot (telefonkönyv, naptár stb.) online, a szolgáltató szerverén tárol, a másik pedig az, hogy a Danger által egy frissítéssel megbízott külsős cég (Hitachi Data Systems) hibázott a munka során, s nagyon valószínű, hogy nem készítettek biztonsági mentést az adatokról. A kezdeti jelentések arról számoltak be, hogy az érintettek mindent megtesznek az adatok helyreállításáért, de közleményükben is jelezték, hogy kevés esélyt látnak erre.
A Microsoft mindenesetre igyekszik fenntartani a reményt, s szombati, majd vasárnapi közleményükben egyértelműen arra utaltak, hogy bár nagyon nehéz lesz, de megoldják a problémát. Ennek némiképp ellentmond talán, hogy a T-Mobile időközben felfüggesztette a Sidekick készülékek árusítását, s arról még mindig nem tudni részleteket, hogy mi is volt az üzemzavar pontos oka, s azt sem, hogy a több mint egymillió eladott telefon közül hányat érint a lehetséges adatvesztés. Pletykák persze bőven vannak, rebesgetik, hogy a Microsoft nem megfelelően hajtotta végre a Danger integrációját, beolvasztását, arról is beszélnek, hogy az összevonás miatti leépítéseknek áldozatul esett Danger-alkalmazottak partizánakciója állhat a háttérben, de mindezek mindeddig csak spekulációk.