Eltűntek a felhasználók adatai a Microsoft szerveréről

Hirdetés

Sidekick

A T-Mobile és a 2008 óta a Microsoft tulajdonában lévő Danger szolgáltató hivatalosan is elismerte, hogy az általuk üzemeltetett, az Egyesült Államokban népszerű Sidekick okostelefonok tulajdonosainak a személyes információit elvesztették, s megeshet, hogy véglegesen.

Az adatvesztés azért fordulhatott elő, mert a Sidekick-tulajdonosok számtalan mentett adatát nem a készülékek, hanem a szolgáltató szerverei tárolják, s itt történt súlyos üzemzavar. Az egy ideig az internet használatát is korlátozó hiba már több mint egy hete ismert, a felhasználók azóta nem tudják elérni a szervereken tárolt adataikat: naptári bejegyzéseket, határidőnaplókat, fényképeket stb., s ami a legfontosabb: a telefonkönyvüket sem.

A cégek a bejelentésben bocsánatot kértek ügyfeleiktől, s közlik, hogy gőzerővel dolgoznak a rendszer visszaállításán, de amíg nem találnak megoldást, kérik a tulajdonosokat, hogy ne kapcsolják ki a készülékeket, ne vegyék ki az akkumulátort, illetve lemerülni se hagyják őket, mivel ekkor biztosan elveszítik az adatokat. Ugyanakkor azt is elismerik, hogy az adatok megmentésére nagyon kicsi az esély. (Egy weboldal szóbeszédre alapozott információi szerint a hibát az okozta, hogy egy külsős cég valamit elrontott a tároló hálózat – storage area network; SAN – frissítésekor, s nem készült biztonsági mentés.)

Azt nem tudni, hogy hány előfizetőt érint az adatvesztés (körülbelül egymillió készülékről van szó), feltehetően nem mindet, de a Microsoft/Danger mára ígérte, hogy hivatalos közleményben tájékoztatják részletesen a felhasználókat.

Azóta történt

Előzmények