Mesterséges intelligencia a jövő játékaiban

A számítógépes játékok legnagyobb problémája, hogy viszonylag rövid életűek. Ha már párszor végigjátszottuk őket, majdnem kívülről fújjuk a történetet, ismerjük a zenét, a hangokat,a játék menetét, a meglepetések és titkok is hamar elveszítik újdonság-varázsukat. A jópár éve a játékokba beépített multiplayer (többjátékos) mód valamelyest segít a helyzeten, hiszen lehetőségünk nyílik más játékosok ellen játszani, akár többezer kilométerre egymástól. Hátrány ugyanakkor, hogy ha nincs megfelelő tapasztalatunk egy-egy játékkal, újoncként gyakran ágyútöltelékként végezhetjük.

Megoldás lenne, hogy mindig más-más környezetben játszhassunk. Ennek köszönhetően nem kell küldetésről-küldetésre ugranunk, bármikor kaphatunk egy nagyobb kihívást jelentő részt is. Külön jó, hogy a játék története nem marad statikus és egysíkú.

Az igazi megoldást valószínűleg az olyan technológiáknak a játékokba építése jelentheti majd, mint a mesterséges intelligencia (MI), amelyek állandóan "hozzásimul" és alkalmazkodik a játékmenethez. A Nimesis egy ilyen architektúra, amelyet speciálisan azért fejlesztettek ki, hogy integrálják a mesterséges intelligenciát használó képességeket egy már meglévő 3D-s környezetbe. A Nimesis alkalmazói főleg a játék- és tanítóprogramok lehetnek, vagy egy az MI továbbfejlesztésére szolgáló tesztplatform. A fő, hogy a Nimesis segítségével készülő játékok még jobbak, még élvezetesebbek, még kiszámíthatatlanabbak és még szórakoztatóbbak legyenek.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények