Megindulhat a YouTube ellen a Spotify

Teljes hosszúságú zenei videókat kezd tesztelni a Spotify, így olyan területre törne be, amelyen közel két évtizede a YouTube dominál.

A Spotify egy limitált béta keretében, a prémium előfizetők számára elérhetővé tette a teljes hosszúságú zenei videókat. Ezzel a svéd zenei streamingcég olyan területre törne be, amelyen közel két évtizede a YouTube az úr.
Első körben 11 ország prémium előfizetői számára lesznek elérhetőek a zenei videók (Európában Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban és Svédországban), amelyek célja, hogy növeljék a szolgáltatás előfizetői táborát.
Miközben a Spotify 2030-ra 1 milliárd felhasználót szeretne, a tervét veszélyeztetik az olyan riválisok, mint az Apple Music vagy a YouTube, utóbbi a zenei videók ingyenes nézését teszi lehetővé.
A Spotify limitált mennyiségű zenei videóval kezd, de ezek között zömében slágerek vannak. A trendek követésében segítették tavaly márciusban a céget az úgynevezett klipek, amelyek 30 másodpercnél rövidebb, függőleges tájolású videók. Podcastok és hangoskönyvek is vannak a kínálatban, hogy több felhasználót vonzzanak.
A cég becslései szerint az idei negyedévben már 239 millió prémium előfizetőjük lesz.

Azóta történt

Előzmények