A magyar netezők kétharmada játszik is

A GKIeNET internetkutató és a T-Mobile áprilisban 1500 fő megkérdezésével készített felmérése alapján a magyar internetezők 65 százaléka, vagyis 2,3 millió fő játszik valamilyen rendszerességgel online játékkal (a 14-74 éves magyar lakosságból 2009 végén 3,5 millió fő volt internetezőnek tekinthető). A többszereplős internetes játékokkal (MMOG) játszók tábora ma már több mint 670 ezer fősre tehető, ők éppúgy kedvelik a stratégiai játékokat, mint az online szerepjátékokat.

A legtöbb magyarországi MMOG-felhasználó a 18-29 éves internetezők közül kerül ki (346 ezer fő), míg arányaiban a 15-17 éves korosztályban játszanak a legtöbben (250 ezer fő, a korcsoport internethasználóinak 84%-a). A 30-39 és a 40-59 évesek között az arány már jóval alacsonyabb, az előbbiek esetében 58 ezer fő, míg az utóbbiak esetében 17 ezer fő játszik valamilyen rendszerességgel MMOG-játékkal.


Forrás: GKIeNET–T-Mobile

A kutatás rámutat: a gazdasági recesszió ellenére mind a játékkonzolokra, mind a PC-kre fejlesztett MMOG-játékok piaca növekedni tud Magyarországon, a megkérdezett játékosok 72%-a havi szinten elfogadhatónak tart 2000 forint körüli kiadást kedvenc játékára. Az itthon is legnépszerűbbnek számító World of Warcraft havi díja megközelítőleg 13 euró, ami körülbelül 3600 forintos kiadást jelent egy játékosnak.

Előzmények