Az elmúlt héten úgy alakult, hogy kénytelen voltam személyes ügyintézéshez folyamodni - a szóban forgó adminisztrációkhoz elengedhetetlen a személyes jelenlét.
Mindezt a kormányablakoknál lehet elintézni. Igen ám, de a járványügyi veszélyhelyzet miatt korlátozottak a lehetőségek, a kormányablakok csak előzetes időpontfoglalással, meghatározott protokoll szerint fogadnak ügyfeleket - ráadásul csak délelőtt, munkaidőben.
Az időpontfoglalás két módon lehetséges: telefonon, vagy online, az Ügyfélkapun keresztül.
A telefonban mondta a gép, hogy technikai okok miatt a telefonos időpontfoglalás jelenleg nem működik, kérnek, hogy online tegyem meg.
Megtettem.
Két nap alatt összesen öt(!) órát töltöttem azzal, hogy végigmenjek a két időpont foglalásának egyenként hat-nyolc fázisán, mert a szerver percekig tekert, aztán folyamatosan kidobált, jöttek egymás után a hibaüzenetek. De végül sikerült.
Ezek után újságíróként kerestem meg a szolgáltatást üzemeltető NISZ Zrt.-t, és kértem őket, hogy adjanak magyarázatot erre a működésre, aminél előzetesen nem hívják fel a felhasználók figyelmét még egy olyan egyszerű szöveggel sem a várható kényelmetlenségre, hogy: "Az időpontfoglalás technikai okok miatt akadozik, kérjük a türelmét!"
Két nap után kaptam meg az első választ:
Tisztelt Dajkó Úr! Kedves Pál! Köszönettel vettük megkeresését! Kérdésére hamarosan elküldjük a tájékoztatást. Üdvözlettel, NISZ Zrt."
Egy nappal később:
Kedves Pál! Az elmúlt napokban lassulás volt tapasztalható a Központi Időpontfoglaló Alkalmazás működésében, amelyet az időpontfoglalással kapcsolatos, azonos időszakban jelentkező igények jelentős megnövekedése okozott. Mérnökeink, érzékelve a megnövekedett terhelésből eredő, üzemszerű működéstől való eltérést, megtették a szükséges intézkedéseket, valamint további kapacitás-bővítéseket, így a több felhasználónál is tapasztalható lassulás megszűnt, a szolgáltatás zavartalanul elérhető.