Hirdetés

Kapós lett az AOL

Hirdetés

Megijedt a Google, amikor a múlt hónapban kiszivárgott, hogy a Microsoft a világ második legnagyobb portálhálózatát fenntartó AOL és saját internetes üzletága, az MSN összeházasítására készül. Egy ilyen ügylet ugyanis a redmondi technológiák törvényszerű térnyerését hozná az AOL portáljain, ez pedig komoly vérveszteséget okozhatna a keresővállalatnak, amely az idén bevételei 11 százalékát az ott elhelyezett hirdetésekből gyűjtötte be. A Google olyannyira megijedt, hogy sajtóértesülések szerint maga is tárgyalásokat kezdett az America Online kisebbségi tulajdonának megszerzéséért.

A Wall Street Journal úgy tudja, hogy a keresőcég a Comcasttal közösen mintegy 10 milliárd dollárt adna az AOL portáljának és azonnali üzenetküldő szolgáltatásának ötvenszázalékos részesedéséért – a kérőket érthető módon nem érdekli az egyre kisebb súlyú dial-up internetszolgáltatási üzletág –, meghagyva a Time Warnernek a többségi ellenőrzési jogot. Az ügylet egyelőre számos tisztázatlan kérdéssel terhes, többek között nem világos, hogy miként választható le az AOL-ról racionálisan az internetes biznisz – állítják a lap forrásai.

A tárgyalások a gazdasági lap információi szerint a múlt héten San Franciscóban megrendezett Web 2.0 konferencián vettek lendületet, ahol Jon Miller AOL-vezér és több google-os vezető is jelen volt. A keresővállalat ezt követően kereste meg a Comcastot a közös ajánlattétel tervével. Az AOL ugyanakkor több vasat is tart a tűzben, és tovább folytatja a tárgyalásokat a Microsofttal is.

Azóta történt

Előzmények