A Yahoonak nem kell az AOL

Hirdetés

A Yahoo! kiszáll az American Online portáljáért folyó küzdelemből – értesült a The Wall Street Journal. Az újság korábban arról adott hírt, hogy a keresőcég vezérigazgatója, Terry Semel októberben találkozott Richard Parsonszal, a Time Warner elnökével, és a megbeszélésen egy esetleges részesedés-vásárlás is felmerült. A Yahoo! szóvivője elismerte, hogy a két vezető találkozott, de cáfolta, hogy a cégnek tervei lettek volna az AOL-lel.

A Time Warner tulajdonában lévő, az online reklámpiacon jelentős pozícióval rendelkező AOL-ért így már csak Google és a Microsoft versenyez. Elemzők szerint a Google esélyei jobbak, a legnagyobb keresőportál ugyanis már évek óta szoros kapcsolatban áll az AOL-lel – a kapcsolatból tavaly 300 millió dollárt profitált.

Az AOL honlapjait – annak ellenére, hogy modemes internetszolgáltatásának jelentősen visszaesett a népszerűsége –, még mindig havonta több mint 100 millióan látogatják, a cég részesedése az Egyesült Államok online reklámpiacán körülbelül 10 százalékos.

Azóta történt

Előzmények