Az új kólaautomaták felismerik a fogyasztót, és úgy ajánlanak terméket

Minden egyéb felmerülő aggály ellenére valószínűleg lehetetlen a 21. század uralkodó kereskedelmi tendenciájának, a célzott hirdetéseknek gátat vetni. Bizonyítja ezt az is, hogy az elméleti vitákat figyelembe nem véve egy japán cég olyan pályaudvari automaták első darabjait helyezte augusztus 10-én üzembe, melyek már „intelligens módon” reagálnak a hozzájuk közeledő reménybeli fogyasztóra.

Hirdetés

A JR East Water Business Co. nevű vállalkozás a tokiói Sinagava állomáson kísérleti jelleggel két, az eddigiekhez képest radikálisan más elven működő automatát üzemelt be. A korábbinál nagyobb bevételt remélő cég az automatákat 47 hüvelykes érintőképernyővel látta el, melyek már látványban is lenyűgözik az átlagembert.

A trükkök nagyon egyszerűek, a reklámszakmában már rég ismertek, csak most egy szoftver igyekszik megfelelni nekik. Amint a gép szenzorai egy bizonyos távolságban érzékelnek egy embert, letapogatják őt. Ez után (75 százalékos valószínűséggel) megállapítják nemét és korát, majd ehhez képest rendezik el kínálatukat: kiemelik azokat az italokat, melyeket a vállalat szakemberei az eladás reményében ajánlanak. A leendő vásárló ezek után az érintőképernyő segítségével még több információhoz juthat az adott italokról.

Amikor nincs ember a szenzorok hatótávolságában, akkor a gép átvált egy beprogramozott hirdetési üzemmódba, melyet azonban más egyéb adatok is befolyásolnak: milyen évszak van, milyen napszak, milyen meleg/hideg, és ehhez szabja a hirdetéseket; van, amikor csak annyit ír ki egy hatásos grafikával: „Szomjas vagyok!” A gépeket egy központi szerver kontrollálja, fizetni pedig a Japánban elterjedt elektronikus fizetési módokon lehet.

A gyártó cég abban bízik, hogy a következő két évben 500 hasonló gépet tudnak felállítani az országban.

Azóta történt

Előzmények