Az év keresésekben: Google keresési trendek 2019

Az önkormányzati választások, Andy Vajna, a Notre-Dame, a Csernobil-sorozat és csirkemell receptek a legtrendibb kifejezések között.

Közeleg az év vége, jönnek a statisztikák, köztük az egyik olyan, mely sokakat érdekel: milyen kifejezésekre kerestünk rá a legtöbbet a Google szolgáltatásában.

A vállalat a mai napon hozta nyilvánosságra a 2019-es keresési trendeket, amelyek egyedi betekintést engednek abba, mi érdekelte leginkább a világot és Magyarországot idén. A top 10-es listák 74 ország legnépszerűbb témáit fedik le.

„Az év keresései” oldalon a magyar és globális listák mellett a felmérésben résztvevő valamennyi ország idei eredményei is elérhetők: utánanézhetünk egyes szavaknak és szűrhetünk évenként is, valamint az idei év kiemelt témáiról készült videót is megnézhetjük.

A Google idén is a legfelkapottabb keresések adataira (azon keresések, amelyek 2019-ben hosszabb időn keresztül kiugró forgalmat eredményeztek a 2018-as keresésekhez képest) összpontosított.

A magyar listák

A magyar abszolút lista élén a tavalyi évhez hasonlóan idén is egy politikai esemény áll: az önkormányzati választások. Ezt követi Andy Vajna és a Notre-Dame, a top 10-be pedig felkerült még többek között a berlini fal leomlása és az európai parlamenti választások is.

Google-trendek 2019
[+]

A sorozatok közül a Csernobil és a Drága örökösök voltak a legkeresettebbek, a könyvek között a Trónok harca és a Miután kerültek az élre.

Google-trendek 2019
[+]

Sporteseményeknél a női kézilabda-világbajnokság és a Magyarország – Uruguay futballmeccs, a fesztiválok közül pedig a Strand és a Volt fesztiválok érdekelték leginkább a magyar internetezőket.

Google-trendek 2019
[+]

A 2019-es „Az év keresései” listák az év során indított több billió keresés adatai alapján készültek, amelyekből a duplikációk, spamek kiszűrésre kerültek.

Azóta történt

Előzmények