Hirdetés

Rekordot döntöttek a magyar doménregisztrációk

Igény is van rá, szaporodnak a felhasználási területek is – és persze jó üzlet is lehet egy név tulajdonosának lenni.

Az elmúlt 5 évben nem volt példa arra, hogy ekkora mennyiségű .hu végződésű doménnevet regisztráljanak az emberek – írja az elmúlt év statisztikáit összegző elemzésében a rackhost.hu.

2019-ben összesen 96 894 sikeres magyar doménregisztráció történt – ez 6060 darabbal több, mint a 2018-as adat, de az előző fél évtized bármelyikével összehasonlítva is növekedést tapasztalhattunk.

Az elemzés felhívja arra a figyelmet, ez havonta átlagosan több mint 8 ezer új .hu doménnevet jelent, és naponta is átlagosan 270 db új regisztrációt. Amennyiben csak az elmúlt 5 év magyar regisztrációit vesszük szemügyre, akkor láthatjuk, hogy több mint 460 ezer bejegyzés történt. És ez még csak a magyar tartomány, azaz a .hu végződésű nevek, szó sem esett a több száz egyéb, sok esetben sokkal népszerűbb végződésről.

A magyar doméntartomány csak csekély részét teszi ki a világ doménjeinek, de az alábbi diagramon is látszik, hogy például a .com végződésekhez képest elég csekély a magyar domének aránya, de még így is a TOP 50-ben kapunk helyet a több száz végződést tartalmazó rangsorban.


Forrás: rackhost.hu a Domaintools statisztikái alapján

Hiába a népszerűek a .com, .info – és a hangzatos –.tech, .travel, .career stb.– végződések, egy magyar vállalkozásnak vagy magyar közönséget célzó bármilyen weboldalnak érdemes magyar domént – is – regisztrálnia. Nem véletlen, hogy közel 100 ezer .hu név talál gazdára évente.

Rackhost
Forrás: rackhost.hu a Domaintools statisztikái alapján

Felhasználási lehetőségek

Az első mód nem más, mint a weboldalkészítés, hiszen a domének tulajdonképpen az IP-címek szöveges megfelelői, egyediek és ezáltal azonosítják honlapjainkat. Minden bizonnyal többségük ezt a célt is tölti be. Jelenleg világszerte közel 2 milliárd weboldal működik. Ezek lehetnek céges oldalak, webshopok, üzleti vagy személyes blogok, honlapok. Viszont a weboldalak számánál jóval több aktív domént tartanak nyilván. Mégis mi mást lehet velük kezdeni?

A weboldalakhoz mindenképpen szükség van doménnévre, de ilyet akkor is regisztrálhatunk, ha – egyelőre – nem szeretnénk honlapot készíteni. Egyrészt sokan előre lefoglalják a neveket jövőbeli terveikhez, megálmodott márkanevükhöz vagy egy általuk kitalált kreatív vállalkozás névhez, hogy mire a megvalósításra kerül sor, biztosan az ő tulajdonukban legyen a név, nehogy valaki előttük regisztrálja.

Továbbá egyre nagyobb trend a személynevek doménként történő regisztrációja – saját név, gyermek neve stb. –, mely a későbbiekben személyes weboldalnak adhat otthont, de ha nincsenek is jelenleg ilyen terveink, legalább már biztosan a mi tulajdonunkat képezi, és nem foglalhatja le előttünk valaki más, aki ugyanilyen névvel rendelkezik.

Ezenkívül gyakran előfordul, hogy több nevet is ugyanazon weboldalra irányítanak, legyen szó ékezetes és ékezet nélküli verzióról, ugyanarról a névről több releváns végződéssel, vagy használhatjuk weboldalunkhoz a márkánk nevét tartalmazó domént és kulcsszavas verziókat egyaránt.

És persze üzlet a nevekkel való kereskedés, mégpedig nem akármilyen üzlet. 2019 legdrágábban eladott doménneve a voice.com volt, mely 30 millió dollárért kelt el. Természetesen ez nem a magyar piac, de itthon is hallani százezres vagy akár milliós nagyságrendű adásvételekről.

  • Kapcsolódó cégek:

Előzmények