A Google megkezdte a Flash-hirdetések konvertálását

A könnyebb hirdetéselhelyezés és a szabványos forma támogatása érdekében a Google tegnap megkezdte az Adobe Flash technológiára támaszkodó hirdetések konvertálását HTML5 formába – írja tudósításában a VentureBeat.

A cég már évek óta dolgozik a Flash kiváltásán, pontosabban a HTML5-re való áttérésen, ennek legutóbbi állomása volt, hogy egy hónapja közölték: a Chrome, az Internet Explorer 11, a Safari 8 és a béta-verziójú Firefox böngészőkben nem a Flash, hanem a <video> az alapértelmezett videólejátszó.

A hirdetési rendszer átalakítása sem most kezdődött, a Google már tavaly szeptember óta kínál konvertáló eszközt a Google Display Network és a DoubleClick Campaign Manager felhasználói számára. De mostantól az önkéntességnek vége, a cég platformjain megjelenő új és a régi Flash-hirdetéseket egyaránt automatikusan átalakítják.

Mivel nem mindegyik Flash-reklám konvertálható, ezért a képes hirdetéseket leíró külön oldalon tájékoztatnak a szükséges paraméterekről, és itt biztosítanak egy eszközt (a már évek óta elérhető Swiffyt), amivel a hirdető ellenőrizheti, hogy az ő anyaga alkalmas-e a HTML5-ös átalakításra.

Azóta történt

Előzmények