Androidra is jön a 3DMark

Futuremark logóAz elterjedt benchmarkot jegyző Futuremark ma bejelentette, hogy megkezdte a 3DMark Android platformon futó kiadásának fejlesztését. A finn szoftvercég jelenleg hardvergyártó partnereket toboroz a termékhez, ők részt vehetnek a specifikációk kialakításában és hozzáférnek a készülő tesztverziókhoz is.

„1998 óta használja a játékra szánt hardverek teljesítményének pontos mérésére a 3DMarkot a PC-iparág. 2012-ben a 3DMark meg fog jelenni az Android platformon is, egy olyan professzionális benchmarkként, amelyben megbízhatnak az alkatrészgyártók, a beszállítók és az eszközgyártók, és amely egyben a legjobb grafikát és effekteket vonultatja majd fel” – mondta a bejelentés kapcsán Jukka Mäkinen, a Futuremark vezérigazgatója.

A cég szerint az androidos kiadás a játékteljesítményt renderelési, processzor- és fizikai számítási tesztek alapján végzi majd. A valós idejű grafika az OpenGL ES API-ból a maximumot fogja kihozni, és az eredmények összevethetők lesznek a Windows 8-as verzióban elértekkel – ígérik. A közlemény szerint az androidos port 2012-ben jelenik meg, de hogy pontosan mikor, azt nem közölték.

Előzmények