Új üzleti megoldással kísérletezik a Facebook

Azt próbálgatják, hogy a csoportok adminisztrátorai havidíjat is szedhessenek az extra tartalomért.

A tegnap megjelent hivatalos bejegyzés szerint a közösségi oldal egy olyan funkciót tesztel, mely lehetőséget adna a Facebook-csoportok adminisztrátorainak, hogy pénzt keressenek a csoport működtetésével – vagyis havi tagdíjat kérhetnének.

Nyilván azért jutottak erre az elhatározásra, mivel a Csoport, ahol az egy téma iránt érdeklődők gyűlnek össze, a Facebook egyik legnépszerűbb szolgáltatása, mind az exkluzívabb, zárt csoportok, mind a nyílt csoportok. A Csoport üzletág termékigazgatója, Alex Deve posztjában arra hivatkozott, hogy a csoportok adminjai nagy számban keresték meg őket, hogy munkájukért milyen módon lehetne pénzt kérni.

Facebook
[+]

A jelenlegi tesztüzembe egyelőre kevés, de népszerű csoportot vontak be. A leírás alapján ezek a csoportok a jelenlegi fázisban nem magáért a tagságért kérnek havidíjat (10-30 US dollárt), hanem egyfajta „alcsoportokat” hoznak létre, és az előfizetőknek extra szolgáltatásokat, hozzáféréseket, tartalmakat kínálnak.

A Facebook – egyelőre – nem kap részesedést a havidíjakból, a tesztidőszakban gyűjtik és kiértékelik a tapasztalatokat, mivel távlatilag minden csoportadminra ki akarják terjeszteni a lehetőséget.

Azóta történt

Előzmények