Hirdetés

Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket

A Klarna szerint jól működnek az AI-chatbotok, így sorra váltják le a dolgozóikat.

A Klarna nevű vállalat több száz dolgozóját küldte el, és további létszámcsökkentésre készül – az AI-chatbotok ugyanis beváltak, jól kezelik az ügyfélmegkereséseket, a gondokat rövidebb idő alatt megoldják.

A BNPL-cég (amely lényegében egyfajta rövid, kedvező hitelt ad bármilyen vásárláshoz) jövőre már tőzsdére készül, az AI-t pedig az elsők között vezette be, hogy fokozza a termelékenységet és csökkentse a költségeket.

A Klarna szerint az AI-asszisztensük 700 ember munkáját látja el, az átlagos megoldási idő 11 perc helyett már csak 2 perc. Egy éve 5000 álláshelyük lett volna, ez most 3800 – és állítólag lemorzsolódással és a toborzás beszüntetésével jutottak el ide, nem konkrét leépítésekre helyezik a hangsúlyt.

A jövőben is legfeljebb mérnököket vesznek fel, a dolgozói létszámot 2000-re csökkentenék (bár azt nehéz kitalálni, hogy kirúgások nélkül hogyan, de a lemorzsolódás is sokféleképp történhet…).

A Klarna 2021-ben 46 milliárd dollárt ért, akkor az árbevétele jóval kisebb volt, de 7000 embert foglalkoztatott.

Előzmények