A Klarna nevű vállalat több száz dolgozóját küldte el, és további létszámcsökkentésre készül – az AI-chatbotok ugyanis beváltak, jól kezelik az ügyfélmegkereséseket, a gondokat rövidebb idő alatt megoldják.
Hirdetés
A BNPL-cég (amely lényegében egyfajta rövid, kedvező hitelt ad bármilyen vásárláshoz) jövőre már tőzsdére készül, az AI-t pedig az elsők között vezette be, hogy fokozza a termelékenységet és csökkentse a költségeket.
A Klarna szerint az AI-asszisztensük 700 ember munkáját látja el, az átlagos megoldási idő 11 perc helyett már csak 2 perc. Egy éve 5000 álláshelyük lett volna, ez most 3800 – és állítólag lemorzsolódással és a toborzás beszüntetésével jutottak el ide, nem konkrét leépítésekre helyezik a hangsúlyt.
A jövőben is legfeljebb mérnököket vesznek fel, a dolgozói létszámot 2000-re csökkentenék (bár azt nehéz kitalálni, hogy kirúgások nélkül hogyan, de a lemorzsolódás is sokféleképp történhet…).
A Klarna 2021-ben 46 milliárd dollárt ért, akkor az árbevétele jóval kisebb volt, de 7000 embert foglalkoztatott.