Dell és Microsoft összefogás az AIDS ellen

Hirdetés

Péntektől a Microsoft és a Dell is csatlakozik az afrikai AIDS-betegek gyógyszerellátását jelentős anyagi támogatással segítő (RED) kampányhoz – áll a Reuters hírügynökség mai jelentésében. A Dell várhatóan ekkor dobja piacra (PRODUCT) RED márkajelzéssel ellátott asztali számítógépeit és noteszgépeit, melyek árából 80 vagy 50 dollár kerül a Nemzetközi AIDS Alaphoz.

Az amerikai számítógépgyártó egyelőre három (PRODUCT) RED termékkel egészíti ki kínálatát: piacra kerül a népszerű XPS One asztali gép, illetve az XPS M1330 és M1530 notebookok speciális, valamelyest áttervezett változata. A számítógépeken Windows Vista operációs rendszer fut majd, a (RED) kampány imázsához igazodó speciális asztalháttérrel és kiegészítőkkel (például oldalsáv-eszközökkel). A gépeket más cégek (PRODUCT) RED termékeihez hasonlóan vörösre színezik majd.

A jótékonykodásra buzdító Dell gépek tervezésében részt vett a U2 frontembere, Bono is, aki a (RED) kampány egyik ötletgazdája és arca is egyben. Az énekes által 2006-ban elindított jótékonysági akció több ikonikus márkát is maga mellé állított (ilyen például az Apple, a Motorola vagy a Converse), és bár egy az Advertising Age-ben megjelent negatív hangú kritika miatt elveszítette támogatóinak egy részét, a mai napig megközelítően 53 millió dollárt utalt át a Nemzetközi AIDS Alap számlájára.

Bill Gates egy interjúban nemrég védelme alá vette a szervezetet: „Azt hiszem, még az életmentő tevékenységeket is lehet kritizálni. Nem tudom, ha valakinek van jobb ötlete az életek megmentésére a (RED)-nél, szóljon, tárt karokkal várjuk” – nyilatkozta a vagyonának tekintélyes részét jótékony célokra fordító Microsoft-elnök, aki a „kapitalizmus kreatív felhasználásának” nevezte az adakozás eme formáját. A redmondi szoftvercég várakozásai szerint több százezer (RED) márkajelzésű Dell számítógép találhat gazdára a kampány ideje alatt.

A Dell, a Microsoft és a (RED) együttműködését várhatóan a hétvégén kezdődő davosi Világgazdasági Fórumon jelentik be. A gépek az Egyesült Államokban pénteken, a világ harminc másik országában január utolsó napján kerülnek a boltokba.

Azóta történt