A hazai cégek is a videokonferenciában látják a jövőt

A Cisco a kutatás során a kommunikációs eszközök és az együttműködési technológiák használatában uralkodó trendeket igyekezett felmérni, és egyben a kommunikációs tendenciák jövőbeli irányát is fel kívánta térképezni.

Hirdetés

Nem meglepő, állapítja meg a jelentés, hogy a válaszadók szerint a költségcsökkentés továbbra is meghatározó lesz a hazai vállalatok életében, így az új kommunikációs technológiák bevezetésénél is elvárás a kiadások, például az utazási költségek csökkentése. Emellett a kommunikáció és a szervezeti működés hatékonyságának növelését, a döntési folyamatok felgyorsítását várják elsősorban. A felmérés résztvevői szerint az együttműködést támogató megoldások esetében – amelyeknél egy applikációból számos kommunikációs lehetőség elérhető – a leghasznosabbak: az azonnali üzenetküldés és telefon funkció integrálása, a jelenlét-információ (amelynek segítségével látható, hogy egy adott kolléga vagy partner éppen elérhető-e és milyen módon), valamint a webes konferenciához kapcsolódó fájlok felhőalapú tárolása és megosztási lehetősége.

A videokonferencia-megoldásokkal szemben támasztott legfontosabb igény az egyszerű kezelhetőség. A válaszadók szívesen használnának olyan videokonferenciás tárgyalót vállalatuknál, amelyet egy telefonhívás egyszerűségével kezelhetnek és életnagyságban láthatják beszélgetőpartnereiket, mintha egy asztalnál ülnének velük. A szakemberek úgy gondolják, hogy a videokonferencia-megoldások használatával cégük sok pénzt tudna megtakarítani az utazásokon.

A kutatás fenti megállapításai egybecsengenek a Cisco nemrégiben publikált nemzetközi felmérésének eredményeivel, amely szerint a feltörekvő fiatal szakemberek leginkább biztonságos és jó minőségű videokonferencia-megoldások segítségével kommunikálnának kollégáikkal, üzleti partnereikkel.

A hazai kutatás legfőbb megállapításai

  • a hazai vállalatok külső és belső kommunikációjának fő csatornája továbbra is az e-mail (34%), amelyet a telefonos (26%) és a személyes megbeszélés (23%) követ
  • ami a jövőt illeti, arra a kérdésre, hogy az elkövetkező egy évben az üzleti kommunikációhoz kapcsolódóan mely területen javasolna fejlesztést cégénél, a válaszadók többsége az online, webes konferencia lehetőségét (23%), okostelefonok, táblagépek beszerzését (22%), valamint a videokonferencia bevezetését (20%) nevezte meg.
  • a vállalatnál használt kommunikációs csatornákat a munkatársak közel kétharmada (57%) mobileszközökön (laptop, okostelefon, táblagép) veszi igénybe, az asztali eszközöket (PC, asztali telefon) a válaszadók 37 %-a tekinti elsődleges kommunikációs eszköznek, míg 6% használ számítógépre (PC vagy laptop) telepített telefonos alkalmazást
  • a felmérésben résztvevő mintegy 300 üzleti döntéshozó és informatikai szakember szerint a költségcsökkentés és a biztonság kezelése mellett az adatforgalom növekedése, a BYOD (bring your own device – a saját készülékek munkahelyi használata), a felhő és a videokommunikációs megoldások terjedése lesznek az informatikai osztály munkáját leginkább meghatározó trendek

Azóta történt

Előzmények

  • A felhő megállíthatatlan

    A Cisco friss felmérése szerint 2017-re várhatóan több mint négyszeresére nő a felhőalapú adatforgalom, melynek kétharmada addigra az adatközpontok köré összpontosul.

  • Ez a jövő? Mobil ügyfélszolgálati pontok videokonferenciával

    A Cisco a vállalati szektorban meglehetősen sikeresen bevezetett TelePresence technológiát egy új területen igyekszik sikerre vinni.

  • Gondolt már a Cisco szerverekre?

    (x) Magyarországon a Cisco jelentős ismertséggel és komoly ügyfélkörrel rendelkezik a hálózati eszközök piacán. Szerverkérdésben ugyanakkor - bár a céget egy nemrég közzétett Gartner jelentés is a három vezető gyártó közé sorolta a blade szerverek piacán - sok hazai IT szakember csak most ismerkedik a Cisco-val, mint szervergyártóval.

  • A munkahelyeken is terjed a mobil eszközök használata

    A Cisco Magyarország felmérése szerint a hazai munkavállalók 60%-a rendelkezik a munkahelyi hálózathoz csatlakoztatható mobileszközzel, és a vállalatok többsége engedélyezi is a hozzáférést.