Belehúz a D-Link

A D-Link terveiről és stratégiájáról adott tájékoztatást magyarországi látogatása alkalmával a nemrég a vállalat kelet-európai regionális központjának élére kinevezett Roman Napierala. A D-Link szervezeti felépítését a kelet-közép-, illetve kelet-európai piac sajátosságaihoz igazodva ez év januárjában alakították át, a Magyarországot is magában foglaló régió központja Varsóba került. Az új struktúrában az Élő András által irányított magyar képviselet menedzseli a térség valamennyi telekommunikációs és internetszolgáltatói projektjét.

A hálózati piac jól különválasztható az otthoni és kisirodai felhasználásra szánt termékeket felvonultató, ún. SoHo piacra, illetve a jellemzően évek óta jelenlévő, nagy márkák uralta üzleti szektorra. A D-Link erős pozíciókkal rendelkezik az előbbi piacon, egyes szegmensekben piacvezető, és egy erős márkanavet tudhat magáénak, azonban a kemény árverseny miatt tovább kell lépnie, és különösen az üzleti piacon kívánja megerősíteni helyzetét.

A gyártó az elmúlt hónapokban jelentősen frissítette üzleti kategóriájú termékeinek kínálatát: 2005 őszén mutatták be az xStack nagyvállalati switch termékcsaládot, ez év elejétől pedig már az új generációs NetDefend tűzfalak is elérhetők, melyek kis- és középvállalkozások és nagyvállalatok igényeinek is megfelelnek.

A termékek mellett a szolgáltatásokat is fejlesztették, így valamennyi üzleti switchre élettartam-garanciát vállalnak, a (leendő) ügyfelek a vásárlást megelőzően tesztterméket igényelhetnek, és javítják a szervizhátteret is. A partneri kapcsolatok szorosabbra fűzése érdekében március 1-től bevezették a Partner+ Programot, mellyel elsősorban a rendszerintegrátorok számára kínálnak plusz szolgáltatásokat: ingyenes kereskedelmi és technikai támogatást, oktatást, értékesítés-támogatási anyagokat, műszaki hotline-t, forgalomarányos visszatérítést és más ösztönző programokat. A D-Link számára komoly eredmény, hogy bekerült a közbeszerzési beszállítók körébe; jelenleg 14 közbeszerzési partner közül hét értékesíti a gyártó eszközeit.

A D-Link Magyarország 2001 óta egyenletes növekedést produkált; árbevétele a tavalyi évben 34 százalékkal emelkedett, és 2006-ban is hasonló mértékű bővülésre számítanak. Az árbevétel jelentős részét a szélessávú és vezeték nélküli eszközök tették ki, azonban egyre nagyobb szerepet kapnak a menedzselhető switchek és tűzfalak, valamint az üzleti kategóriájú Ethernet és vezeték nélküli megoldások. Egy rövid átmeneti időszakot követően 2006 januárjától újabb egy évig a D-Link szállíthatja a Magyar Telekom működési területén telepített modemeket. A megállapodásnak köszönhetően 2006 végére a magyarországi ADSL felhasználók 70 százaléka D-Link modemmel kapcsolódik az internethez. Az ADSL2/2+ modemekkel is elkészültek, így az új technológia bevezetése után is D-Link fogja biztosítani az eszközöket. A gyártó az Enternetet és az EuroWebet is kiszolgálja. Az otthoni és kisvállalati felhasználókat érinti, hogy szerződést kötött az Agnitum tűzfalak hazai forgalmazójával, a Nollex Kft.-vel, így e hónaptól számos SoHo termék Agnitum Outpost tűzfal licenccel vásárolható meg.

A kiskereskedelmi jelenlét erősítése érdekében új disztribúciós szerződést kötöttek az RCE Trade Kft.-vel, így a D-Link eszközök több országos áruházláncban megtalálhatók lesznek. A trendekhez igazodva a vállalat számos terméke támogatja az IP-alapú telefonálást, részint a SIP protokoll, részint a Skype támogatásával, és folyamatosan zajlik a WiMAX szabványt támogató eszközök fejlesztése is.

Azóta történt

Előzmények