Egy magyar startup is bejutott a digitális városok döntősei közé

A magyar BeeRides a régió első repülőtéri közösségi autómegosztója, amely nagy eséllyel száll ringbe az 50 ezer eurós pénzjutalomért és az egy éven át tartó, személyre szabott üzletfejlesztői támogatásért.

Látássérülteknek kifejlesztett tablet. Távoli szakértői támogatást biztosító okosszemüveg. Valós idejű információs rendszer, amely bármely üzemet digitális okos gyárrá alakít. Íme három abból a 44 innovatív technológiából, amelyek bekerültek az EIT Digital pán-európai versenyének döntőjébe.

16 ország 44, növekedési fázisban lévő vállalkozása kapott meghívást az EIT Digital Challenge november végén megrendezésre kerülő öt döntőjének egyikére. A 11 angol, 5 francia s 4 spanyol scaleup mellett Közép-Kelet Európából egyedüliként egy magyar vállalkozás is bekerült a legjobbak közé. A döntőbe jutott cégek közös jellemzői, hogy várható idei bevételük eléri a 640 ezer eurót, 13 főt foglalkoztatnak, s ez idáig átlagosan 700 ezer euró tőkebevonást könyvelhettek el. A vállalkozások 57%-ának alapítója vagy társalapítója nő.

Öröm és bizakodás

Az EIT Digital pán-európai startupversenyére összesen 25 ország 234 kezdő vállalkozása nevezett az alábbi öt kategóriában: digitális ipar, digitális városok, digitális jólét, digitális infrastruktúra és digitális pénzügyek. A döntőbe jutott csapatok névsora itt tekinthető meg.

A versenyre a nyolc magyar pályázó közül a repülőtéri közösségi autómegosztó szolgáltatást kínáló BeeRides bejutott a legjobbak közzé. „Nagyon örülök, hogy a tavaly alapított magyar startup ötletét és üzleti tervét kellően innovatívnak és ígéretesnek találta az EIT Digital pán-európai zsűrije, hogy meghívja a cég képviselőjét a párizsi döntőre” – mondta Horváth Zoltán, az EIT Digital Budapest igazgatója, és hozzátette: „Az ötlet jól kiaknázható lehetőség, hiszen a digitális átalakulásnak köszönhetően egyre inkább elterjedő megosztás alapú gazdasági modellre épülő vállalkozások hozzájárulnak az erőforrások optimalizálásához, ráadásul költséghatékony megoldást is jelentenek a szolgáltatással élők számára.”

Bősze Botond, a BeeRides üzletvezetője szerint: „Célunk, hogy minél több ember számára segítsünk abban, hogy olcsóbban és kényelmesen utazhassanak a reptéri közösségi autómegosztás segítségével. A magyar sikereket látva fontos számunkra, hogy egyre több helyen tegyük elérhetővé szolgáltatásainkat. Nemzetközi terjeszkedésünk első állomásaként hamarosan bejelentjük, hogy Németországban is elérhetővé tesszük a repülőtéri közösségi autómegosztás innovációját. A nemzetközi terjeszkedést segíti majd az EIT Digital rendezvénye is, ahol még több külföldi kapcsolatot építhetünk. Amennyiben megnyerjük a fődíjat, az EIT Digital üzletfejlesztői nemes célt szolgálnak majd, hiszen hozzájárulnak, hogy a naponta elpazarolt 27 milliárd kihasználatlan autóórát közösen csökkentsük, és az utazást még olcsóbbá tegyük mindenki számára.”

Program

A döntőbe jutott csapatok személyesen mutatkozhatnak be a szakmai zsűrik előtt. A 2016 novemberében megrendezendő döntőknek öt európai nagyváros ad otthont. A pályázók célja, hogy az EIT Digital nyílt innovációs hálózatának segítségével kilépjenek a nemzetközi piacra.

A kategóriánként megrendezésre kerülő döntőkön három-három vállalkozás részesül majd díjazásban. A döntők helyszínei és időpontjai:

  • 2016. november 21. – Stockholm – digitális infrastruktúra
  • 2016. november 24. – Eindhoven – digitális jólét
  • 2016. november 28. – London – digitális pénzügyek
  • 2016. november 29. – Párizs – digitális városok
  • 2016. november 30. – Helsinki – digitális ipar

A BeeRides

A vállalkozás adatai szerint a BeeRides segítségével az elmúlt egy évben ügyfeleik több mint 100 millió forinttal olcsóbban utaztak: ez a szám tartalmazza az ingyenes repülőtéri parkolás értékét, valamint a pénzjövedelmet, amit az autók tulajdonosaik számára termeltek, míg ők távol voltak, és azt a megtakarítást, amivel a náluk autót bérlők előnyösebben jártak, mintha más kölcsönző szolgáltatásait vették volna igénybe.

A cég az autók értékeinek védelmében teljes körű, a tulajdonosok számára önrész nélküli biztosítást köt, mely az autókat védi akkor is, amikor a parkolóban várakoznak, és akkor is, amikor kibérelik őket. Ezen felül egy IoT-alapú GPS-es nyomkövetőt helyeznek az autókba, melyen keresztül mérik, hogy a bérlők hogyan használják a járműveket, beleértve az esetleges hirtelen gázadást, fékezést, kanyarodást, vagy a gyorshajtást.

Online előfoglalást követően, a reptérhez legközelebbi parkolóba érve mindössze annyi a feladat, hogy a forgalmit és a kulcsot a tulajdonos leadja. A cég az év minden napján nonstop nyitva tart.

Fényképes állapotfelmérés rögzíti az autók állapotát a parkolást követően, minden bérlési tranzakció előtt és után. Ezekhez a képekhez online hozzáférést adnak, valamint meg lehet nézni, hogy a bérlők hogyan vezették kocsit. Amikor az utas hazaérkezik, annyi a dolga, hogy felhívja a transzferbusz telefonszámot, és a parkolóban átveszi a kívül-belül kitakarított, lemosott autójának kulcsát és papírjait. A parkolás és az autómosás akkor is ingyenes, ha az autót nem vette bérletbe ki senki.

A világban az 1.2 milliárd autó kihasználtsága a 6%-ot sem éri el. Amikor repülővel külföldre utazik valaki, autója biztosan kihasználatlan, és a Liszt Ferenc repülőtér mellett egy átlagos nyári napon 7000 autó parkol, és várja, hogy tulajdonosa hazatérjen, és újra elfordítsa az indítókulcsot. 2 milliárd forintnál is többet költünk évente reptéri parkolásra, emellett a reptéri autókölcsönzés drága mulatság. A nagy kölcsönzők szolgáltatása eléri a bruttó napi átlag 18 ezer forintot, míg a BeeRidesnál napi 5000 forintot sem kell fizetni.

 

Azóta történt

Előzmények