Átláthatóbb mobiltarifák

Hirdetés

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) egy olyan honlapot indított Tantusz néven, melyen az érdeklődök összehasonlíthatják a hazai mobilszolgáltatók meglehetősen komplex tarifacsomagjait. Ma Magyarországon a három mobiltávközlési vállalatnak 9,1 millió ügyfele van, akik összesen közel 100 különféle előfizetéses és kártyás csomag közül választhatnak.

A www.tantusz.nhh.hu címen elérhető mobiltarifa-összehasonlító rendszer a tarifacsomagok mintegy 300 változatának legfontosabb elemeit veszi figyelembe – mondta Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője, hozzátéve, hogy a programban szereplő díjtételeket folyamatosan frissítik, hogy mindig naprakész adatbázis álljon a felhasználók rendelkezésére.

A Tantusz eredményes használatához ajánlott a már meglévő számlák vagy a telefonálási szokások alapján kiválasztani a legfontosabb adatokat, azaz a hívási irányokat, hogy mely vezetékes vagy mobilhálózatokba telefonál, hogy mikor és milyen hosszan teszi ezt, valamint a küldött SMS-ek és MMS-ek számát, illetve a WAP- és GPRS-forgalmat is.

A program a várható költségek becslésénél csak a legfontosabb, széles körben elérhető és elterjedt, sokak által használt szolgáltatások díjelemeit veszi figyelembe. Az adatok bevitele után kiválasztja a három hazai szolgáltató két-két, a felhasználó számára legkedvezőbb ajánlatát.

Hasonló szolgáltatást indított el az ősszel az Európai Bizottság is, mely kifogásolta, hogy a mobilszolgáltatók indokolatlanul magas roaming-tarifákkal dolgoznak az EU-ban. A testület ezért egy olyan weboldalt készíttetett, mely lehetőséget ad az érdeklődőknek az árak összehasonlítására, és tájékoztatja a külföldre utazókat arról, hogy a célországban mely szolgáltatóval telefonálhatnak a legolcsóbban.

Azóta történt