Okostelefonnal ellenőrizhető a termék eredetisége

Már bőségesen elérhetőek a piacon különféle eredetiségellenőrző technológiák, ám egy neves divatipari cég, a londoni Conceptable egy olyan megoldást dolgozott ki, mely egyrészt a márkavédelmet szolgálja, másrészt kiváló marketingeszköz is lehet.

Az elismert divatipari szakértő, Ben Muis vezette csapat Authicode néven fejlesztett ki egy okostelefonokon használható alkalmazást. Az alkalmazás keretei között a felhasználót árulkodó módon „márkarajongónak” hívják, és már ez is elárulja, hogy milyen célcsoportot néztek ki maguknak a fejlesztők.


Egy nem kevéssé elfogult kampányfilm a hamis árukról

A használat nagyon egyszerű, nem különbözik más szolgáltatásokétól: a vásárolni szándékozó leolvassa készülékével az áru kódját, és ellenőrizheti az eredetiséget. Amiben a felhőalapú Authicode több, mint a versenytársai: a platform számos egyéb szolgáltatást is kínál. A központi adatbázis alapján meg lehet keresni, hogy konkrétan hol gyártották a terméket, meg lehet tudni, hogy volt-e már korábban panasz rá a eredet miatt, illetve szinte korlátlan mennyiségben képes egyéb információkat is megosztani: garancia, jótállás stb. Az interaktivitás miatt a szolgáltatás kiváló eszköz arra, hogy bevonja használóját a „rajongói táborba”, vagyis a lehető leghatékonyabb reklámozást teszi lehetővé.

Azóta történt

Előzmények