A Google mától képes a Flash-oldalakon is keresni

Az érintett cégek tegnap jelentették be, hogy a közös munka eredményeképpen mától egy új algoritmus segítségével a Google és a Yahoo! keresőmotorjai képesek a belső Flash-oldalak tartalmában is keresni.

Eddig az úgynevezett RIA (Rich Internet Application) felületek és a dinamikus elemeket tartalmazó oldalak szinte láthatatlanok voltak a keresők számára, ez az új fejlesztés azonban beemeli őket a nagy keresők adatbázisába – jelentette be David Wadhwani, az Adobe üzleti platformokért felelős alelnöke. Az új technológiában egy speciális Flash Player mint virtuális felhasználó nézi végig a .swf fájlokat tartalmazó weboldalakat, megkeresi a bennük található szöveges tartalmakat, s lefordítja őket a kereső számára.

A változásnak a várakozások szerint főképp a kereskedelemben dolgozó cégek örülnek majd, hiszen közülük sokan használnak látványos elemeket tartalmazó Flash-oldalakat. Ugyanakkor – említi meg többek között a PC Magazine – sokan vélik úgy – talán hívhatjuk őket a web puristáinak –, hogy a világháló szellemével ellentétes az, ha az oldalak megszerkesztésénél egy-egy cég tulajdonában lévő technológiát használnak a készítők. Erre a kritikára az Adobe alelnöke azzal érvelt, hogy számtalan lehetőséget kínáló technológiájuk igen népszerű, az ingyenes Adober Flash Player az internetkapcsolattal rendelkező számítógépek 98 százalékán fel van telepítve, s versenytársuk, a Microsoft Silverlight nevű technológiája is mind népszerűbb.

A Google már használja az új algoritmust, a közeljövőben a jelenleg még apróbb technikai problémák kijavításán dolgozó Yahoo! is bevezeti, s az Adobe a kisebb keresőket is meg kívánja nyerni.

Azóta történt

Előzmények