Az Activision Blizzard 5,9 milliárdért szerzi meg a Candy Crusht

Még mindig rengetegen játszanak a Candy Crush nevű cukorforgató játékkal, illetve az azt készítő King Digital Entertainment több mint 200 másik címével. 2015 harmadik negyedévében például havi 474 millió aktív felhasználója volt a vállalatnak. A húzónév továbbra is a Candy Crush Saga, de a mikrotranzakciók száma 2013 óta apad. Nem vártak tovább, hagyták, hogy felvásárolja őket az Activision Blizzard (a két cég 2008-ban olvadt össze), piaci ár fölött, részvényenként 18 dolláros áron. Az üzletet jóvá kell hagynia az ír hatóságoknak is, várhatóan 2016 tavaszára fejeződhet be a tranzakció.

Az 5,9 milliárd dolláros vételár a felhasználószám és a forgalom alapján (2014-ben 1,33 milliárd dollár) nem kiugróan magas, főleg a tavalyi Facebook WhatsApp felvásárlás 19 milliárdja után, azonban így is komoly összeget kell letennie az idei év végére 36 milliárdos bevétellel kalkuláló Activision Blizzardnak.


[+]

Hogy egy leszállóágban lévő, mindeddig megújulni nem tudó vállalat megéri-e a rá fordított összeget, hamarosan kiderül. A Zynga és a Farmville esete jól mutatja, hogy a csúcson túl elbocsátásokra és átalakításra van szükség, a siker pedig ennek ellenére nem garantált. A facebookos játékok ráadásul egyre kevésbé érdekesek a felhasználóknak, főleg úgy, hogy a fiatalabb generáció szerint a közösségi oldal már nem menő.

Azóta történt

  • Tisztán kínai kézen a LOL kiadója

    A Tencent száz százalékos tulajdonrészt szerzett a Riot Games fejlesztőcsapatában. Részesedésük van az Activision Blizzard és az Epic Games cégében is.

Előzmények