Hirdetés

A HP a legnagyobb

Hirdetés

Biztosan őrzi tavaly megszerzett első helyezését a globális PC-piacon a Hewlett-Packard – derül ki az IDC piackutatónak az idei első negyedévet felölelő jelentéséből. A vállalat a tavalyi év első trimeszteréhez képest 28,2 százalékkal növelte forgalmát, aminek köszönhetően részesedése 16,5-ről 19,1 százalékra ugrott. Eközben a magát átszervezésekkel kúráló Dell – amely egy éve még az első helyen állt a toplistán – 6,9 százalékos forgalomcsökkenést tudott csak felmutatni, és így 18,2 százalékról 15,2 százalékra apasztotta piaci befolyását.

Amint arról lapunk is több alkalommal beszámolt, a Dellt tavaly elhagyta korábban hűséges társának látszó jó szerencséje. Pedig a vállalat 1997 és 2005 között megállíthatatlannak tűnt, és folyamatosan morzsolta riválisai piaci részesedését – még olyan időszakokban is, amikor a PC-piac visszaesőben volt. Kevin Rollins tavaly menesztett vezérigazgató ebben az időszakban kevélynek ható optimizmussal azt jósolta, hogy a cég 2006-ban eléri a 60, az évtized végére pedig a 80 milliárd dolláros éves árbevételt. Tavaly azonban – története során először – a vállalat növekedési üteme elmaradt a piacétól, és a pénzügyi évet végül csak 55,9 milliárdos forgalommal zárták.

Összességében az első negyedév jó időszak volt a PC-piacon, noha néhány gyártó jobban teljesített a többieknél – osztotta meg magvas értékelését a publikummal a piackutató egyik elemzője, David Daoud. A globális eladások 10,9 százalékos emelkedése – ilyen ütemű negyedéves bővülésre egy éve nem volt példa – javarészt a laptopok iránti erős keresletnek volt betudható, a Microsoft új operációs rendszere, a Windows Vista csak marginális mértékben segített – állítja az IDC.

A negyedév során összesen 58,9 millió PC – asztali számítógép, notebook és x86-os szerver – fogyott a világon. A regionális megoszlásban ugyanakkor egyenetlenségek láthatók. Az észak-amerikai piac például mindössze 3,6 százalékkal bővült – ennél az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló ún. EMEA régió, valamint Ázsia is sokkal jobban teljesített.

A harmadik legnagyobb gyártó – holtversenyben – a tajvani Acer, amely egyben a legdinamikusabb fejlődést mutatta fel: 41,4 százalékkal növelte forgalmát, és ezzel 5,3 százalékról 6,7 százalékra piaci részesedését. Ugyanilyen piaci befolyással bír a kínai Lenovo, amelynek eladásai 17,4 százalékkal növekedtek a negyedév során. Az ötödik helyet a Toshiba foglalja el 4,3 százalékos részesedéssel és 12,7 százalékos forgalomnövekedéssel.

  • Kapcsolódó cégek:
  • HP
  • Dell

Azóta történt

Előzmények