Irtózatos mennyiségű pénzt vertek el a kínaiak

A Singles' Day alkalmából rendezett 11.11 Shopping Festival, amit az Alibaba Group bonyolított, összesen 9,3 milliárdos bevételt hozott egyetlen nap alatt. A féltávnál előrejelzett 10 milliárd ugyan nem, de a tavalyi év rekordjának megdöntése csont nélkül megvolt. Ráadásul a 24 órás akció ezzel az eredménnyel a világ legnagyobb online vásárlós bulijává nőtte ki magát.

Alig múlt éjfél, az Alibaba Group máris bejelentette, hogy az értékesítés eredménye, amit az Alibaba Group kínai és nemzetközi piacterei összehoztak - és így az Alibaba fizetési megoldása, az Alipay - a tavalyi évhez képest 60,3 százalékkal jobb, mint a 2013-as évben, amikor 5,8 milliárd dollár értékben értékesítettek online, egy nap alatt.

Hirdetés

 

 

Összehasonlításképp: az amerikaiak nagy online vásárlós napja, a Cyber Monday a tavalyi évben 1,735 milliárd dollárt hozott összességében (a Black Friday is jelentősen elmarad, ha az online költéseket vesszük figyelembe).

Ha pénzügyileg nézzük és azt, hogy a 9,3 milliárd 42,6 százalékát fizették mobilról vagy táblagépről, akkor ez annak ellenére megdöbbentő adat, hogy az IT café is megírta, a kínai netező jellemzően mobilról éri el a világhálót.

Szerencsére a kínai kormány nem állt be az Alibaba és a netezők közé, így egy nap elég volt arra, hogy a vállalat oldalain gazdára találjon többek között:

  • 1,2 millió háztartási gép
  • 3 millió világítástechnikai termék
  • 200 000 flakon mosószer
  • 50 000 új autó

Az idei volt az ötödik alkalom, hogy az Alibaba megrendezte a 11.11 Shopping Festivalt. Ez volt azonban az első év, hogy az akciót nemzetközi szinten is meghirdette a cég. Összesen 217 ország lakói vásároltak a vállalat piacterein az akció ideje alatt. Az azonban nem fog kiderülni, hogy ez a lépés mennyi pénzt hozott pontosan, ugyanis a nemzetközi részadatokat nem hozta nyilvánosságra az Alibaba.

 

Azóta történt

Előzmények