-
IT café
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zitronensaft
aktív tag
válasz faranus #31310 üzenetére
Az új modemben kapcsold ki a wifinél az energiatakarékos wmm funkciót.
Az általános beállítások menüben meg a helyi hálózatnál írd be a google két dns szerverét. Előtte azért próbáld ki hogy kábellel kapcsolódva is ugyanez-e a hibajelenség.
Gondolom modem újraindítás már megvolt...[ Szerkesztve ]
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz faranus #48879 üzenetére
Üdv!
Több dolog is lehet, ha megnézed ezt a pár dolgot akkor meglehet mondani hogy kb mi okozhatja
Lehet gyengélkedik a modem ettől független meg kellene nézni az értékeket hogy megvan-e a 8/4 freki.
Kábelen sincs meg a sebesség?
Mert ha megvan akkor wifiprobléma van tehát csatornát kellene váltani összefoglalóban levannak írva a teendők.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz faranus #48886 üzenetére
Böngészőbe beírod hogy 192.168.100.1 utána admin admin majd kapcsolat menüpont alatt felfelé és lefelé menüpontokban megtudod nézni az értékeket.
Utána megnézed (ha könnyen hozzáférhető helyen van) hogy koax kábel milyen tipusú osztóval van elosztva és Fam feliratú csillapítót látsz-e. -
kabelmania27
Topikgazda
válasz faranus #48889 üzenetére
Oksa, magas az adási.
Nézd meg hogy a modem az osztó a -3,5ös kimenetén legyen, ha mindhárom kimenet egyforma csillapítású (5,8-6) akkor nem tudsz mit csinálni max ha egyik kimeneten nincs semmi akkor cseréled kettes osztóra.
Nézd meg hogy nem lazultak-e ki az F csatlakozók modemnél és az osztónál, toldásnál.
Csillapító az osztó előtt és után vagy a modemnél szokott lenni de két tévé mellett általában nincs.[ Szerkesztve ]
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz faranus #48895 üzenetére
Megoldhatja mert +4dB-vel többet kapna a modem ezért menne a négy us freki így stabilabb lenne a kapcsolat.
Megpróbálhatsz egy modemújraindítást de 53-as adásival nem lesz meg a négy adási freki.
Ha nem használod a wi-freet akkor érdemes kikapcsolni, előfordul hogy így stabilabb a modem.
Ettől független jelentsd be.[ Szerkesztve ]
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz faranus #48948 üzenetére
Azt hogy osztót kell cserélni azt elég mondani a technikusnak.
Egy us frekis működés nem normális.
Telefonba csak annyit kell mondani hogy akad a net egy ideje és kérsz technikust hiába indítod újra a modemet nem javul.
Hívd fel megint a 1221-et válaszd a lemondás gombot csak annyit mondjál hogy lassú az internetszolgáltatás küldjenek ki technikust, átfognak kapcsolni heldeskeshez aki küldeni fog technikust.[ Szerkesztve ]
-
vargalex
félisten
válasz faranus #48948 üzenetére
Az azért érthető, hogy nem szeretik, ha az ügyfél mondja meg, hogy konkrétan mit csináljanak. Én sem viselném jól és valószínűleg te sem.
Az is szinte biztos, hogy anno a szerelő azért ezt az osztót tette be, mert akkor ez megfelelt. Azóta változhatott több dolog is (több ügyfél a környéken, időjárás, stb.), így most már nem jó.
Elég annyit mondani, hogy szakadozik, stb. Küldenek egy technikust, aki megnézi és ha valóban az a gond, akkor cseréli az osztót.Szerk.: kicsit lemaradtam.
[ Szerkesztve ]
Alex
-
donmackó
őstag
válasz faranus #50922 üzenetére
Telefonálj be a 1221-re. Nálam sem kapcsolta ki a myupc-s kikapcsolási opció, hanem csak miután rájuk kagylóztam hogy "helló, az oldal szerint ki van kapcsolva, de a webfelület/ledek alapján meg még sincs." Küldenek majd rá egy új .cfg fájlt aminek a nevében is benne van hogy "nocommwifi".
[ Szerkesztve ]
Release the cable hounds!
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz faranus #63720 üzenetére
Üdv!
Kapcsoltasd ki a wi-freet, próbáld meg modem üzemmódban.
Nézd meg a modem oldalán haladó beállítások/hálózat állapota után letöltés és feltöltés füleken az értékek.
1221-en internethiba menüpontba kérj technikust, hármas osztót cserélni kellene olyanra amelyiknek az egyik kimenete kevesebbet csillapít.[ Szerkesztve ]
-
sixpak
nagyúr
válasz faranus #64286 üzenetére
Hozzám pénteken jön a szerelő, hasonló a gondom, ha kicsit visszaolvasol, megtalálod.
Én mondtam az ügyintézőnek, hogy feleslegesen jön a lakásra a szerelő, mert itthon minden rendben, de azt mondja, hogy máshogy nem megy. 4 körül fog jönni, ma pl. 9-kor ment gallyra az egész hulladék rendszerük.
Mondjuk én már 2 hete napi 5-10 mérést csinálok és mentek el minden lehetséges formátumban, hogy ha erőskődnek, akkor meg tudjam mutatni a 0,01mb feltöltést, meg a 0 letöltést, 350 jittert....
Volt, hogy egymás után 10 mérést csináltam, egyik tökéletes, fél perccel utána halott az egész.
Én még mindig azt mondom, hogy a mindenkinek 120mb/s-ra emelés miatt van az egész, nem bírja a hulladék hálózatuk, persze ezt elismerni nem fogják soha, én viszont bármeddig kész vagyok elmenni, annak érdekében, hogy ez az állapot megszűnjön, vagy így, vagy úgy.https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
Watercolour
aktív tag
válasz faranus #64286 üzenetére
Leírásod alapján a helyzeted kísértetiesen hasonlít az én nyáron történt 3 hónapos vergődésemre, melyet véletlenszerű szakadozás-packetloss hullámok okoztak. Az enyém talán valamivel még egyszerűbb is volt, mert nekem az elejétől elismerték, hogy látják, hogy valami hiba van, csak nem javították ki.
Összességében a következő tanácsokat tudom neked adni:
- MINDEN történésről vezess naplót. Percre pontosan jegyzeteld, kivel beszéltél, mit mondott, mi történt, mi volt a hibajelenség. Tudom, fárasztónak hangzik, de sajnos ez egy hosszú menet lesz. Tapasztalatból mondom.
- Ha van lehetőséged, építs egy monitorozó rendszert, mellyel éjjel-nappal megszakítás nélkül, másodpercre pontosan naplózni tudod a szakadásokat, csomagveszteségeket, és ezt tudasd is az ügyfélszolgálattal.
- NE rögzítsd a telefonhívásokat, mert törvénytelen. Ezért kell a napló vezetése. (Vagy legalábbis ne hangoztasd és ne használd fel semmire.)
- Higgadtan, de erélyesen mondd el az ügyfélszolgálatnak, hogy a hiba továbbra is fennáll. Ne hagyd, hogy lerázzanak. Ragaszkodj hozzá, hogy legyen nyitott (tehát nem lezárt) hibajegyed, ezt a MyUPC-ben meg tudod nézni a "folyamatban lévő ügyeim" menüpontban.
- Olvasd át a hatályos ÁSZF vonatkozó részeit (szolgáltató hibajavítási kötelezettsége, elmaradás esetén mi történhet: kötbér, rendkívüli felmondás, stb.)
- Higgadtan fenyegetőzz NMHH bejelentéssel és az ügy végén tedd is meg a bejelentést. Mondd el, hogy naplót vezetsz a történtekről, és a hatósághoz fogsz fordulni. A hatóság az eljárás alatt egyébként a hangfelvételeket ki fogja kérni a szolgáltatótól, ezért nem szükséges neked (és nem is szabad) rögzíteni.
- Ragaszkodj ahhoz, hogy kötbért kérsz, hiszen nem tudták a hibát 72 órán belül kijavítani. Ha elutasítják, panaszold meg, és kérj írásban pontos jogi indoklást arra, hogy miért nem kötelesek kötbért fizetni. (Ezt valószínűleg megpróbálják elcsalni úgy, hogy a te hibajelentésed a technikusi kiszállással lezárták, tehát elvégezték 72 órán belül, viszont a "külső hálózati hibát" akár hónapokkal később is kijavíthatják, szerintük azért neked nem kell kötbért fizetniük. Három alkalommal tettem panaszt, a legutolsóban pontos jogi indoklást kértem arra, miért nem fizetnek, mire úgy döntöttek, hogy mégis fizetnek és bocsánatot kértek.)Kitartást, nehéz lesz.
[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
válasz faranus #64286 üzenetére
Nem egyszerű eset.
Lehet leterhelt a környék este, bár akkor szerintem csak lassulás lenne, és nem menne el teljesen a net.
Mindenestre olvasd el az topik összefoglalót, mert hasznos dolgok vannak benne.
Nézz modem értékeket mikor jó a net, és amikor rossz (192.168.100.1, "Compal modem esetén az eszköz alján található jelszóval tudsz belépni." -ha még nem változtattad meg a jelszót, magyarán ha még sosem léptél be a hgw admin felületére). Így kell kinéznie.
Az értékeket írd meg ide, de magad is megpróbálhatod értékelni az összefoglaló alapján (bár kabelmania27 véleményét én mindenképp kikérném).a legfontosabbak:
-"lefelé irányban/Downstream Channels szekcióban -6 és 12dBmV között megfelelő"
-"Az SNR/Jel-zaj viszony minél magasabb annál jobb, 30-32dB felett már rendben van"
- "Felfelé irányban/Upstream Channels esetén...50 alatti érték megfelelő"A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Watercolour
aktív tag
válasz faranus #64292 üzenetére
A semminél jobb a ping, de 24/7 monitorozásra kissé alkalmatlan. Windowson talán pingplotter vagy multiping használhatóbb, és talán az ingyenes verziójuk is működik erre a célra.
Linuxon (pl egy raspberry pivel) igazán profi monitorozást lehet összedobni 1-2 óra alatt (collectd/telegraf, influxdb/prometheus, grafana/chronograf).
-
kabelmania27
Topikgazda
-
ArthurShelby
addikt
válasz faranus #65525 üzenetére
Tipikus!
Húzzák az időt és hazudoznak (az adott hibát kijavították, csak közben föllépett egy másik..., 4nap kell hogy a főnökével megbeszélje, kijavították a hibát), mindig mindent elölről akarnak kezdeni (küldik a tehcnikust).Ez a tipikus kifárasztásos módszer. Rengeteg időt/energiát kell beleölni (amit a hibát tapasztalók 1%-a csinál meg), és a végén már örülsz hogy szabadulsz (már nem kérsz kötbért, kárpótlást...).
Félreértés ne essék, nemcsak a UPC ilyen, ilyen minden nagy cég (mint pl telekom).
Engem az egészben az zavar/háborít fel legjobban, hogy bizonyítottan (megvan 1000 és 1 hangfelvétel) hazudtak/hülyének nézek (és itt főleg a magasabb beosztásúakra gondolok, mert míg egy átlag ügyintéző jogosan adja a hülyét mivel nem ismeri az ügyet, addig egy főnöknél ez nincs így).
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
erahurka
félisten
válasz faranus #65535 üzenetére
Az a baj hogy itthon nem kell minőségi terméktámogatást nyújtani, mert a felhasználók úgysem fognak váltani. Senki sem fog fogyasztóvédelemhez fordulni, senki sem fogja felbontani a szerződést... Egyszerűen túl láma a magyarok nagy része, vagy egyszerűen nincs ideje puffogni a szolgáltatóval.
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- Eladó Számítógépek+monitor
- Eladó Iphone 13 128GB zöld színű + 2 év kiterjesztett gar + Apple watch SE 40mm
- Lenovo Thinkpad A485 (T480), 14" FHD IPS, Ryzen 5 PRO 2500U (8 v.mag), Radeon RX Vega 8, 16GB DDR4,
- Lenovo ThinkPad T480 - i5 8350u/16GB/256GB SSD/Windows/FHD/Magyar bill Hibátlan Állapot ÁFÁ-s számla
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen